Paprastai meniu sąraše galima rasti klasikinį sumuštinį su mėsa, pomidorais, salotomis ir majonezu, ant grotelių paruoštą kepsnį, gurmanų picą ir sriubą ar net pora jos rūšių. Panašūs meniu yra tokie standartiniai, kad atrodo taip, lyg būtų padiktuoti kokios viešbučių valdybos. Tačiau taip nėra (nors gal būtų visai gerai, jeigu taip būtų), mat ne visi kambarių tarnybos siūlomi patiekalai vienodai skanūs. Tiesą sakant, kai kurių jų apskritai nevertėtų užsakinėti.

1. Jeigu esate šeštame aukšte ar dar aukščiau, užsisakykite kažką, kas jau atvėsę.
Visiškai nesvarbu, ką jūs užsisakysite, jeigu jūsų kambarys nėra pirmuosiuose dangoraižį primenančio viešbučio aukštuose, maistas bus atšalęs. Netgi specialūs liftai nepadeda įveikti maisto pristatymo iš apačioje esančios virtuvės į viršutinius viešbučio aukštus iššūkio.

Taip pat pagalvokite ar verta, kai nusprendžiate užsisakyti kažką į kambarį subjurus orui. Patyrusi viešbučio šefė Lisa Brefere, dabar vadovaujanti nuosavai konsultavimo kompanijai „Gigachef“, įspėja, kad esant blogam orui visiems kyla ši mintis.

„Gali atsidurti išties nemalonioje padėtyje, kai siautėja siaubingas vėjas ir prasideda sniego audra. Tavęs laukia visuose kambariuose, tad visi viešbutyje ateina į virtuvę padėti, netgi visai su maistu nesusijęs personalas“, – neslepia L. Brefere. Taigi, kaip jau galėjote suprasti, sriuba bus skanesnė, jeigu ją išvirs kažkas, užsidirbantis iš to pragyvenimui.

2. Venkite jūros produktų ir svogūnų. „Žuvies pristatymas nėra idealus, be to, ji turi kvapą – toliau tęsia L. Brefere. – Negana to, jūs juk nežinote kiek laiko ji laikoma. Užsakykite kažką panašaus į turkišką sumuštinį, kai esate tikri, kad yra didelė apyvarta“. Taip pat venkite svogūnų ir mėlynojo sūrio, kurie ne tik smirdės jūsų kambaryje iki kito ryto, kol jų ateis kažkas paimti, bet ir per rytinį susitikimą kels jums nepatogumų dėl burnos kvapo.

Pasak L. Brefere, derėtų atsisakyti ir krevečių užkandėlės, nes ji paruošta prieš kelias valandas iš vos atšildytų urmu pirktų kiaukutinių. Jeigu abejojate, verčiau paklauskite užsakymus priimančio viešbučio darbuotojo.
Aštrios krevetės

„Jie labai sąžiningai pataria, kuriuos patiekalus geriau užsakyti, nes jie žino, kad tai turės įtakos padavėjo arbatpinigiams“.

3. Jei sumanėte pasimėgauti kepsniu, verčiau rinkite ne visai iškeptą. Kol jūsų kepsnys atkeliaus iki kambario šildomame vežimėlyje, kuris žinomas kaip karščio dėžė, jis toliau bus nestipriai kaitinamas. Kalbant apie tas gurmanų picas, nepanašu, kad jos būtų namų darbo, o šaldytas variantas visada yra geriausias būdas susidoroti su užsakymais, kai labai įtemptas metas – tiesiog uždedi kelis nuskintus baziliko lapelius. Vis dėlto, dauguma kambarių tarnybos šefų vengia bereikalingų beverčių papuošimų. Rozmarino šakelės gali atrodyti patraukliai, tačiau galiausiai jos atsiduria po lova ar sutrypiamos kilime.

