Londone iš viso yra 8 600 autobusų, 700 maršrutų ir 19 tūkst. autobusų stotelių.

Iš visų autobusų, 2 tūkst. jų yra hibridiniai, 22 elektriniai, o 8 autobusai, važiuojantys RV1 maršrutu yra varomi vandeniliu, todėl į orą išskiria tik vandenį. Iki 2016 metų pabaigos Londone pradės važiuoti dar 51 elektrinis autobusas ir iš viso jų bus 73.

Šiuo metu elektriniai autobusai kursuoja: 312 maršrutu Croydon rajone, 507 maršrutu tarp Victoria ir Waterloo stotelių ir 521 maršrutu tarp Waterloo ir London Bridge stotelių.

Pasak „Transport for London“, autobusais per dieną pravažiuoja apie 6.5 milijono londoniečių. Kad būtų lengviau įsivaizduoti - tai daugiau negu visa Škotijos populiacija (5.2 milijono žmonių). Beje, tie visi Londono autobusų keleiviai sudaro daugiau negu pusę visų autobusų keleivių Anglijoje.

Pirmieji Londono autobusai važiavo Marylebone Road keliu. Jie važiuoti pradėjo 1829 metų liepos 4 d., o autobuse, kurį tempė trys arkliai, tilpo 22 žmonės. Autobusas važiavo nuo Paddington stoties, per Marylebone Road kelią, Somers Town ir City Road kelią. Kasdien iš vienos į kitą pusę kursavo viso keturi autobusai.

Pirmieji autobusų bilietai buvo brangesni negu dabar. Tuo metu autobuso bilietas kainuodavo vienas šilingas iš Paddington į Bank stotelę - šeši pensai, važiuojant pusę kelio. Dabar šios kainos prilygtų nuo 2 iki 4 svarų. Tačiau nieko keisto, mat tais laikais autobusu keliaudavo tik pasiturintys žmonės.

Seniausias išlikęs autobusų maršrutas yra 24-asis. Pirmieji autobusai juo pradėjo kursuoti 1911 metais, o nuo tada jis išliko beveik visiškai nepakitęs. 24 maršrutu autobusai važiuoja tarp Pimlico ir Hampstead Heath.

25 maršrutas Londone - užimčiausias. Jis važiuoja (ar, tiksliau, slenka) tarp Oxford Circus ir Ilford. Vien praėjusiais metais šiuo maršrutu pravažiavo 19.4 milijono keleivių.

Jungtinės Karalystės sostinės ilgiausias maršrutas yra X26, kuris kursuoja nuo Heathrow iki Croydon stotelių. Iš viso šis maršrutas yra 23.75 mylių (38.22 km) ilgio, o jį visą nukeliauti gali užtrukti iki dviejų valandų. O štai ilgiausias naktinio autobuso maršrutas yra N89 iš Erith į Charing Cross. Jis yra 23.3 mylių (37.5 km) ilgio.

Tuo tarpu, trumpiausias maršrutas yra 389 - iš The Spires į Western Way, aplink Barnet. Jis važiuoja vos dešimt stotelių ir yra 1.5 mylių (2.4 km) ilgio.

Nors X26 yra ilgiausias autobusų maršrutas, tačiau daugiausiai stotelių stoja naktinis N29 autobusas. Jis važiuoja iš Trafalgar Square iki Enfield ir turi iš viso 73 oficialias stoteles.

Yra autobusas, kuris važiuoja tarp dviejų „Tesco“ parduotuvių. Esate šios parduotuvės mėgėjai? Tuomet rinkitės H28 maršrutą, kuris važiuoja tarp Bull’s Bridge „Tesco“ Southall rajone ir Osterley „Tesco“ Islewroth’e.

Pavojingiausias Londono „lankstusis“ autobusas - čia būta visko: gaisrai, be bilietėlių važiuojantys keleiviai ir avarijos. Šis autobusas važiavo 12 skirtingų maršrutų ir operavo nuo 2001 metų spalio iki 2011 gruodžio. Didžiausio jų populiarumo metu, iš viso Londone gatvėmis jų važiavo 400 - viso 7 proc. tuometinių autobusų.

Tie 10 metų tikrai nebuvo geriausi Londono viešajam transportui, nes ilgieji, lankstūs autobusai siauroms sostinės gatvėms visiškai netiko - jie užblokuodavo kelius, jais keleiviai važiuodavo nenusipirkę bilietėlių, buvo sužeidžiami dviratininkai ir pėstieji, o lyg to dar būtų negana negana, autobusai kartais ir užsidegdavo.

Ar kada nors pagalvojote, kodėl Londono autobusai yra raudoni? Pasirodo, taip yra paprasčiausiai dėl to, kad juo gaminanti „General Omnibus Company“ dar 1907 metais panoro išsiskirti iš minios ir sukūrė ryškiaspalvius autobusus.

Pagal ką yra numeruojami Londono maršrutai? Iš tiesų tai buvo daroma sudėtingai, tačiau po ilgos jų egzistavimo istorijos, dabar autobusai numeruojami štai kaip: nuo 1 iki 599 yra kasdien, įprastus maršrutus važiuojantys dieniniai autobusai, tik darbo dienomis važiuojantys autobusai yra žymimi skaičiais nuo 600 iki 699, o štai 700-899 yra tarpmiestiniai autobusų maršrutai.

Kodėl vienam autobusui pavėlavus, jų atvažiuoja keli? Visa tai yra paprasčiausia matematika: bet koks eismo trukdis (raudonas šviesoforo signalas, eismo kamštis, keleiviai), priverčiantis vieną autobusą vėluoti, leidžia kitam autobusui jį pasivyti. Tuo tarpu, kuo labiau pirmasis autobusas vėluoja, tuo daugiau žmonių prisirenka į stoteles ir tuo daugiau į jį sulipa - tai autobuso laiką dar labiau uždelsia.

Tačiau tuo pat metu, kiti to maršruto autobusai pro ištuštėjusias stoteles pravažiuoja nesitrukdydami ir dar labiau prisivydami sausakimšą pirmąjį autobusą. Taip į vieną stotelę kartais atvažiuoja ne tik keli tie patys autobusai, bet jie dar būna ir skirtingai pilni.