Siekiant į Palangą pritraukti kuo daugiau turistų, reikia pasirūpinti ir kuo didesniu informacijos apie kurortą skleidimu.

„Daugiausia Palangos turizmo informacijos (TIC) centre apsilanko lietuvių, tačiau, jei lyginti šių ir praėjusių metų duomenis, pasikeitė turistų srautai: anksčiau gausiausiai lankydavosi svečiai iš Rusijos, kiek mažiau – iš Baltarusijos, Vokietijos, o pastaruoju metu turistų iš Rusijos gerokai sumažėjo, tačiau padaugėjo atvykstančiųjų iš Baltarusijos“, – sakė laikinai einanti Palangos TIC direktorės pareigas Egidija Smilingienė.

Nemokamai teikia informaciją

1999 metais įsteigtas Palangos turizmo informacijos centras rūpinasi, kad apie Palangą, kaip apie patrauklų kurortą, sužinotų ir miesto svečiai, ir tie, kurie iki šiol apie ją nieko nėra girdėję.

„Dalyvaujame įvairios parodose, verslo misijose, į Palangą kviečiame žurnalistus, skleidžiame informaciją turistams ir pan. Kiekvienas apsilankęs centre čia gali gauti informacijos: tuo tikslu leidžiame nemokamus leidinius turistams, viešbučiams, taip pat turime internetinį puslapį lietuvių, anglų ir rusų kalbomis, aktyviai dalyvaujame socialiniuose tinkluose“, – pasakojo pašnekovė.

Naujausias Palangos turizmo informacijos centro leidinys „Myliu Palangą“ jau išleistas lietuvių, rusų, anglų, vokiečių bei latvių kalbomis, planuojama, kad dienos šviesą išvys ir lenkiškas variantas.

„Lietuviškas variantas šiek tiek skiriasi nuo kitų, kadangi jį išleidome pirmą. Leisdami kitomis kalbomis, leidinius šiek tiek papildėme, tačiau ir lietuviškas variantas nėra prastesnis“, – naują leidinį, kuriame patraukliai pristatomos lankytinos kurorto vietovės bei pramogos, pristatė laikinoji centro vadovė. Kadangi Palanga pristatoma kaip šeimoms draugiškas kurortas, leidinyje įdėta ir smagi užduotėlė vaikams.
Egidija Smilingienė

Bendradarbiauja su kitais TIC-ais

„Myliu Palangą“ – ne vienintelis informacinis leidinys. „Dar šiais metais iš naujo leisime žemėlapius. Kai kuriuos leidinius leidžiame ne vieni – bendradarbiaujame su kitų miestų TIC-ais. Kartu su jais ledžiant leidinius išeina pigiau, be to, Palanga pristatoma plačiau. O žmogus, atvažiavęs į šį regioną, nuvyks visur, nebus viename mieste visą laiką“, – kalbėjo E. Smilingienė.

Vienas iš tokių bendradarbiavimo vaisių – bendras leidinys „Žvilgsnis į Lietuvos pajūrį“, kuriame pristatoma Klaipėda, Gargždai, Neringa, Palanga, Kretinga, Šilutės kraštas bei Skuodo rajonas, trumpai supažindinama su Lietuvos bei pajūrio regiono virtuvės ypatumais.

Siekiant į Palangą pritraukti kuo daugiau svečių, vasarą siūlomos mokamos ekskursijos į Nidą, Ventės Ragą, Žemaitiją, o praėjusiais metais Palangos TIC-as pasiūlė ir nemokamas ekskursijas po Palangą. Pasak E. Smilingienės, ypač pastarosios sulaukė didelio turistų susidomėjimo.

„Buvo taip, kad jau negalėjome priimti visų norinčių, teko organizuoti papildomas ekskursijas. Žmonės prieš dvi-tris savaites užsiregistruodavo, ypač į grupes rusų kalba. Būdavo, kad skambina ir klausia, ar tuo metu, kai žmogus planuoja viešėti mūsų kurorte, bus organizuojama nemokama ekskursija. Norėdamas kažką gauti, turi ir pats žmonėms kažką duoti“, – įsitikinusi pašnekovė.

Pasmalsavus, kokie keliai ją pačią atvedė į turizmo sritį, E. Smilingienė prisipažino, jog jos pasirinkimą stipriai lėmė kurortas. „Studijavau Klaipėdos universitete rekreacinės veiklos organizavimą. Čia dirbu nuo 2001 metų. Pasirinkti šią sritį man patarė tėvai, nes galvojo, kad Palanga – turistinis miestas, jo toks geras potencialas. Matėsi, kad miestas buvo populiarus tarybiniais metais, ir toliau toks išliks“, – savo pasirinkimą pakomentavo centro vadovė.

