Po atostogų Antalijoje, namo norintiems grįžti lietuviams, lėktuvo teko laukti daugiau nei 10 valandų. Keleiviai, kurie savo noru sutiko būti perkeli į vėlesnį skrydį (buvo žadama, kad lėktuvas išskris po poros valandų), pasijuto apgauti pasirašę tokio sutikimo sutartį su „Small Planet Airlines“ atstovais.

Pasirašiusiems sutikimą dėl vėlesnio skrydžio numatoma sumokėti 200 eurų kompensacija. 

Pagal tai, kaip Europos Teisingumo Teismas yra išaiškinęs ES lėktuvų keleivių teisių reglamentą, ilgesnis kaip 3 val. lėktuvo vėlavimas prilygintinas skrydžio atšaukimui, todėl keleiviui priklauso kompensacija.

Kadangi skrydžio atstumas šiuo atveju viršijo 1500 km, kompensacijos dydis lygus 400 eurų. Būtent tokio dydžio kompensacija priklauso tiems, kurie skrido vėlesniu skrydžiu, nors savanoriškos sutarties nepasirašė.

Šią situaciją Facebook kelionių paskyroje „Mokėk keliauti“ apžvelgę kelionių ekspertai teigia, kad sutartis, kurią pasirašė klientai, kelia abejonių:




„ES keleivių teisių reglamente tokia situacija numatyta: kai prireikia dalį keleivių atsisakyti įlaipinti, pirmiausia turi būti ieškoma savanorių, „sutinkančių atsisakyti rezervavimo mainais į kompensaciją atitinkamo keleivio ir skrydį vykdančio oro vežėjo sutartomis sąlygomis“.





O sąlygos, Small Planet avialinijų pateiktos pasirašyti savanoriams, buvo tokios:

– 200 eurų kompensacija;


– keleivis sutinka vykti kitu skrydžiu (nesukonkretinta, kokiu ir kuriuo laiku);



– įsipareigoja nereikšti bendrovei jokių pretenzijų dėl žalos atlyginimo, įskaitant pagal ES 261/2004 reglamentą;



– įsipareigoja nesikreipti į žiniasklaidą, ikiteismines institucijas ar viešojo administravimo subjektus;



– įsipareigoja laikyti šio susitarimo turinį konfidencialiu.
“

Small Planet Airlines

„Mokėk keliauti“ kelionių ekspertai abejojo ar teisiškai galimas toks paslaugų teikėjo ir kliento susitarimas, apribojantis žmogaus pilietines teises. „

Manau, kad ne. Per žadėtas porą valandų nė vienas Small Planet lėktuvas į Antaliją neatskrido. Vienas lėktuvas atskrido po 10 valandų, kitas – po 11,5 val. Mano vargšai pažįstami, pasirašę „savanorystės“ pažadus, grįžo vėlesniuoju – kartu su dalimi „nesavanorių“. Nusileido Vilniuje naktį (beje, jie ne vilniečiai).
Taigi susidarė tokia absurdiška situacija: tie, kurie nieko nepasirašė, dėl tokio ilgo vėlavimo gaus 400 eurų kompensaciją pagal ES reglamentą. Tie, kurie sutiko tapti „savanoriais“, už tokį patį (ar dar ilgesnį) vėlavimą gaus tik po 200 eurų. Ir dar su įsipareigojimu atsisakyti ginti savo teises,“ - rašė Facebook paskyroje.

DELFI susisiekus su „Small Planet Airlines“ komunikacijos specialiste Berta Jasiukėnaitė, ši atsiprašė už sukeltus nepatogumus ir paaiškino, kodėl kilo tokia situacija.


„Visų pirma, labai nesmagu, kad susidarė tokia situacija. „Small Planet Airlines“ ir mūsų partneriai kelionių organizatoriai siekia užtikrinti, kad keleiviai gautų visą informaciją apie jiems priklausančias teises ir vežėjo įsipareigojimus. Sutartys, kurios buvo pateiktos į mažesnį pakaitinį orlaivį netilpusiems keleiviams – įprasta praktika, naudojama daugelio aviacijos rinkos dalyvių. Jos pasirašomos laisvu dviejų šalių sutarimu, o sutartyse numatyti konfidencialumo ir atsisakymo nuo pretenzijų įsipareigojimai yra standartinės tokių teisinių sutarčių sąlygos,“ – kalbėjo ji.



Anot „Small Planet Airlines“ atstovės, visi keleiviai turi teisę gauti pilnas kompensacijas.

„Skrydžio iš Antalijos į Vilnių (S5 3524) atveju sutartis pasirašiusius keleivius planavome perkelti į alternatyvų skrydį, kurį turėjome vykdyti su neilgu, poros valandų atidėjimu. Deja, dėl Vilniuje įvykusios skrydžių atidėjimų grandinės, plano įgyvendinti nepavyko – keleiviams Antalijoje skrydžio laukti teko gerokai ilgiau, nei planavome. Šiuo atveju norėtume dar kartą atsiprašyti keleivių dėl susidariusios situacijos ir jiems kilusių nepatogumų ir patikinti, kad visi keleiviai, įskaitant ir tuos, kurie pasirašė savanoriškas sutartis skristi alternatyviu skrydžiu, turi teisę gauti pilnas pagal ES 261/2004 reglamentą jiems priklausančias kompensacijas,“ – teigė B. Jasiukėnaitė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (67)