Arūnai, pristatyk savo sporto šaką.

Angliškai tai vadinama stunt riding, o lietuviškai – motoakrobatika. Mane nuo vaikystės traukia motociklai. Nuo 2000 metų vairuoju įvairius motorolerius, o paskui persėdau ant rimtesnių transporto priemonių. 2006 metais pradėjau dalyvauti žiedinėse motociklų lenktynėse, o nuo 2008 metų treniruojuosi kaip motoakrobatas. Trumpai tariant, aš važiuoju motociklu ir atlieku įvairius akrobatinius triukus. Sunku tai nupasakoti žodžiais – reikia bent kartą pamatyti (šypteli).

Kas Tau labiausiai patinka motoakrobatikos sporte?

Be abejonės, kad nuolatinės kelionės. Į jas vykstu savo mikroautobusu, į kurį įsidedu motociklą. Paprastai į keliones išvykstu ne kelioms dienoms, o savaitėms ar net mėnesiui. Neseniai grįžau iš Lenkijos, kur vyko pasaulio motoakrobatikos čempionatas.

Susirinko daug gerų sportininkų. Džiaugiuosi, kad man pavyko iškovoti antrą vietą. Manau, ši pergalė man padės ateityje. Po jos susilaukiau vardinio kvietimo dalyvauti specialiame čempionate Maroke, kur dalyvaus tik 8 geriausi sportininkai iš viso pasaulio. Šio turnyro prizinis fondas įspūdingas.

Foto: Žurnalo MIESTE nuotr.

Ar ši sporto šaka labai brangi?

Taip, nepigi. Daug atsieina kelionės ir pragyvenimas svečiose šalyse. Tačiau galima užsidirbti iš čempionatų prizų – tereikia gerai lėkti. Kol kas pilnai išlaikau save ir galiu toliau mėgautis šiuo sportu. Štai už paskutinę pergalę čempionate Lenkijoje gavau 2000 eurų (6900 litų).

Tiesa, sunku surasti rėmėjų. Pavieniai entuziastai duoda tepalų, dovanoja padangų, specialią aprangą, tačiau pinigais manęs niekas neremia. Šįmet kreipiausi į Vilniaus savivaldybę dėl finansinės paramos, tačiau taip ir likau be jokių atsakymų...

Kaip manai apie tai, kad visas finansavimas Lietuvoje paprastai skiriamas krepšiniui?

Man dėl to labai skaudu. Jei mūsų krepšininkai nuolatos skintų pergales visuose turnyruose, jei kaskart taptų čempionais, tai ir finansavimas jiems būtų pagrįstas. Daugelis kitų sportininkų iškovoja kur kas rimtesnes pergales, tačiau nesulaukia tokio milžiniško finansavimo kaip krepšininkai.

Kaip atrodo įprasta Tavo diena?

Darbo dienomis treniruojuosi kasdien, maždaug po 4-5 valandas, kartais ir dar daugiau. Nusivežu motociklą už Vilniaus ir sportuoju. O savaitgaliais paprastai dalyvauju įvairiuose čempionatuose. Tai mano gyvenimo būdas. Nors esu baigęs apželdintojo specialybę, šiuo metu dar gilinu nekilnojamo turto agento žinias, tačiau savo gyvenimą sieju tik su šiuo sportu. Daugiau nieko gyvenime nenoriu – tik važinėtis motociklu (šypsosi).

Foto: Žurnalo MIESTE nuotr.

Ar daug šalių jau esi išmaišęs?

Europoje buvau visur, išskyrus Ispaniją ir Portugaliją. Dabar su savo mikroautobusu keliausiu į Didžiąją Britaniją, o iš ten – tiesiai į Maroką.

Ar artimieji ir draugai Tave palaiko?

Taip, visi džiaugiasi už mane, nuolatos palaiko varžybose. Mama apskritai buvo tas žmogus, kuris man nupirko pirmąjį motociklą. O mano mergina Kotryna kartu vyksta į visus pasirodymus ir pagelbėja, kai reikia. Vienam būtų ir sunku, ir baisu. Be to, su mylimąja turime bendrų šou numerių – dažnai pasirodome čempionatuose drauge.

Tu esi vadinamas unikaliu šios sporto šakos atstovu. Kuo esi išskirtinis?