Dalyvauja parodose

Kad informacija apie kurortą pasiektų ne tik jau viešinčius mieste, bet ir tuos, kurie galbūt apie Palangą dar nėra nieko girdėję, TIC-o darbuotojai dalyvauja parodose, kuriose miestą pristato platesniam žmonių ratui. E. Smilingienė pasakojo, kad į parodas paprastai vežami ir visi TIC-o leidiniai.

„Parodose žmonės domisi naujovėmis Palangoje: kokie atsirado nauji objektai, viešbučiai. Į parodas ateina keleto tipų lankytojai: tie, kurie jau yra buvę Palangoje, tie, kurie nebuvo, bet ketina atvykti ir tie, kurie čia niekada nebuvo ir nieko apie mus nežino. Nuo parodos lankytojų priklauso tai, kas juos domina, apie tai ir stengiamės kalbėti. Paprastai stengiamės atverti lankytojams akis, koks gražus mūsų kurortas. Negalėčiau pasakyti, kad po vieno pokalbio žmonės važiuoja – tai didelis ir miesto, ir visos valstybės darbas“, – kalbėjo E. Smilingienė.

Neretai Palangos pristatymą tenka pradėti nuo pasakojimo apie Lietuvą, jos miestus. „Tik sudominus pačia šalimi galima kalbėti apie Palangą ir jos privalumus. Nesame konkurentai kitiems kurortams, mes esame partneriai, kaip jau minėjau, bendradarbiaujame ir su kitų kurortų TIC-ais. Jei dalyvaujame turizmo parodose, tai mūsų pagrindinis tikslas būna pakviesti turistus į Lietuvą, o norimą kurortą žmogus pasirinks pats“, – kalbėjo laikinoji Palangos turizmo informacijos centro vadovė.

Pritraukia turistų

Pašnekovė pasakojo, jog dalyvavimas parodose gana greitai duoda laukiamų rezultatų.
„Po parodų pradedame gauti laiškų, užklausų. Ypač jei nuvažiuojame į Latviją, Baltarusiją, Estiją, po to jaučiamas atgalinis ryšys: kelionių agentūros ir pavieniai žmonės domisi, ieško apgyvendinimo paslaugų. Taip pat būna, kad į parodas ateina žurnalistai, jie domisi kurortu ir po kiek laiko sulaukiame užklausimų iš jų – žurnalistai nori apie mus parašyti ar atvažiuoti“, – džiaugėsi centro vadovė.

E. Smilingienė prisipažino, jog ją skaudina kai kurių žmonių nuostata, kad dalyvavimas parodose neduoda naudos. „Kai kurie žmonės mano, kad nieko nereikia daryti – sako, juk viskas yra kompiuteryje. Esą nereikia nei parodų, nei leidinių, nes žmonės į Palangą ir taip važiuos. Kai kurie mano, kad kiekvienas gali užsiimti turizmu, nėra profesionalaus požiūrio, jo trūksta. Tai ir yra sunkiausia darbe“, – prisipažino pašnekovė.

Pasikeitė srautai

Kalbėdama apie Palangą lankančius užsienio svečių srautus, E. Smilingienė teigė, jog pastaruoju metu kiek pasikeitė iš kai kurių valstybių atvykstančių turistų skaičius. „Daugiausia mūsų centre apsilanko lietuvių, tačiau, jei lyginti šių ir praėjusių metų duomenis, pasikeitė turistų srautai iš kitų šalių: anksčiau gausiausiai lankydavosi svečiai iš Rusijos, kiek mažiau – iš Baltarusijos, Vokietijos, o pastaruoju metu turistų iš Rusijos sumažėjo, tačiau padaugėjo atvykstančiųjų iš Baltarusijos. Kitų šalių turistų srautai išliko daugmaž stabilūs. Sulaukiame svečių iš Latvijos, Estijos, Švedijos, Norvegijos“, – pasakojo pašnekovė.

Padidėjusį baltarusių turistų susidomėjimą Palanga E. Smilingienė siejo su aktyvia mūsų kurorto reklama šioje šalyje, tačiau įvardijo ir daugiau priežasčių. „Šią tendenciją stebime jau ne pirmus metus. Iš Baltarusijos čia netoli važiuoti. Jie atvažiuoja ir automobiliais, ir autobusais. Baltarusijoje žurnalistai aktyviai reklamuoja Palangą, kelionių agentūros organizuoja turus. Mes taip pat buvome užsakę straipsnių apie Palangą ciklą – išėjo jau apie 15 straipsnių pačiame didžiausiame Baltarusijos portale apie tai, ką veikti Palangoje ne sezono metu. Jų žurnalistas čia gyveno apie savaitę, prieš tai jis dar lankėsi pavasarį, ir iš patirtų įspūdžių parašė labai įdomių straipsnių“, – kalbėjo E. Smilingienė.

Pasak centro vadovės, Palanga sulaukia svečių ir iš labai tolimų pasaulio kampelių. „Būna turistų iš Australijos, Pietų Afrikos, įvairių mažų Ramiojo vandenyno salelių, Naujosios Zelandijos, Japonijos, Kinijos, Pietų Korėjos – atvyksta iš viso pasaulio. Vasaros metu pas mus apsilanko po kelis šimtus žmonių per dieną, sulaukiame apie 65 tūkst. turistų per metus“, – sakė E. Smilingienė.

