„Aeroflot“ padalinys „Dobrolet“, kuris prieš mėnesį pradėjo teikti oro vežimo paslaugas dviem lėktuvais „Boeing Co. 737-800“, ir kuris yra užsakęs dar 10 lėktuvų, nepirks daugiau orlaivių, kol nebus sumažinti apribojimai, Londone pareiškė „Aeroflot“ generalinis direktorius Vitalijus Saveljevas.

Vyriausybė jau panaikino kai kurias taisykles, ir dabar leidžiama parduoti negrąžinamus bilietus ir pilotais įdarbinti užsienio šalių piliečius, taip pat buvo sumažinti mokesčiai perkant didesnius vieno praėjimo klasės orlaivius, pridūrė V. Saveljevas. Laukiama sprendimo dėl privalomo nemokamo maisto tiekimo panaikinimo, be to, „Aeroflot“ siekia teisės aktų, kuriais „Dobrolet“ būtų oficialiai leista imti mokestį už bagažą, įsigaliojimo, pasakė jis.

„Ryanair“ yra mūsų pavyzdys, bet konkuruoti su šia pigių skrydžių bendrove kainų srityje be įstatymų bazės mes negalime, – pasakė V. Saveljevas ir pridūrė, kad vienintelė didžiausia kliūtis pigių skrydžių padaliniui yra dideli mokesčiai veiklos centre Maskvos Šeremetjevo oro uoste, šalia „Aeroflot“. Bendrovės vadovas siekia įkurti naują bazę Ramenskojės oro uoste už miesto, kuris turėtų tapti „Ryanair“ Stanstedo oro uosto, įsikūrusio į šiaurę nuo Londono, ekvivalentu.

Dabartinių galiojančių apribojimų sąlygomis, „Dobrolet“ gali pasiūlyti tik 20 proc. pigesnius bilietus nei „Aeroflot“, o liberalizavus įstatymus ir įsikūrus minėtame terminale, kainos sumažėtų 40–60 proc., pažadėjo V. Saveljevas.

„Dobrolet“ šiuo metu vykdo skrydžius į Simferopolį Kryme, ir pirmieji skrydžiai buvo labai greit išpirkti, nepaisant politinės įtampos, kai regionas buvo atskirtas nuo Ukrainos ir prijungtas prie Rusijos, pasakė jis. Šiemet numatyta atsigabenti dar šešis „Boeing 737“, kurie gabens keleivius ir kitomis kryptimis, įskaitant Sočio kurortą prie Juodosios jūros bei Kaliningradą prie Baltijos jūros, pasakė oro bendrovės vadovas.

Paskutiniai keturi užsakyti „Boeing 737“ turėtų atvykti kitais metais. Bendrovė numatė, kad įsigis po aštuonis lėktuvus per metus.

V. Saveljevo teigimu, „Dobrolet“ vykdys paprastų pervežimų iš taško į tašką veiklą, įkvėptą „Ryanair“. Tokiu būdu ji užkirs kelią minėtos airių pigių skrydžių oro linijų bendrovės bei „Wizz Air Holdings Plc.“ ir „EasyJet Plc.“, kurios jau vykdo veiklą Rusijoje, taip ir „Air Berlin Plc.“ įsiveržimui į rinką.

Didžiausias dėmesys ir toliau bus sutelktas į vidinius skrydžius, planuojamos būsimos kryptys – Žemutinis Naugardas ir Kazanė Tatarstano Federalinėje Respublikoje, informuoja V. Saveljevas.

Oro linijų bendrovės vadovas teigia esantis pasiruošęs pokyčiams, kai „Dobrolet“ perims dalį „Aeroflot“ keleivių. Prognozuojama, kad per penkerius metus pigių skrydžių padalinys iš patronuojančiosios bendrovės perims 1,2 mln. keleivių, o iš kitų oro bei geležinkelio vežėjų – dar 8 mln. Pati bendrovė „Aeroflot“ gerokai padidino pervežamų keleivių skaičių – nuo 8,2 mln. 2009 m. iki 21 mln. praėjusiais metais, pasakė jis.

V. Saveljevo teigimu, jis džiaugiasi 11-os „Superjet 100“ lėktuvų eksploatacinėmis savybėmis, bendrovė užsakė dar 30 tokių lėktuvų.

Nedideli 87 vietų lėktuvai, pagaminti Rusijos kompanijos „Suchoi“ kartu su „Finmeccanica SpA“, skirti regioniniams maršrutams, kuriuose skrydžiai didesniais lėktuvais būtų nuostolingi. Oro linijų bendrovės vadovas pasakė, kad numatyta užsakyti 50 „Yak-242“ lėktuvų, anksčiau buvusių „Irkut MC-21“.

„Aeroflot“ džiaugiasi „SkyTeam“ oro linijų aljansu, sudarytu su „Air France-KLM Group“ ir „Delta Air Lines Inc.“ Be to, rusų bendrovė domisi galimybe sudaryti sutartį dėl išlaidų ir pajamų pasidalijimo su Kinijos oro linijomis arba galbūt su „Deutsche Lufthansa AG“, pasakė jis.

Šiais metais taip pat turėtų būti įgyvendintas Rusijos planas parduoti 10 proc. „Aeroflot“ kapitalo, siekiant padidinti oro vežėjo laisvų akcijų skaičių, pasakė „Aeroflot“ vadovas.