4. Jeigu matote pestą ar patiekalą su avokadais, atsisakykite. Ir pesto padažas, ir avokadai ilgai laukia savo eilės virtuvėje, nors greitai praranda spalvą ir apsitraukia plutele – tokiu atveju jie vis dar yra valgomi, bet apetito tikrai nekelia. Bet kas traškaus, ar tai būtų mocarelos lazdelės, svogūnų žiedai ar skrudintos bulvytės, kol pasieks jūsų kambarį, bus suzmekę ir neskanu. Jeigu be skrudintų bulvyčių šiaudelių apsieiti negalite, paklauskite, ar jos smulkiai pjaustytos, nes tokios pasieks jūsų kambarį sėkmingiau. Ir niekada iš kambarių tarnybos neužsakinėkite kavos. Jeigu norite puodelio šviežios kavos, verčiau atsivežkite „Aeropress“. Ir nesileiskite apgaudinėjami prancūziško kavinuko (French Press) – siekdami sutaupyti laiką, patarnautojai galėjo jame užpilti gerai padegintos kavos.
Trintas avokadas

Vis dėlto nepaisant visų šių triukų ir įspėjimų kambarių tarnyba išlaiko prabangos aurą, kai apsigyvenę aukštos klasės viešbutyje leidžiame sau išlaidauti. Iš dalies tai susiję su kambarių tarnybos ištakomis: ši koncepcija prasidėjo ištaigingame Niujorko „Waldorf Astoria“ viešbutyje, kuris pirmasis dar devyniolikto amžiaus pabaigoje pradėjo siūlyti maistą į svečių kambarius. Kai viešbutis persikėlė į dabartinį savo pastatą Parko aveniu, buvo įrengta speciali virtuvė 18-ame aukšte, kad į kambarius viršutiniuose aukštuose būtų galima pristatyti dar neataušusį maistą.

Tačiau šiais laikais, deja, kambarių aptarnavimo logistika toli gražu nėra ištaiginga. Daugelyje viešbučių maistą kambarių aptarnavimui gamina paprastas virėjas laikinoje virtuvėlėje, prisiglaudusioje kur nors prie banketų salės, o ne restorano šefai.

Tačiau yra ir vertų dėmesio išimčių. Londono „The Lanesborough“ viešbutyje kiekvieną į kambarį užsakytą patiekalą sužiūri Michelino žvaigždę turintis šefas Florianas Favario, kuris vadovauja viešbučio restoranui.

Taip pat „Mr. C in Beverly Hills“ viešbutyje visas svečių į kambarius užsakytas maistas gaminamas vietoje esančiame Itališkame restorane.

Taip pat „Trump“ viešbutyje Las Vegase, kuriame 1282 numeriai, visų į kambarius užsakomų patiekalų gaminimą prižiūri viešbučio restoranų šefai.

Kaip ten bebūtų, mėgaukitės tais mažyčiais kečupo buteliukais, kol jų dar yra, nes kambarių tarnyba po truputį nyksta. Per pastaruosius šešerius metus, nors bendras viešbučių svečių skaičius išaugo, žmonių, kurie naudojosi kambarių tarnybos paslaugomis, skaičius sumažėjo 25 proc. Iš dalies tai nulemia kaina – net verslo klasės klientai vengia mokėti 16 dolerių už paprastą sumuštinį.

Be to, viešbučiai nelinkę investuoti daug lėšų į kambarių tarnybą, nes ši sritis visada buvo lėšų švaistymas. Dauguma didžiųjų viešbučių šią paslaugą teikia tik todėl, kad 24 val. aptarnavimas buvo laikomas lemiamu veiksniu norint gauti keturių ar penkių žvaigždučių įvertinimą iš konkuruojančių reitingo agentūrų.

Tačiau kuo toliau, tuo dažniau šie apribojimai tampa nebe tokie griežti. Pavyzdžiui, prieš trejus metus Niujorko „Hilton Midtown“ – antras pagal dydį viešbutis mieste – atsisakė kambarių tarnybos (ir 55 darbo vietų), tačiau neprarado savo reitingų. Vietoj maisto pristatymo į numerį paslaugos svečiams buvo pasiūlytas šaldytuvas su užkandžiais. Vis dėlto dauguma svečių renkasi maistą iš išsamesnio valgiaraščio, kuriame pasirinkimas daug didesnis nei vien mėsainis, sumuštinis ir kepsnys: „Seamless“, maisto pristatymas iš artimiausio restorano.