Suradę prabangiau atrodantį viešbutį (trijų žvaigždučių, moderniai remontuotą ir tik su trupučiu pelėsio ant sienų), išskubėjome į zoologijos sodą. Visos kelionės metu norėjau išvysti dramblį ir tik zoologijos sode turėjau progą jį pamatyti. Be populiariausių eksponatų (penkių baltųjų vyrukų), zoologijos sodas turėjo retą Bengalijos tigrą, liūtą, įvairių krokodilų... Tradicinis zoologijos sodas su šiek tiek nematytų gyvūnų.
Ankstyvą rytą išsimiegoję išsiruošėme į Agrą aplankyti Tadž Mahalio. Septintą valandą prie viešbučio pasigauti tuktukai nenorėjo vežti penkių viename, negana to, taikė 200 rupijų (2,78 euro) tarifą už vieną tuktuką. Man ir Vytautui pasitaikė tuktukas su pašėlusiu vairuotoju. Tokiu greičiu tuktuku dar nebuvome lėkę, įveikiant posūkius reikėjo lenktis į šonus, kad tik neapsiverstum. Agra nuo Naujojo Delio už poros šimtų kilometrų, viso labo trys valandos traukiniu. Tik atvykus į stotį pasitinka krūva taksistų, norinčių mus pavežti, „oficialus“ atstovas siūlo už 1000 rupijų (13,89 euro) vežioti visą dieną, netgi ant „pre-paid“ taksi namelio, rodo, jog tai gera kaina, ją nuleidžia iki 750 rupijų. Nenorėdami pasitikėti indais, nes jie mus ir taip labai apgaudinėja, pasirinkome kelionę tuktuku už 100 rupijų (1,39 euro). Važiuodami susitariame, kad vairuotojas mus vežios visą dieną už 500 rupijų (6,94 euro).
Pirmasis taškas – Agros fortas. Tikrai įspūdingas statinys, išdailintas, vietomis netgi su marmurinėmis grindimis. Gaila, bet tik 25 procentai teritorijos matoma turistams, visa kita – karinė. Išalkstame, vairuotojas siūlo nuvažiuoti į vieną vietą, kurioje yra netgi indiško alaus. Kainos šokiruoja, restoranas gal ir prabangokas, bet viskas dvigubai brangiau negu kitur, kur esame valgę. Geros širdys neleidžia atsisakyti maisto ir kiekvienas išleidžiame po 8 eurus pietums.
Prieš aplankant Tadž Mahalį, vairuotojas primygtinai siūlo užsukti į jo rekomenduojamą marmuro dirbinių parduotuvę. Norime to ar ne, nuvažiuojame jos apžiūrėti su sąlyga, kad ilgai neužsibūsime. Tradiciškai pamatome tarsi „Zepter“ puodų prezentaciją: sužinome, kiek kartų jau užsiima marmuro dirbiniais – protėviai savo rankomis Tadž Mahalį statė. Pasak šeimininko, čia gausime pačios geriausios kokybės dirbinius už geriausią kainą (viskas tik triskart brangiau nei bet kur kitur perkant). Nieko pirkti neliepia, taigi staigiai dingstame iš parduotuvės nieko nepirkę.
Tadž Mahalyje didžiausia turistų diskriminacija: vietiniams įėjimas 20 rupijų (0,28 euro), užsieniečiams – 750 rupijų (10,42 euro). Tiesa, su brangiu bilietu stoji į kitas eiles (matyt, esant daugiau turistų susitaupytų viena kita minutė) ir nereikia mokėti už tualetą, kuris vietiniams 2 rupijas (0,03 euro) kainuoja. Norint patekti prie Tadž Mahalio, negalima neštis maisto produktų, mobiliųjų telefonų įkroviklių, netgi akmenukų (labai akyla apsauga atėmė iš manęs akmenuką). Vaizdas tikrai vertas sumokėtų pinigų. Įstabaus grožio pastatas (vienas iš septynių naujojo pasaulio stebuklų) su labiausiai išpuoselėtu parkeliu Indijoje. Visas Tadž Mahalis iš marmuro, jį 1631–1654 metais statė apie 20 000 žmonių, ne veltui jis dabar taip saugomas, baiminamasi, kad kas nesugalvotų sunaikinti.
