Gyventojai mieste keliauja ne tik moderniu metro, greitaisiais traukiniais, autobusais ir tramvajais, bet ir nemokamais dviračiais.

Jau keletą kartų iš eilės Viena išrinkta patraukliausia gyventi, remiantis pasaulinio žurnalo „Forbes“ ir kitų įtakingų leidinių apklausomis. Miestas puikiai vertinamas ne tik Europoje, bet ir visame pasaulyje. Kai kuriais aspektais Viena nusileidžia tik Melburnui ir Sidnėjui Australijoje, tačiau Europoje neabejotinai yra visiška lyderė. Ją vejasi Ciurichas.

Miestai vertinami pagal daugelį aspektų, tokių kaip socialinė aplinka, sveikatos priežiūra ir pan. Vienas iš kriterijų – susisiekimas miesto viduje. Austrijos sostinėje jis nepervertintai vadinamas puikiu.

Vienos miesto centrą ir miegamuosius rajonus jungia ne tik penkios metro linijos, greitieji traukiniai, tramvajai, autobusai, tačiau ir puikiai įrengti dviračių takai.

Visgi, už išblizgintų metro linijų neretai slepiasi neįtikėtinos inžinierių klaidos, neįvykdyti užmojai ir, kaip pašiepia austrai, tušti vyno buteliai.
Dauguma nepavykusių projektų neslepiami, panaršius miesto planavimo istoriją atrandama ne tik naudinga informacija, bet ir įvairios įdomios istorijos.

Sunku patikėti, tačiau Vienoje dviračiai yra visiškai nemokami visiems. 120 stotelių, kuriose laukia dviratė transporto priemonė, išdėstytos kiekviename miesto rajone, tereikia oficialiai prisiregistruoti. Kiekvienoje gatvėje dviračių takai pažymėti specialiomis linijomis, Austrijoje transporto tvarka privaloma visiems dalyviams.

Dar viena įdomi detalė: Vienoje metro linijos sužymėtos skaičiais, tačiau, atrodo, neteisingai. Klysti tvarkos šalyje? Planuose matomos linijos: U1, U2, U3, U4, ir U6. Tad kur dingo U5 linija? Nejaugi austrai ją pražiopsojo? Žinoma, ne. U5 linija apipinta mistikos. Anot vienų šaltinių, ji niekada nebuvo pastatyta. Kitų tvirtinimais, pastatyta ji buvo, tačiau netrukus buvo uždaryta, mat nebuvo efektyvi.

Iš tiesų, paslaptinga U5 linija dusyk buvo tartum numarinta: jau suplanuotas projektas tiesiog buvo uždarytas arba jo iškasta dalis prijungta prie kitų, jau egzistuojančių linijų. Pastaraisiais dešimtmečiais U5 dažnai tapdavo tiesiog rinkiminių manipuliacijų auka. Pagal pačius naujausius miesto planus, galiausiai linija bus atidaryta 2020 m.

Kita keista istorija – viena iš metro linijų dalinai įrengta ant buvusios miesto sienos. Talentingiems inžinieriams suprojektavus ir pastačius bėgius, paaiškėjo, kad jau paruošti traukiniai yra 350mm per platūs stotelėms. Jas teko perstatyti! Taip buvo prarasta daugybė šimtų tūkstančių šilingų – tuometinių Austrijos pinigų.

Šiuo metu Vienos transporto sistema veikia puikiai ir suteikia galimybę lengvai pasiekti net ir atokias miesto vietas. Svarbu žinoti: patenkant į sostinės metro ar traukinius nėra jokių apsauginių vartelių, tad turistams dažnai sudaro įsūpdį, jog transportas nemokamas. Visgi, bilietus pirkti reikia.

Transporto gerovė lemia dar vieną svarbų aspektą: Viena reitinguojama ir kaip itin mažai užterštas didmiestis. Šis faktas taip pat smarkiai pakelia miesto reitingus, kovojant dėl geriausiojo pripažinimo.