Vis vaikščiojau po parduotuves pirkdamas įvairias detales ir sukdamas galvą garaže. Iki pirmo pasivažinėjimo motoroleriu teko palaukt bent trejus metus. Dabar suprantu savo tėtį – toks ir buvo jo tikslas“, – savo pasakojimą apie kelionę į Himalajus, kur praleis beveik savaitę važinėdamas motociklu vienais pavojingiausių kelių pasaulyje, pradeda Linas Čeikus, „Laisvalaikio Dovanos“ įkūrėjas, įvairių pramogų entuziastas.

Linas sutiko pasidalinti ne tik šios kelionės įspūdžiais, tačiau taip pat papasakojo apie kitas įdomias savo keliones: nuo „Rickshaw Challenge“ iki 6 savaičių kelionės su šeima į Balkanus.

Kodėl Himalajai?

Motociklas yra arba transporto priemonė, arba pramoga. Nuostabi kombinacija būna tada, kai tai yra tiek viena, tiek kita. Nesu motociklininkas ir mano patirtis yra gana ribota, nors drąsiai galiu sakyti, kad moku važiuoti, bet manau ant rankų pirštų suskaičiuoti pavyktų, kiek kartų esu važinėjęs motociklu. Ilgiausia kelionė truko 6 val., tai buvo kelionė po Ispanijos kalnus, todėl tam tikra prasme ši kelionė Indijoje aukščiausiais pasaulio keliais bus pakankamai didelis iššūkis ir tikrai įsimintina pramoga.

Rugpjūčio mėnesį tėčio gimtadienio proga dovanoju jam mudviejų kelionę motociklais per Italijos kalnus. Tuo tarpu savo mototurizmo įgūdžius tobulinsiu Himalajuose.

Himalajai – ypatinga vieta. Tie, kas buvo kalnuose, puikiai žino jų energetiką. Nuo vaikystės esu pajutęs kalnų jėgą ir ji mane traukia bei maitina. Prieš trejus metus pakankamai neplanuotai ir, galima sakyti, netyčia atsidūriau Himalajuose, Ladach regione. Mane apstulbino tų vietovių ne tik grožis, bet ir nenusakoma energija, kitokia nei iki šiol buvo tekę pajusti kituose kalnuose. Tyla yra tylesnė, ramybė ramesnė, oras minkštas ir švelnus. Šventyklos, skurdi gamta, išretėjęs oras, pasakiškos viršukalnės, nesuvokiama vietinių kultūra ir gyvenimo būdas – jie atskirti nuo pasaulio tris metų laikus iš keturių.

Mane ypatingai domina priartėti prie komforto zonos ribų ir saugiai jas peržengti. Nesu nutrūktgalvis, turiu šeimą ir du mažus vaikus. Tikrai planuoju grįžti sveikas iš šios kelionės ir, kiek nuo manęs priklausys, kontroliuosiu balansą tarp adrenalino ir saugumo.

Ideali kelionė pagal Liną

Man asmeniškai kelionės yra vidinis augimas, pasaulio ir savęs pažinimas, akiračio ir pasaulėžiūros praplėtimas. Turbūt nebūna kelionės, po kurios grįžęs žmogus lieka toks pats, kaip išvažiavęs. Kuo daugiau esi atviras, žingeidus, smalsus, kuo labiau išgyveni akimirką, stebi aplinką, žmones, net pačias mažiausias smulkmenas, tuo labiau augi.

Džiaugiuosi dėl tų žmonių, kurie sugeba ir namų rutinoje būti atviri ir pastabūs aplinkai, tačiau daugumai įsijungia gyvenimo „autopilotai“ ir nepastebimai slenka dienos, kartais gyvename kaip voverytės užburtame rate.

Man ideali kelionė ta, kurios metu maksimaliai galiu būti budrus ir pastabus, kai nėra autopiloto. Kuo kelionė įprastesnė arba sugrįžimas į tą pačią vietą, tuo greičiau įsijungia autopilotas.

Apie kelionėse išbandytas pramogas

Daugiausiai šiurpuliukų sukėlė pramoga Meksikoje. Iš Kankuno oro uosto mažyčiu lėktuvėliu su šeima pakilome apžvalginiam skrydžiui virš miesto, pliažų, džiunglių ir pelkių, ant mano rankų užmigo dvejų metukų dukra ir pilotas per ausines paleido nuostabiai romantišką muziką. Per kūną perėjo neapsakomi šiurpuliukai, pažiūrėjus į žmoną ėmė kauptis džiaugsmo ašaros. Prisiminsiu visą gyvenimą.

Kontrastingiausias pramogas patyriau Kalifornijoje. Vakarop atvažiavome su draugu į kalnus, pasivažinėjome kalnų dviračiais specialiomis „downhill“ trasomis, ryte pasikėlėme keltuvais į kalno viršūnę, paslidinėjome kelias valandas, per pietus vaikščiojome kanjonais mirties slėnio dykumoje, kur buvo +40C, o vakare – Las Vegase stebėjome vakarinį šou. Pamatėme visiškai skirtingą gamtą ir išbandėme nelabai suderinamas pramogas vos per 24 val.
Linas Čeikus

Kelionių įspūdžių sąrašas ilgas, bet kitos įsimintiniausios pramogos buvo parasparniai ir kalnų dviračiai Chamonix (Prancūzija), keturračių žygis Ukrainoje, banglenčių pamokos Mauricijuje, nusileidimas Bobslėjumi Latvijoje, skrydis su Helikopteriu per Kanjonus (JAV), jėgos aitvarai Fuertoventuroje (Ispanija), džipų kelionė Azerbaidžane ir gausu kitų puikių prisiminimų.