Džiugina nauji reisai

Turistų srautus didina ne vien reklama – be abejo, norint pritraukti daugiau lankytojų, puikiai išreklamuotas kurortas privalo būti nesunkiai pasiekiamas. „Labai džiaugiamės naujai atsirandančiais lėktuvų reisais iš Baltarusijos, Londono, Varšuvos. Tikimės, kad lėktuvai bus pilni ne vien Lietuvos emigrantų, nors jie taip pat atveža nemažai pinigų, bet kad atvyks ir, tarkime, tie patys britai“, – vylėsi pašnekovė.

Pasak E. Smilingienės, Palangos TIC-as ketina ir toliau reklamuoti skrydžius į Palangą.
TIC-o vadovė pastebėjo, jog turistų susidomėjimą miesto objektais lemia ir tai, kokiu metu svečiai vieši kurorte. „Priklauso nuo sezono. Ypač lankomas parkas, jei atvyksta grupės. Palangos tiltas, Birutės parkas, Gintaro muziejus – labai lankomi objektai. Tikriausiai daugiausiai žmonių sulaukiama paplūdimyje. J. Basanavičiaus gatvėje taip pat netrūksta žmonių“, – sakė pašnekovė.
Pasidomėjus, kur pirmiausia siūlytų apsilankyti savo svečiams, E. Smilingienė teigė, jog pirmiausia rekomenduotų Birutės parką, pajūrį, jūros tiltą, dviračių takus.

Norėtų daugiau renginių

E. Smilingienė džiaugėsi, jog kurorte organizuojamos šventės taip pat padeda pritraukti į miestą svečių. „Pavyzdžiui, Stintų šventė tikrai populiari. Ji jau daro poveikį ne tik Palangai – net mūsų kaimynai iš Latvijos, Liepojos, organizuoja šventę panašiu metu. Atsiranda įvairių renginių, koncertų, atidaromi nauji restoranai, nes aišku, kad tuo metu bus daug žmonių“, – kalbėjo pašnekovė ir pridūrė, jog populiarumo nestokoja ir kitos kurorte organizuojamos šventės.
Vis dėlto, TIC-o vadovė teigė, kad Palangai dar trūksta renginių ne sezono metu. „Vasarą renginių ir taip kurorte gausu, o ne sezono metu reikėtų daugiau. Gintaro šventė galėtų būti labiau išvystyta, šios šventės labai gera idėja. Apskritai, kas susiję su maistu, ypač tradiciniu, žmonėms labai patinka, todėl būtų labai gerai, jei tokių švenčių būtų daugiau. Visko galėtų prigalvoti: kokteilių čempionatas, taip pat „Trejos devynerios“ buvo sugalvotos būtent Palangoje, tai gal galima būtų tai kažkaip išnaudoti“, – idėjų nestokojo pašnekovė.

Ne visiems prieinamos

Nors pasibaigus vasarai turistų srautas Palangoje sumenksta, TIC-o vadovė teigė, jog jis jokiu būdu nenutrūksta. „Ne sezono metu turistai keičiasi: atvyksta tie, kurie gydosi sanatorijose, atvažiuoja vaikų grupės, tik jie čia nenakvoja, savaitgaliais atvažiuoja kaimynai – latviai, lenkai. Taip pat rengiamos įvairios konferencijos – turime didelį konferencijų centrą „Vanagupėje“. Žmones traukia šalia Palangos atidarytas „Atostogų parkas“. Daug tikimės iš koncertų salės – žmonėms reikia tokių renginių, o į Klaipėdą važiuoti nesinori. Tikimės įvairių sporto renginių“, – kalbėjo E. Smilingienė.

Džiaugdamasi kurorte atsirandančiomis paslaugomis, TIC-o vadovė apgailestavo, kad kai kurios iš jų prieinamos ne kiekvienam. „Palangoje atsiranda pramogų, kurios veikia ištisus metus. Aš labai laukiu, kada pastatys gydyklas. Druskininkai populiarūs, nes pas juos pramogos ir paslaugos lengviau prieinamos. Pas mus, jei net paslauga teikiama, bet jei ji yra penkių žvaigždučių viešbutyje, tokia paslauga ne visiems prieinama. Žmonėms neturėtų būti sudėtinga užsiregistruoti, taip pat reikia, kad būtų prieinama kaina“, – svarstė pašnekovė.

E. Smilingienė prisiminė atvejį, kai į Palangą atvykusios penkios ponios iš Anglijos norėjo visos vienu metu pasidaryti masažą. „Pasirodė, kad tai nėra taip jau paprasta: vienur vienu metu priima dvi, kitur – tris, dar kitur kaina nepriimtina“, – prisiminė E. Smilingienė.