Vairuotojui liepiame mus nuvežti į turgų, kuriame būtų prieskonių, deja, jis turi savo nuomonę ir veža mus į draugo prieskonių parduotuvę, čia šie kur kas brangesni negu kitur. Neapsikentę liepiame mus vežti atgal į stotį, nors jis ir nori vežti pas kitą draugą. Mūsų pasivažinėjimas tuktuku kainavo 500 rupijų (6,94 euro) už dieną ir 100 rupijų (1,39 euro) už pirmąją kelionę (kuri, kaip paaiškėjo, į dienos mokestį neįėjo), vairuotojas dar turėjo įžūlumo prašyti arbatpinigių. Pamoka ateičiai – „draugai“ vairuotojai turi draugų, kuriems parūpina klientų ir vis stengiasi tave apgauti.
Vėl laukiame vėluojančio traukinio, šį kartą iš Agros į Naująjį Delį. Prisistato vyras su lagaminėliu ir pasiūlo man nuvalyti batus. Juodieji „Adidas“ kedai seniai praradę spalvą, jau kurį laiką ieškojau vyro, galinčio jais pasirūpinti. Paklaustas paslaugų kainos, vyras atsako, kad pinigai nesvarbu, kiek norėsiu, tiek jam ir duosiu. Iš lagaminėlio ištraukia pėdutes, kad nereikėtų basomis stovėti ant stoties grindų. Minia smalsuolių žiūri, kaip jis man valo batus. Nuvalo tikrai gražiai. Už šią paslaugą pasiūlau 10 rupijų (0,14 euro), batų valytojas nori 50 (0,69 euro) (pinigai jam mat nesvarbūs). Ištraukiu iš piniginės 50 rupijų banknotą, pasirodo, jis klijuotas ir jam netinka. Siūlau rinktis 10 ar klijuotą 50. Labai nenoriai, bet paima klijuotą. Po kurio laiko prisistato dar vienas batų valytojas, kuris būtų nuvalęs už 20 rupijų (0,28 euro). Va taip ir permoki už paslaugas.
Trečioji diena Naujajame Delyje. Nebenorėdami 31 valandą šalti „sleeper“ klasės traukiniuose ir siekdami gauti keletą papildomų valandų Naujojo Delio apžiūrėjimui, ieškome, kaip įsigyti traukinio bilietus į ekspresą Naujasis Delis–Mumbajus (kelionės trukmė 16 valandų). Traukinyje nėra „sleeper“ klasės, todėl bilietai mažiausiai triskart brangesni, tik bėda, kad seniai išparduoti. Kelionių agentūros jų turi, bet už juos prašo 20 000 rupijų (277,77 euro) penkiems, jų kaina internete 8000 rupijų (111,11 euro). Visa laimė, alytiškis indas Arvindas, su kuriuo pasišnekame skaipu, pasiūlo nueiti į „Tourist Information Biuro“, esantį Naujojo Delio traukinių stotyje. Bilietų užsieniečiams jie turi visada, reikia tik parodyti savo pasą su viza, tiesa, bilietai brangesni – 10 150 rupijų (140,97 euro), tačiau perpus pigesni, nei perkant iš agentūros.
Gavę bilietus, laimingi išėjome leisti sutaupytų valandų, deja, nors ir ne musoninių liūčių sezonas, bet lyja. Bandydami mažiau sušlapti ir nevažiuoti tuktuku (juo važiuoti ilgesnes distancijas Delyje šaltoka), išmėginame metro. Norint patekti į jį reikia peršviesti kuprines, pereiti metalo detektorių, beveik kaip oro uoste. Tokios apsaugos, matyt, nepereina benamiai, todėl metro viena švariausių vietų Indijoje, neskaitant oro uosto, kur tikrai švariausia.
Tapk DELFI Gyvenimo draugu „Facebook“ ir sek naujienas ant savo sienos!