Būna, kad naujas vietas reikia prisijaukinti, surasti jose pasislėpusį žavesį. Barselonos prisijaukinti nereikėjo – pajutau simpatijas iš pirmo žvilgsnio, vos pasiekus miesto centrą. Ir kaip gi ja nesusižavėsi, kai visas miestas tiesiog pakeri savo architektūra, užglaisto receptorius puikiausiais skoniais, užlūliuoja ausis iš barų skambančiais ispaniškais ritmais, o vakarais pulsuoja kažkokią nepaaiškinamai gerą atmosferą.

Atrodo, praleidau ten vos keturias dienas, o grįžau atsigavus kaip po tikrų atostogų. Kai ieškosite geros krypties tokiam trumpam pabėgimui nuo kasdienybės – labai rekomenduoju!

O kad lengviau būtų planuoti kelionę, pasidalinsiu keliomis idėjomis, ką verta aplankyti, paragauti, ką vertą žinoti, nes juk visi mėgstame patarimus, kai tenka savarankiškai planuoti kelionę, ar ne?

La Rambla. Turbūt kiekvienas miestas turi savo turistiškiausią gatvę, tai šiuo atveju Barselonoje šį vaidmenį prisiima La Rambla. La Rambla – 1,2 km. ilgio alėja, kurioje rasite visko, ko paprastai ieško tūlas turistas: suvenyrų, ekskursijų pardavėjų, ledų kioskų, gėlių stendų, galybę restoranų ir kavinukių su lauko terasomis, rūbų parduotuvių, gatvės prekeivių. Ir didžiulę masę žmonių. Čia jau tokią knibždalynę arba mėgsti, ar ne, bet būnant Barselonoje, tikėtina, anksčiau ar vėliau greičiausiai vis tiek teks ten užsukti. La Rambla prasideda prie Katalonijos aikštės ( Plaça de Catalunya), o baigiasi beveik prie jūros. Einant šia šurmuliuojančia alėja verta stabtelti prie Casa Bruno Quadros ( namo, išsiskiriančiu įspūdingu fasadu), Liceu operos rūmų (Gran Teatre del Liceu), užsukti į vieną gražiausių Barselonoje Karališkąją aikštę (Palaça Reial) ir aplankyti La Boqueria turgų.

La Boqueria
– viena iš tų vietų, kurias būtina aplankyti, svečiuojantis Barselonoje. Istorija byloja, kad pirmoji turgavietė čia veikė nuo 1217 metų, ir tai buvo populiari vieta, kur vietiniai sugužėdavo apsipirkti. XV – XVIII amžiais čia klestėjo paršelių prekyba, o turgavietė tokia, kokią ją matome šiandien, buvo įkurta tik XIX amžiuje. Nesu tikra, ar šiomis dienomis La Boqueria daugiau veikia pagal tikrąją paskirtį, ar kaip turistinė atrakcija, bet užsukti ten tikrai verta.
Jei atvirai, tokio gražaus turgaus su preciziškai išdėliotais produktais dar nebuvau mačiusi. Ir ko tik jame nėra: saldumynų, vaisių, daržovių, mėsos, jūros gėrybių, sūrių. Akys raibsta ir seilės burnoje kaupiasi, žioplinėjant tarp prekystalių! Pastebėčiau, kad šiame turguje nepigu, tačiau norint, tikrai galima paskanauti visokiausių ispaniškų skanumynų ar apsirūpinti užkandžiais piknikui paplūdimyje.

Pakrantė, paplūdimiai. Jeigu jau einate La Rambla žemyn, gatvės pabaigoje atsidursite nuostabiai gražioje pakrantėje. Iki smėlėto paplūdimio dar teks gerokai paeiti (arba pavažiuoti porą stotelių metro, jei gaila laiko/kojų), tačiau džiuginantis dalykas tas, jog pakeliui galėsite pasigrožėti puikia miesto erdve su palmėmis, suoliukais, aikštėmis, jachtų prieplauka ir gražiais pastatais fone.

Mūsų aplankytas Barceloneta – vienas iš miesto paplūdimių, kuris nustebino žmonių gausa ( aš aišku ne tokia naivi, jog tikėčiausi tuščio paplūdimio milijoninio miesto centre, tačiau truputį nustebau, kai vos radome kur rankšluosčius pasitiesti, jau nekalbu apie galimybę išsinuomoti gultus) ir pradžiugino paplūdimio barais su sangrios grafinais ir dienos meniu už gerą kainą, Paėjėjus toliau ( arba pavažiavus dviračiu. Pakrantėje daug dviračių nuomos punktų) pasieksite ir kitus miesto paplūdimius, nors vaizdelis visuose panašus. Norintiems švaresnės jūros ir truputį privatumo, reikėtų susiplanuoti dienos išvyką kur nors už Barselonos ribų.
Keliautoja Vaida

Barselona

Jūrų muziejus. Mintis aplankyti Barselonos jūros muziejų man kirbėjo gerokai seniau nei susiruošiau į Barseloną. Kadaise internete matytos nuotraukos užsifiksavo taip, kad miesto turo metu bent jau man tai buvo visiškai aišku, kad eisime į jūrų muziejų. Barselonos jūrų muziejus ( L‘Aquarium de Barcelona) yra vienas didžiausių tokio pobūdžio muziejų pasaulyje ir vienas įdomiausių Europoje. Šiam muziejui dedu pliusą už įspūdingą akvariumą, kurį praeini tuneliu, ir rekomenduoju kaip idėją, ką aplankyti mieste, kai blogas oras arba šeimoms su vaikais.

