Kambarinės darbo diena prasideda nuo susirinkimo 7 valandą ryto. Jo metu aptariama, kiek naujų svečių atvyksta, kiek yra laisvų, tuščių kambarių. Tikras tvarkymasis prasideda 15 val., o pietūs trunka pusvalandį.

– Kiek per dieną paprastai išvalote kambarių?

– Kambarių skaičius gali keistis tarp 10-15, iš kurių svečiai išsiregistravo ir dar išvalome apie 10 kambarių, kuriuose svečiai dar gyvena. Sutvarkyti kambarį, iš kurio svečiai jau išvažiavo, mums paprastai prireikia 45 minučių standartiniam kambariui, apartamentų ar VIP kambarių tvarkymas visada užtrunka ilgiau. Jeigu svečias vis dar gyvena kambaryje, jo kambario tvarkymas užima apie 10-15 minučių.

– Ar yra kas nors, ko jūs netvarkote viešbučio kambariuose?

– Kai turiu laiko, tvarkau ir valau viską, tačiau kartais mes turime labai daug darbo ir mūsų administracija vis tiek tikisi, kad bus išvalyta viskas taip pat greitai, kaip ir tomis dienomis, kurios nėra tokios užimtos.

Jeigu taip atsitinka, tai aš paprastai nevalau kambarių dulkių siurbliu, tiesiog viską pravalau greituoju būdu, pavyzdžiui, praskalauju vonią, o ne ją šveičiu, greituoju būdu nuvalau dulkes nuo paviršių. Daiktas, kurį mes tikrai nepakankamai išvalome, yra distancinio valdymo pultelis. Aš jį tiesiog pravalau su ta pačia šluoste, kuria valau ir lovos staliuką.

– Ar stiklinės, puodeliai ir stalo įrankiai išplaunami po kiekvieno svečio? Ar jie plaunami gerai?

Svečiui išsiregistruojant iš viešbučio, visos stiklinės, puodeliai ir stalo įrankiai yra išplaunami ir pakeičiami naujais. Tačiau nepasakyčiau, kad jie yra išplaunami gerai. Jie tiesiog dedami į didelę, industrinę indaplovę, kuri kartais nedirba taip gerai, kaip norėtųsi. Kol svečias apsistojęs viešbutyje, keičiame tik stiklines, jeigu jis to pageidauja.

– Kaip dažnai keičiate pagalves ir patalynę?

– Viešbutyje, kuriame dirbu dabar, patalynė ir pagalvės keičiamos kiekvieną kartą svečiui išsiregistravus. Tačiau anksčiau dirbau ekonominės klasės viešbutyje, kuriame mes retai keisdavome pagalves. Net jeigu ant jų būdavo prakaito dėmių ar žymių, mes tiesiog pakeisdavome jų užvalkalą. Tai yra vienas iš apsistojimo brangiame ir ekonominės klasės viešbutyje skirtumų.

– Apibūdinkite savo kolegas.

– Labiau patyręs personalas kartais gali sukelti stresą. Jie pešasi dėl brangesnių kambarių ar apartamentų, nes juose būna paliekami geresni daiktai, ir jeigu dėl jų atsiėmimo niekas nesikreipia, tai mes galime juos pasiimti sau. Jie taip pat pešasi dėl geresnių vėžimėlių, palikdami mane ar kitus su senesniais, kuriuose nėra tinkamų produktų ar priemonių, o tai reiškia, kad turėsime daugiau lakstyti ir ieškoti.

– Koks yra viešbučių kambarinių uždarbis? Ar jums sunku pragyventi iš savo algos?

– Išgyventi iš viešbučio kambarinės algos yra sudėtinga, juolab jeigu turi šeimą. Tai beveik neįmanoma, mes uždirbame panašiai tiek, kiek uždirbtume dirbdami greitojo maisto restorane. Būtent todėl mums tokie svarbūs arbatpinigiai.

– Kokia yra jūsų nepagražinta nuomonė apie viešbučio svečių elgesį?