Kelionė į Indiją ir „Rickshaw Challenge“

Kaip pamatyti naują šalį, keliauti kaip vietos gyventojai, šokiruoti save įspūdžiais, susipažinti su lengvai pamišusiais žmonėmis iš įvairių pasaulio šalių ir puikiai praleisti laiką?

„Indija yra šalis, kurią arba pamilsite, arba nekęsite“ – šią frazę tikiu jau esate girdėję. Su žmona ir kolega įveikėme 5 dienų ir 1000 km ralį po Indijos miestus ir kaimus, pliažus ir kalnus patys vairuodami jų klasikinį triratį motociklą – rikšą, Azijoje geriau žinomą kaip tuktukas. Tai buvo nepaprastas iššūkis ir gyvenimo prisiminimas.
L. Čeikaus kelionė į Indiją

Indai organizavo šį ralį taip, kaip jie supranta organizavimą, labiausiai įsiminė instruktažo metu nuskambėjęs patarimas: „Anglai, okupavę Indiją, šimtmečius bandė pakeisti indus, bet nepakeitė – nebandykite mūsų pakeisti per kelias dienas“. Ši frazė tobulai nusako būtiną nusiteikimą tokio tipo kelionėje – stebėk ir prisitaikyk!

Eismas į kitą pusę, valdyti tuktuką yra tam tikras menas, eismo taisyklių nebuvimas formuoja kitas taisykles, žodžiu, atsipalaiduoti kelyje nebuvo kur ir tikrai aplinką stebėjome 100 proc., faktiškai tai jau buvo išgyvenimo klausimas. Motociklas ir gedo, ir patys darėm klaidų, padėjome kitiems ralio kolegoms, teko suktis, kaip galėjom. Įspūdžiai visam gyvenimui ir ypatingai rekomenduojama pramoga!

6 savaičių kelionė į Balkanus ir 4 metų kelionė po pasaulį

Kai man buvo 14 metų, turguje nusipirkau kompiuterinę programą – pasaulio žemėlapį, dabar visiems žinomo „Google maps“ atitikmenį. Pamenu, kompiuterio ekrane keliavau per Himalajus ir bandžiau rasti kelią, kaip pervažiuoti iš Europos į Singapūrą. Praleisdavau valandų valandas taip nagrinėdamas slėnius, kalnus, kelius, perėjas ir mačiau, kad tai tikrai įmanoma.

Vėliau namus susikūriau miške, Bezdonių seniūnijoje, ir ėmiau juokauti apie kelionę iš Bezdonių į Balį. Viskas juk ir prasideda nuo idėjos.

Pradėjus puoselėti mintis apie kelionę automobiliu aplink pasaulį su šeima, teko daug domėtis džipais, kemperiais, vizomis, leidimais ir panašiai. Žmona palaikė šią mintį tik su viena sąlyga – mašinoje turėjo būti dušas ir tualetas. Išnaršius visus įmanomus variantus, pasirinkau Toyota Hilux džipą ir Bimobil kemperio modulį. Be aibės kitų patobulinimų, automobilis atitiko ir žmonos reikalavimus.
L. Čeikaus kelionė į Balkanus su šeima

Niekados nekeliavus nei kemperiu, nei džipu po necivilizuotus kraštus, logiškai atrodė noras išbandyti naują automobilį ir tokio keliavimo ypatumus tęstinėje kelionėje. Pasirinkome Balkanus dėl mažesnės civilizacijos ir kalnų, be to, Balkanai iki pernai metų vasaros buvo vienintelė nematyta Europos dalis.

Mano dukrai buvo ketveri, o sūneliui – tik vieneri. Džipas ekspromtu tapusią 6-ių savaičių kelionę atlaikė puikiai, kemperio įrangos pakako sočiai, paaiškėjo, jog labiausiai trūko pasiruošimo ties vidine stiprybe ir kantrybe. Nors girdėjome pastabų, kad su metukų vaikeliu keliauti gali būti sunku, bet buvom įsitikinę, kad mums tai – ne bėda.

Nuostabiai praleidome pusę vasaros, vaikai turškėsi vandenyje, vaikščiojom po kalnus, dukra angliškai ir kūno kalba mokėsi bendrauti su kitakalbiais. Tačiau labiausiai trūko asmeninio laiko sau ir aplinkos pakeitimo. Šiuo atveju – pakeitimo ne šalių, miestų ar gamtos, bet keliavimo su mažais vaikais rutinos pakeitimo. Tikrai daug išmokome individualiai ir kaip šeima.
L. Čeikaus kelionė į Balkanus su šeima

Buvo sunku, bet tikrai vertėjo tai patirti. Pirmas patarimas tiems, kas planuoja kažką panašaus: duokite reguliariai vienas kitam „laiko sau“ ir priverstinai darykite pertraukas-nakvynes viešbučiuose.

Šių metų balandžio 1-ą dieną turėjo prasidėti mūsų pirmoji kelionės aplink pasaulį dalis iš Bezdonių į Balį, tačiau kelionė į Balkanus parodė, jog dar nesame tam pasiruošę, todėl neribotam laikui atidėjome didesnės kelionės planus, kol paaugs mūsų vaikučiai.

Vieną dieną svajonę ketiname įgyvendinti, o mūsų vizijoje – 4 metų kelionė aplink visą pasaulį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (27)