Sekite Perpasaulį.lt naujienas Facebooke! Tapkite mūsų gerbėju ir naudingas žinias keliaujantiesiems bei naujausius keliautojams aktualius įvykius sužinokite pirmi! Taip pat skaitykite Perpasauli.lt naujienas ir savo išmaniajame telefone. Parsisiųsti programėles: „Android“.

Kreiseris „HMS Belfast“ yra autentiškas didžiausias Europoje Antrojo pasaulinio karo laikų laivas.

187 metrų ilgio ir 11,5 tūkst. tonų sveriantis laivas buvo atplukdytas į Londoną 1971 metais ir tapo muziejumi.

Projektas statyti vieną iš dešimties lengvųjų, Edinburgo klasės kreiserių buvo pradėtas 1936 metais. Sąlyginis pavadinimas „lengvasis“ reiškia, kad pagrindinės šio laivo patrankos nebuvo didesnės nei 155 mm kalibro. Jau po dviejų metų, 1938 metais kreiseris „HMS Belfast“ buvo perduotas aktyviai tarnybai.

Tarnybos pradžioje HMS Belfast dalyvavo Hitlerinės Vokietijos blokadoje šiaurėje, kur užplaukė ant magnetinės minos. Pažeidimai laivo nepaskandino, bet remontui prireikė beveik trijų metų.

1942 metais prisijungė prie jos Didenybės flotilės ir vis dar buvo didžiausias ir galingiausias laivas Britanijos karinėse jūrų laivyno pajėgose su pažangiausiomis radarų sistemomis.

Žymiausiais „HMS Belfast“ žygdarbiais galima būtų įvardyti vokiečių kreiserio „Scharnhorst“ paskandinimą kartu su 36 įgulos nariais ir oro pajėgų palaikymą žymiajame Sąjungininkų išsilaipinimo Normandijoje metu.

Po antrojo pasaulinio karo kreiseris „HMS Belfast“ padėjo amerikiečiams Korėjos kare, nuo 1952 metų dalyvavo taikos palaikymo misijose. O 1963 metais moraliai nusidėvėjo ir buvo nurašytas.

Pirmas įspūdis užlipus ant šio laivo denio – wow! Laivo pirmagalyje esančios patrankos atrodo iš tiesų labai įspūdingai. Visa laivo infrastruktūra išsaugota iki, atrodytų, nereikšmingų smulkmenų, bet visa tai sukuria labai ypatingą dvasią. Muziejininkai iš tiesų padirbėjo puikiai. Visur pilna vaškinių „čiūčelų”, kurios puikiai atspindi to laikmečio jūreivių gyvenimą.

Atkurti originalūs garsai. Netgi kvapai. Rimtai. Einant pro stomatologijos kabinetą jau iš tolo girdisi įkyrus grąžto garsas ir kartkartėmis pasigirsta žmogaus šauksmas. Priartėjus arčiau galima užuosti senovinių stomatologų kabinetų (tais laikais odontologų dar nebuvo) tipinį kvapą. Net nežinau kaip jį teisingai įvardyti, bet visi, kam per 30 tikrai supras ką aš turiu omenyje. Aš jau net nekalbu apie tų laikų motyvacinius, plakatus, viešuosius užrašus ir kitą atkurtą smulkmę.

Lankymas labai patogus. Visame laive yra rodyklėmis sužymeta ekskursijos „trasa“, tad tikrai neliks nealankytų ir neapžiūrėtų vietų. Denyje įrengta kavinė, kad išalkus būtų galima pasistiprinti. Apdairu, nes tikrai išalksite ir norėsis kur nors padėjus sėdynę pailsinti kojas. Laive užtrukau bemaž tris valandas. Ėjimo, laipiojimo siaurais laiptais aukštyn, žemyn, landžiojimo pro siauras angas.

Patariu „užsičiūrinti“ tik atsidarius, nuo 10 val., nes vėliau prisirenka tikrai daug turistų - nepatogu vaikščioti ir trukdo fotografuoti.

Bilietas vienam asmeniui kainuoja 16 svarų. Daug. Kaip už muziejų tikrai daug. Bet verta, tikrai labai verta. Ne tik už pamatymą, bet ir už pajautimą. Už emociją.