Vladas į pirmąją kelionę su dviračiu leidosi 2011 metais, kurios metu keliavo per Žemaitijos vietoves ir numynė virš 300 km. Pajautęs laisvę ir nepriklausomybę keliaujant dviračiu, leidosi į ilgesnes keliones, kurių metu numindavo virš 2000 km.

Gediminas keliones dviračiu pamėgo vaikystėje, kai 1996 metais tėvas nupirko pirmąjį dviratį. Pirmoji Gedimino kelionė buvo iki Bubių tvenkinio, kurios metu numynė 28 km. Kiek vėliau – 2013 metais įvyko pirma 730 km turistinė kelionė po Latgalės kraštą, kurioje reikėjo pasirūpinti tinkamais krepšiais, stovyklavimo įranga. Šios kelionės metu Gediminas susipažino su Vladu.

Pirma šių vaikinų bendrai organizuota kelionė buvo į Alandų salas, kurios metu buvo įveikti 1137 km. Keliaujant po salas kilo idėja suorganizuoti kelionę į Italiją.
Kelionės žemėlapis

Vienas iš svarbiausių šių keliautojų tikslų - įvertinti kitose šalyse saugumą keliuose, šalių visuomenės požiūrį į dviratininkus, kaip jie elgiasi keliuose, kokia šalies dviračių kultūra, pasisemti patirties.

Kuo daugiau šie vyrai nukeliavo, tuo labiau jie suprato, kad galima saugiai keliauti dviračiais. Vladas pasakoja, kad Latvijoje jam teko važiuoti dviračiu kelis kilometrus remontuojamu keliu, tačiau vairuotojai supratingai važiavo jam iš paskos nebandydami pavojingai aplenkti. Pastebima, kad mūsų šalyje trūksta tarpusavio pagarbos keliuose ir supratimo, todėl dauguma žmonių nesijaučia saugūs keliuose – esame vieni iš pirmaujančių pagal eismo įvykius keliuose.

2015 metais įvyko net 3161 eismo įvykiai, kurių metu nukentėjo 3777 žmonių, iš jų net 260 dviratininkų. Nors pastaraisiais metais avaringumas šiek tiek sumažėjo, bet palyginti su kitomis Europos Sąjungos šalimis, skaičiuojant žuvusiųjų skaičių milijonui gyventojų, rodikliai Lietuvoje vieni iš prasčiausių.

Atsižvelgdami į šią skaudžią Lietuvos problemą, Vladas ir Gediminas nusprendė keliauti per Italiją iš šiaurinės dalies ir pasiekti piečiausią Sicilijos tašką. Šios kelionės metu jie numins virš 3000 km (žemėlapį žr. žemiau, 1 pav.), kiekvienas jų įveiktas kilometras bus skirtas paminėti po eismo įvykį taip paskatinant visuomenę rūpintis savo ir kitų saugumu keliuose, elgtis atsakingai. Ši kelionė tikras iššūkis, kadangi beveik keturis penktadalius šios šalies teritorijos sudaro kalnuotos arba kalvotos vietovės.

Keliautojai tikisi, kad ši jų iniciatyva paskatins transporto priemonių vairuotojus, dviratininkus ir pėsčiuosius labiau susimąstyti apie savo ir kitų saugumą keliuose, vykdyti pagrindinius saugaus eismo reikalavimus bei skirti daugiau dėmesio saugioms dviratininkų kelionėms.

Keliautojams tikslą pasiekti padeda:

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.
Keliautojų raumenis stiprina ir baltymais bei Omega rūgštimis rūpinasi kanapių produkcija iš hempus.lt
Dviračių technine būkle ir servisu rūpinasi Tvarkingas dviratis
Dviratininkus puošia marškinėliai iš MG Print.
Kelionei balnelius dovanoja italų gamintojas Selle Royal.
Ilgos kelionės prakaitą nuplauna muilas Pilypas.

Dviratininkai pradėjo sukt pedalus Italijoje liepos 30 dieną.

Facebook puslapis: https://www.facebook.com/survivalbiketours/

Ar prisijungsi prie survivalbiketours Facebook?

1 pav. Preliminarus maršrutas pagrindiniais Italijos keliais, kuris gali keistis kelionės metu, pasirenkant saugiausią bei mažiausiai transporto priemonėmis apkrautą kelią.

Vienykime pastangas saugaus eismo gerinimo srityje, kad būtų išvengta Lietuvos keliuose žūčių ir sužalojimų!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)