Park Güell. Labai norėčiau įspūdžiais apie architekto Gaudi šedevrus pasidalinti plačiau, tačiau panašu, kad palieku tai kitam Barselonos vizitui. Iš visų šio genijaus kūrinių tik Park Güell įrašau į sąrašą, ką tikrai aplankiau, pabuvau, pamačiau, o ne prabėgomis žvilgtelėjau. Spalvingomis mozaikomis išmargintas parkas – tarsi pasakų erdvė, kurioje jautiesi it svečias, užklydęs iš kito pasaulio. Šis trijų kalvų parkas – tai tobulas spalvų ir modernistinių formų mišinys su natūralia gamta. Iš pradžių buvęs privačiu parku, 1922-ais metais nupirktas valstybės ir tapo miesto parku. Nuo 2004-ųjų Park Güell yra įtrauktas į UNESCO paveldo sąrašą ir jo lankymas apribotas. Kiekvienam planuojančiam apsilankyti rekomenduoju bilietus iš anksto įsigyti internete. Man pačiai ši erdvė paliko labai žavų įspūdį, tad tikrai drąsiai rekomenduoju,
Keliautoja Vaida

Barselona

Maistas, gėrimai. Tapas, tapas, tapas! Tai yra puikus ispaniškas reikalas, kai nori visko paragauti ir nežinai, ką išsirinkti iš meniu! Tada imi tiesiog visko po truputį. Nežinantiems, tapas – mažos užkandėlės, kurios gali būti tiek šaltos, tiek karštos. Mažuose molinuose dubenėliuose arba dailiai išdėliotos ant prekystalio po stiklu. Paruoštos iš anksto arba atkeliaujančios garuojančios tiesiai iš virtuvės. Tai gali būti dubenėlis jūros gėrybių, grybų, įdarytų alyvuogių arba mažas sumuštinukas ant duonos skritulėlio su tarpusavyje derančiais produktais. Taigi taurė namų vyno, pora tapų ir gali judėti į kitą barą. O ten ir vėl iš naujo.
Tapas Barselonoje

Gėrimai. Praktiškai visur prie maisto užsisakinėjome namų vyną, kuris, palyginus su Šveicarija, juokingai pigus, o nusivilti neteko nė karto. Kartą apsilankėme puikioje vietoje La Xampanyeria, kur priragavome skanių Cava (Skanu ir su burbuliukais), pavalgėme, su naujais pažįstamais paplepėjome ir kažkaip labai jau gerai laiką praleidome. Netoli jūros, užsukit! O dar dėl gėrimų, kol neužmiršau, tai nepražiopsokite sangrios, nes kokia Ispanija be sangrios?

Transportas. Keliaujant po Barseloną turbūt geriausia naudotis metro. Paprasta, greita, nebrangu, tik pačiam reikia susižiūrėti, kur išlipti ir į kurią pusę išlipus eiti. Dar vienas variantas, padėsiantis susipažinti su miestu, – raudonieji turistiniai autobusai. Vieną dieną paturistavome šiuo autobusu, tai nieko blogo apie juos negaliu pasakyti, bet po dienos buvo akivaizdu, kad galėjome geriau pataupyti ir keliauti metro. Atvykti iš Barselonos oro uosto į miesto centrą paprasčiausia Aerobus, kursuojančiu kas 5 min. Bilietus galite nusipirkti vietoje esančiame bilietų automate arba iš konduktoriaus, lipdami į autobusą. Tiesa, grįžtant atgal į oro svarbu pasižiūrėti, ar jis važiuoja į 1, ar į 2 terminalą.

Nakvynė. Ko jau ko, bet nakvynės vietų Barselonoje netrūksta.Viešbučiai, hosteliai, privatūs apartamentai – kiekvienam pagal poreikius ir pagal kišenę. Visgi rekomenduoju užsisakinėti nakvynę kuo anksčiau ir ją būtinai išsirinkti centre. Mes užsisakinėjome kambarį likus vos savaitei iki kelionės, tai pasidžiaugti maža kaina negalėjome, o ir šiaip ten kažkoks nesusipratimas gavosi.

Vietoje užsakyto viešbučio kambario pirmą naktį buvome nusiųsti į kažkokį pusiau privatų butą, kitą dieną galėjome vykti į savo viešbutį, bet tai reiškė vėl daiktų krovimą/iškrovimą, viešbučio paieškas, registraciją, tai būtų užtrukę daug laiko, kurio neturėjome.

Aišku, galėjome piktai reikalauti kokių nors kompensacijų ar nuolaidų, bet iš pradžių pabuvę nepatenkinti numojome ranka. Nesigadinome nuotaikos, nes vis tik turėjome kambarį su patogia lova, balkonu, dušu, internetu, buvome vos keli žingsniai nuo La Ramblos labiau į jūros pusę, aplinkui buvo daugybė kavinukių pusryčiams ir tapas barų vakarais, o ir pats Gotikos kvartalas gražu. Mes nepatenkintų audrų nekėlėme, o Jums rekomenduoju nelaukti paskutinės dienos ir išsiaiškinti iš anksto, kur ir kaip apsistosite.

Trumpai apibendrinant Barseloną sakyčiau, kad tai puikus miestas, tikrai nusipelnęs būti aplankytas! Neabejoju, kad čia ras įdomių dalykų tiek meno, tiek istorijos, tiek didingos architektūros mėgėjai, tiek naktinio gyvenimo ir skanaus maisto ieškotojai. O aš pasitaikius progai, mielai sugrįšiu ir vėl, nes po keturių dienų, praleistų šiame nuostabiame mieste dar tikrai liko labai daug nepamatyta, neišbandyta ir neparagauta.