„Įvažiavimo mokesčio kitąmet nebus, nes tam dar nesame pasirengę. „Pagalvės“ mokestis didinamas dėl to, kad jis Palangoje šiuo metu – mažiausias visoje Lietuvoje“, – sako Palangos miesto meras Šarūnas Vaitkus.
Ne atsisakoma, o nukeliama į 2017 metus
Vis tik Palangos miesto Tarybos narys Tomas Julius Žulkus tvirtina, jog 5 eurų įvažiavimo mokesčio tikrai nežadama atsisakyti, tiesiog sprendimas perkeliamas 2017 metams. Tad, politiko manymu, neteisingai skleidžiama nuomonė ir yra nepagrįstas aplinkinių miestų džiaugsmas, jog įvažiavimo mokesčio nebeliks.
„Įvažiavimo mokesčio darbo grupė įtemptai dirba. Tačiau pradėjus rengti mokesčio technines sąlygas, supratome, kad neįmanoma bus administruoti mokesčio, tai yra nuskaityti automobilio numerius, automobiliui nesustojus, kas apsunkina visą rinkliavą. Šiuo metu siekiame koreguoti įvažiavimo į miestą schemą“, – sakė T. J. Žulkus.
Anot jo, suplanuota daryti kontrolę išvažiuojantiems automobiliams – stabdyti tuos, kurie bus nesusimokėję, o tam reikės įrengti papildomas juostas ar aikšteles. „Reikia, kad būtų įrengta sistema, jog skaitmeniniu būdu užfiksavus, kad mokestis nesumokėtas, automobilis būtų nukreipiamas į papildomą juostą, kurioje stovėtų rinkliavų automatas“, – pabrėžė miesto politikas.
Sumanius įgyvendinti šią idėją, anot J. T. Žulkaus, susidarė kur kas didesnės investicijų ir laiko sąnaudos įvažiavimo mokesčio įvedimui nei buvo numatyta. „Tiesiog tapo nebeįmanoma spėti idėją įgyvendinti techniškai“, – prisipažino Tarybos narys.
Pasak jo, ypač sunku, regis, bus išieškoti mokesčio iš tų, kurie jo nemokės. „Planuojame, kad nesumokėjusiems būtų taikomi įspėjimai, rašomi pažeidimo protokolai, su piktybiškais kurorto svečiais greičiausiai būtų aiškinamasi teismuose, į ką tai pavirstų? Dėl šios priežasties ir stengiamės padaryti kuo efektyvesnę ir paprastesnę mokesčio administravimo tvarką“, – sakė T. J. Žulkus.
Kol nerasti visi techniniai sprendimai, mokesčio įvedimas yra atidedamas. Kol kas paliekama galioti sena tvarka – bus ir toliau renkamas „pagalvės“ mokestis. Jei Taryba pritars dar iki metų pabaigos, jį žadama didinti net tris kartus – nuo 0,30 euro centų iki 1 euro. T. J. Žulkus šį siūlymą vertina teigiamai: „Dabartinis mokestis po euro įvedimo nėra adekvatus. Palyginti su kitais miestais, Palangoje jis buvo per mažas ir labiau simbolinis“.
Didesnis „pagalvės“ mokestis – Palangos infrastruktūrai gerinti
Palangos miesto Rinkliavų skyriaus vedėjos Žanetos Žulkuvienės duomenimis, šiuo metu Palangoje „pagalvės“ mokestis yra pats mažiausias iš visų šalies kurortų, kuriuose taikomas šis mokestis. Juo labiau, kad kiekvienais metais nuo „pagalvės“ mokesčio įvedimo Rinkliavų skyriui teko susidurti su nesąžiningais kurorto svečiais: „Visada buvo asmenų, kurie sąžiningai moka šią rinkliavą, bet yra ir tokių, kurie pateikia deklaracijas, bet rinkliavos nesumoka. Yra tokių, kurie nepateikia net deklaracijos“.
Rinkliavų skyriaus užduotis – priminti šios rinkliavos nesumokėjusiems, tačiau, pasak Ž. Žulkuvienės, būna tokių atvejų, dėl kurių tenka kreiptis į teismus dėl pinigų išieškojimo, nes deklaruojamos nemenkos sumos, o „pagalvės“ rinkliava nesumokama.
Įvedus įvažiavimo mokestį, „pagalvės“ mokestis bus panaikintas visiškai – įvažiavimas bus apmokestintas tik tris mėnesius, t. y. nuo birželio 1 iki rugsėjo 1 dienos. „Dvigubo mokesčio tikrai nebus“, – tikino Ž. Žulkuvienė.
Šiemet „pagalvės“ mokesčio kurorte jau surinkta apie 200 tūkst. eurų. Ši suma yra gerokai mažesnė, nei surinkta tuo pačiu metu pernai. „Kalti, ko gero, gan prasti šios vasaros orai. Kitas dalykas, kaip minėjau, ne visos įstaigos geranoriškai moka“, – pažymėjo valdininkė.
Padidinus „pagalvės“ mokestį iki 1 euro už Palangoje praleistą naktį, skyrius tikisi surinkti apie 600 tūkst. eurų per metus.
Įvažiavimo mokesčio idėja tikrai nelaidojama
Kad 5 eurų įvažiavimo mokestis nepanaikinamas, o tik atidedamas, patvirtino ir Tarybos narys Dainius Želvys. Tarybos sprendimas dėl tokio mokesčio, politiko teigimu, priimtas, jau numatytos pagrindinės gairės. Sprendimas dėl įvažiavimo mokesčio, anot jo, bus taisomas. „Darbo grupė nebuvo apmąsčiusi visų plonybių. Buvo prieita prie išvados, jog įvažiuojant į miestą galima kontroliuoti įvažiuojančiuosius nestabdant automobilio, o išvažiuojant, tam tikrose vietose eismas būtų stabdomas ir nukreipiamas, kad išvažiuojantieji būtų identifikuojami, sumokėtas mokestis ar ne, – sakė D. Želvys. – Išvažiuojant bus vykdoma papildoma kontrolė ir dėl užsienio – Rusijos, Baltarusijos piliečių“.
Kaip rašo Palangostiltas.lt, padidinti „pagalvės“ mokestį, anot jo, buvo nuspręsta pasitarus su šalies kurortų asociacija. D. Želvio duomenimis, visi kurortai jau yra įvedę 1 euro mokestį, o Palanga buvo vienintelis kurortas, iki šiol nustatęs 1 lito mokestį.
Įvažiavimo mokesčiui pritaria ne visa Taryba
Tarybos narys Eimutis Židanavičius 5 eurų įvažiavimo mokestį vadina „ydingu ir iki galo tinkamai neparuoštu“. „Visas sprendimo projektas – kažkoks kratinys. Akivaizdu, kad ateinantį sezoną šis mokestis dar nebus taikomas. Kad techniškai būtų įgyvendintos visos sąlygos, jog apmokestinimo sistema veiktų jau nuo 2016 metų birželio – nerealu“, – sakė Tarybos narys.
Pasak Tarybos nario, įvažiavimo mokestis – itin nepalankus verslui. „Palangos valdžia turi traukti poilsiautojus ir daryti taip, kad jie Palangos verslininkams paliktų pinigus savanoriškai, o ne priverstinai“, – įsitikinęs politikas.