Toliau pateikiamas keletas išskirtinių restoranų Europoje, kuriuos aplankyti gali kiekvienas skaitytojas.

Pasaulyje nenuilstamai kuriami nauji patiekalai, steigiami įvairūs restoranai, siekiant privilioti lankytojus. Kartais maisto technologų išmonė viršija įprasto suvokimo ribas. Štai keletas itin keistų vietų Europoje, kurias aplankyti ir išbandyti galite ir jūs.

1. Česnako restoranas Roterdame, Nyderlanduose. Čia galima užsisakyti italų, prancūzų ir ispanų virtuvių maisto. Restoranas didžiuojasi kepama ėriuko koja su rozmarinu ir česnaku, o firminiu patiekalu skelbia keptą viščiuką su 15 sluoksnių česnako. Svarbiausia – visų restorano patiekalų sudedamoji dalis privalo būti česnakas.

Jei tai neatrodo pakankamai keistai, štai ir siurprizas: česnakiniai šiame restorane privalo būti ir visi desertai. Pavyzdžiui, meniu siūloma paragauti česnakinių ledų, arba saldaus šokoladinio česnakų pyrago. O visame pasaulyje populiarus Crème brûlée paskanintas šviežiai pagamintu česnakiniu likeriu. Mmm! Verčiau šios vietos nesirinkti romantiškam pasimatymui!

2. Pinchos restoranas Malmėje, Švedijoje. Ši vieta neturi ilgo meniu, siūlomi užkandžiai ir lengvi gėrimai. Tačiau įdomiausia, jog šioje vietoje maistas užsakomas per mobiliąsias programėles! Restorane visai nėra padavėjų. Tik prireikus pagalbos, pavyzdžiui, diegiant išmaniąją programėlę ir atsiradus gedimams, prie lankytojo gali prieti pagalbinis asmuo. Apie paruoštą maistą taip pat įspėja mobilioji programėlė, atsiunčianti pranešimą.

Tuomet lankytojas tiesiog nueina prie baro atsiimti užsakymo. Be to, atsiskaityti taip pat galima tik per išmanųjį telefoną. Šis restoranas Švedijoje vertinamas labai dvilypiai: iš tiesų, maistą užsisakyti išmaniai – labai modernu. Kita vertus, taip mažinamos darbo vietos. Žmones į restoranus renkasi paragauti maisto ir pabendrauti tarpusavyje, šioje vietoje dažniausiai tai tampa pernelyg sudėtinga. Atėjus pirmąsyk tenka įsidiegti programėlę, užtrunka naršymas, užsakymas. Galiausiai, pirštai pradeda slankioti po socialinius portalus.

Tad restorane vaizdas, kai prie stalo sėdi grupelė žmonių, ir užuot kalbėję, naršo telefonuose, nestebina niekieno. Kritikos susilaukęs restoranų tinklas turi 12 vietų įvairiuose Švedijos miestuose, tad galima teigti, jog modernus iššūkis pasirodė priimtinas švedams.

3. Užeiga Romoje, pavadinta Cencio la Parolaccia yra išties fenomenali – čia į vieną vietą surinkti įprastai niekam tikusių maitinimo įstaigų bruožai. Įprastai savininkai ar užeigų šeimininkai kaip įmanydami stengiasi vengti prasto aptarnavimo, pigios muzikos ar nuviliančio maisto. Visgi, šiame bare supratimas gerokai kitoks.

Pagrindinė idėja išties originali: viską daryti taip blogai, kad žmonės ilgam atsimintų šią vietą. Baro vidus – apgailėtinas, mažas, pilkas. Vietos nepakanka. Maistas prėskas ir brangus. O visą neigiamą įpūdį sustiprina padavėjas, kurio leksika priverstų kliento ausis bėgti laukan, jei tik jos galėtų. Žinia, jog italų kalba išradinga įvairiems apibūdinimams ir keiksmažodžiams, tad apie save dažnas klientas išgirsta kažką naujo. Epitetas „kvailys“ jau nebenustebintų, tačiau išgirdus –„spuoguotas kiauliaveidis sutrauka“– nuostabos paslėpti nebepavyksta. Klientų įžeidinėjimai – svarbiausias užeigos bruožas, pagrindinė trauka. Svečiai tai žino dar prieš apsilankydami.

Toks marketingas – neįtikėtinai paprastas, bet be galo gudrus. Klientai gauna įspūdžių (tegu ir neigiamų, bet jų ir turėjo tikėtis ateidami), vėliau jais dalinasi su draugais ir artimaisiais, kol šie taip pat nusprendžia išbandyti: nejaugi tame restorane viskas išties blogai? Tokios vietos išlaikymas savininkui tekainuoja menkus pinigus, o pelnas grįžta didžiulis.

4. Mokėk, kiek nori vyninė Berlyne („Weinerei“). Šioje vietoje kainos neparašytos. Užsisakius gėrimus ir pasirinktą maistą, svečias įvertina pats, kiek buvo verta jo vakarienė. Sumą jis paduoda išeidamas arba palieka ant stalo. Vokietijoje įprasta atsiskaityti už save, ne už staliuką. Kartais atsiranda godžių žmonių, kurie nenori susimokėti arba palieka juokingai menką sumą. Tuomet padavėjai prieina klausia: ar jums taip nepatiko? Kas buvo blogai?

Tačiau dažniausiai po kelių vyno taurių žmones labiau linkę atverti pinigines ir palikti restoranui daugiau, nei galėjo būti verta vakarienė. Tokio tipo restoranai Europoje yra vos keli: Vokietijoje, Austrijoje ir Airijoje. Šie tiek rizikinga idėja, traukianti turistus.

5. Ziferblat kavinių tinklas, kuriose mokama ne už maistą, o už ten praleistą laiką. Šios kavinės vaišina saldumynais, sumuštiniais ir arbata, tačiau reikia susimokėti už praleistą laiką ir atmosferą, kuri sukurta. Viduje randami jaukūs staleliai pokalbiams, galima skambinti pianinu, piešti, rašyti, žaisti stalo žaidimus, organizuoti bendraminčių susitikimus.

Svarbu tai, jog tai tikrai ne vaikams, o būtent suaugusiems skirta vieta pailsėti. Kavinių tinklas išsidriekęs nuo rytų Rusijos iki Londono, tad žmonės vertina neformalią aplinką. Beje, Ziferblat kainos neskelbiamos – galima sužinoti tik nuvykus į kavinę.