Mano triukai gana sudėtingi. Kai kuriuos akrobatikos numerius darau tik aš ir dar keli žmonės visame pasaulyje. Mano ginklas – plati triukų programa.

Kodėl nesusidomėjai automobilių sportu?

Nes dviratės transporto priemonės mane labiau traukė nuo pat vaikystės. Vaikystėje su dviračiu lakstydavau, paskui su motoroleriais. Vos po kelių savaičių, kai gavau pirmąjį motorolerį, jau važinėjau su juo ant vieno rato (juokiasi). Taigi, mano visa šeima jau seniai priprato prie mano pomėgio.

Šis sportas neabejotinai yra labai pavojingas. Ar esi turėjęs traumų?

Paprastai kiekvieną dieną grįžtu namo nubraižytomis kojomis. Bet tai niekis. Per visą karjerą turėjau tik kelias rimtas traumas. Pernai prieš čempionatą Vokietijoje susilaužiau riešą. Nelaimė nutiko treniruotės metu, kai parkritau ant asfalto.

Kita trauma buvo prieš pat „Stunt Show Millenium“ čempionatą. Tąkart taip pat lūžo ranka. Tačiau pasekmės buvo baisesnės nei pirmą kartą. Vis dėlto nepasidaviau – specialistai man užpurškė specialių purškalų, sutvarstė ranką, ir vis tiek dalyvavau čempionate. Buvo dvigubai smagiau, nes nors ir traumuotas, bet laimėjau pirmą vietą.

Foto: Žurnalo MIESTE nuotr.

Ar turi sau užsibrėžęs kokių nors karjeros tikslų?

Iki šių metų liepos norėjau patekti į geriausių pasaulio motoakrobatikos sportininkų penketuką. Bet čempionate pats pranokau savo lūkesčius ir buvau antras. Todėl naujasis mano tikslas yra tapti geriausiu planetoje. Labai tikiuosi, kad man pavyks tai padaryti.

Sportininko dosjė

Vardas, pavardė: Arūnas Gibieža
Amžius: 22 metai
Gyvenamoji vieta: Vilnius
Atstovaujama sporto šaka: Motoakrobatika (stunt riding)
Motociklo modelis: Kawasaki ZX 636
Pasirodymų vaizdo įrašai: www.arasfreestyle.com , taip pat „Facebook‘e“ ir „Youtube“.

Sportininko pasiekimai

2010 Europos motoakrobatikos čempionato XIV vietos laimėtojas
2010-2012 metų Pabaltijo čempionato „Stunt Show Millenium“ I vietos laimėtojas
2011 metų tris kartus tapo Rytų Europos motoakrobatikos čempionato I vietos nugalėtoju
2012 metų Pasaulio motoakrobatikos Lenkijoje II vietos nugalėtojas

Apie motociklus

Pneumatinė padanga buvo sukurta 1888 metais, ją sukūrė Johnas Boydas Dunlopas.

„Vespos“ reikšmė – vapsva.

Motociklas „Harley-Davidson“ buvo sukurtas 1917-1923 metais.

Idealiai sukomplektuotu motociklu buvo paskelbtas „Honda NR750“, 1992 metais. Jį sudarė apvalūs stūmokliai ir net aštuoni vožtuvai kiekvienam cilindrui.

Pagal statistiką, didžiausia tikimybė, kad į avariją su motociklu papuls inžinieriai, o mažiausia – dėstytojai.

Didžiausią aukštį virš jūros lygio motociklas pasiekė Kinijoje, 2002 metais jis pakilo į daugiau nei 6 metrų aukštį.

Mažiausias pasaulio motociklininkas – cirko artistas iš Vengrijos Pityu Tothas, jo ūgis – vos dvi pėdos (61 centimetras).

Visame pasaulyje motociklai yra vagiami kas 18 minučių. 75 proc. motociklų yra pavogta iš savininkų namų.

Kinijoje yra pusė milijono motociklų.

„Tour de France“ yra populiariausios ir žinomiausios motociklų varžybos visame pasaulyje.

Vienas iš trijų motociklininkų avariją padaro apsvaigęs nuo alkoholio.

Iki Pirmojo pasaulinio karo didžiausia motociklų gamintoja buvo „Indian Motors“, kuri per metus pagamindavo 20 tūkst. motociklų.

Daugiau skaitykite naujame žurnalo MIESTE numeryje.