– Jų būna labai įvairių – nuo visiškų pedantų, kai tau kyla klausimas, ar kas nors šiame kambaryje tikrai gyvena, iki tokių svečių, į kurių kambarį užeiti tau labai nepatogu, nes ten yra didelė netvarka. Yra tokių svečių, kurie po kambarį išmėto dėžes nuo picų ir šiukšles, numeta apatinius ant grindų, ir tokį kambarį sutvarkyti yra praktiškai neįmanoma. Kai kurie svečiai tikrai laukia, kad sutvarkytum viską už juos, lyg būtum jų mama.

– Ar yra svečių, kurie jus erzina? Kas konkrečiai erzina?

– Mane erzina, kai svečias padaro didelę netvarką, kurios neįmanoma sutvarkyti per tam skirtą laiką. Tačiau, jeigu nuoširdžiai, mūsų administracija erzina labiau. Kartais jie turi didelius lūkesčius, bet neduoda pakankamai laiko jų išpildymui. Kai kurie iš administracijos taip pat gali elgtis žeminančiai. Vieną kartą vadybininkas ištaršė visas lovas, kurias sutvarkiau tą rytą, ir liepė man jas pakloti iš naujo, nes jos nebuvo sutvarkytos pagal jo standartus.

– Ar yra tekę įsibrauti į kambarį ar susierzinti, jeigu svečiai greitai neatsako į jūsų beldimą ar neatsako apskritai?

– Taip, mane tai erzina, bet aš to negaliu parodyti, nes jeigu svečias pasiskųs, aš galiu prarasti mano VIP kambarių sąrašą ar net darbo valandas. Be to, kuo malonesnis būsi, nepaisant to, kaip svečiai tave erzina, tuo didesni šansai gauti arbatpinigių, ypač jeigu svečiai yra kambaryje ir tave pamato.

– Ar teko bent kartą užsnūsti viename iš kambarių?

– Taip, mes iš tiesų taip darome – jeigu esame iš tiesų pavargę ir turime tam laiko. Pavyzdžiui, jeigu tvarkome didelius apartamentus ir mums duodama daugiau laiko, mes galėsime pasnūduriuoti lovoje. Kartais mes pasinaudojame svečių kambarių tualetu, bet tik tuo atveju, jeigu esame labai užsiėmę ir neturime pakankamai laiko nueiti iki personalo tualeto. Tai yra kažkas, ko mes neturėtume daryti, tačiau daug kas vis tiek taip elgiasi.

– Ar tenka liesti svečių daiktus?

– Mums sakoma, kad negalime liesti nieko, kas priklauso svečiui, tačiau mums taip pat sako, kad turime sutvarkyti lovą ir pakeisti rankšluosčius. Todėl jeigu svečias paliko savo daiktus ant lovos ar ant purvinų rankšluosčių, kartais tuos daiktus turime patraukti.

– Kokį keisčiausią dalyką esate radusi viešbučio kambaryje?

– Vieną sykį radau kepsnius su kaulu, paliktus šaldytuve, kuriuos pasiėmiau namo vakarienei, tačiau keisčiausias dalykas, kurį kada nors esu radusi, yra lovoje paliktas kūdikis. Aš jį paėmiau ir nunešiau administracijai. Pasirodo, tai buvo kūdikis – robotas, kuris skleisdavo tokius garsus, kaip tikras kūdikis. Jis buvo paliktas svečio gydytojo ar mokslininko, ar panašiai. Tačiau tas kūdikis mane labai išgąsdino, nes jis atrodė toks tikroviškas.

– Jeigu kas nors nemandagiai su jumis elgiasi, ar kaip nors atkeršijate?

– Aš asmeniškai niekada taip nesielgiau, bet girdėjau apie vieną kolegą, kuris buvo toks įpykęs dėl nemandagaus komentaro jo adresu, kad išvalė vonios grindis rankšluosčiu, kurį vėliau paliko svečiams kaip naują.