Velomaratonas“, vienas didžiausių Lietuvoje renginių, prisidedančių prie dviračių kultūros puoselėjimo, pakalbino Lietuvos kalnų dviračių čempioną Andrejų Dolgovą apie dviračių pasirinkimą, nuo ko reikia pradėti rinktis, į ką privalu atkreipti dėmesį bei kaip išlaviruoti, norint įsigyti kokybišką dviratį už prieinamą kainą.

- Pasidalinkite savo patirtimi, nuo ko reikia pradėti, norint išsirinkti gerą dviratį?

Pirmiausia, renkantis dviratį, svarbu apsispręsti, kur, kaip ir kiek bus važinėjama juo. Šis klausimas yra labai sunkus pradedantiesiems bei nesusipažinusiems su dviračio pasauliu. Juolab, kai šiandien dviračio galimybės yra beveik neribotos. Dviračiais važiuoti jau galime ne tik mieste, kaime, miško, kalnų, parko takais, bet tai tampa pigia bei patogia alternatyva kitoms susisiekimo priemonėms. Taip pat kažkam jau dviračio prisireikia ir įvairioms mėgėjiškoms dviračių varžyboms, kurių Lietuvoje kiekvienais metais vis daugėja. Tad žinant, kokia bus pagrindinė dviračio paskirtis, įvertinus jo naudojimo intensyvumą bei savo važiavimo stilių, pajėgumus, bus lengviau apsispręsti, nuo ko reikia pradėti rinktis.

- Gal galėtumėte pakomentuoti, kokie yra pagrindiniai dviračių tipai bei jų pagrindinė paskirtis?

Pagal supaprastintą klasifikaciją dviračius galima suskirstyti į šiuos kelis pagrindinius: kalnų, plento, hibridinius, miesto dviračių tipus. Taip pat galėčiau išskirti tarp jaunimo ypač sparčiai plintančius dviračius, skirtus ekstremaliam važinėjimui, t.y. street, trial ir BMX dviračių tipus.

Kalnų dviračiai, kitaip dar vadinami MTB (Mountain bike) dviračiais, yra pritaikyti važinėti raižytose, sunkiai pravažiuojančiuose vietovėse - bekelėse. Ypač tinka tiems, kas mėgsta greitus pasivažinėjimus miško keliais bei aktyvų sportą, nes minant šio tipo dviračių pedalus teks padirbėti iš peties.

Plento dviračiai (Road racing) skirti greitiems pasivažinėjimams plentu. Šio tipo dviračiai rekomenduojami norintiems pajusti greičio žavesį, lekiant lygiu plentu. Tačiau kasdieniniam naudojimui, ar turizmui šis dviratis nėra tinkamas, nes jie pasižymi kasdieniam važinėjimui nepritaikyta sėdėsena bei siauromis, ne tokiomis tvirtomis padangomis.

Dažnas, nežinantis įvairių subtilybių, susijusių su dviračiais, hibridinius dviračius „nurašo“, suteikdami pirmenybę kalnų dviračiams.

Hibridiniais dviračiais praktiškai galima važiuoti visur – įvairesniais keliais, persipynusiais smėlio keliukais su žvyrkeliu ar asfaltu. Tačiau šie netinkami ypač sunkiose bekelėse. Šį dviratį rekomenduočiau žmonėms, norintiems jį naudoti kaip susisiekimo priemonę.

Miesto dviračiai rekomenduojami kasdieniniam, ramiam pasivažinėjimui savo malonumui. Šie dviračiai skirti važinėti už ar pačiame mieste. Komplektuojant juos, ypatingas dėmesys skiriamas patogumui bei saugumui. Tad jei mėgstate ramu pasivažinėjamą ir važiuojant stebėti aplinką, šis dviratis būtent jums. Tačiau ilgesniems atstumams jis nėra rekomenduotinas. Tokiu atveju labiau tiktų hibridinis dviratis.

Iš tiesų, kiekvienų dviračių tipų paskirtis naudojama skirtingoms reikmėms, o norint universalaus dviračio, jau reiktų ieškoti kompromiso. Žinant, tikrą dviračio paskirtį bei savo pajėgumus, bus lengviau apsispręsti dviračių pasirinkime.

- Jei jau apsisprendėme kokio dviračio norime, į ką pirmiausią reikia atkreipti dėmesį, renkantis iš kiekvieno paminėto dviračių tipo? Ar pasirinkimui turi didelės reikšmės ūgis, svoris?

Perkant dviratį ypač svarbu, kad jis tiktų pagal Jūsų ūgį ir svorį, jei nenorite sau pakenkti ir turėti papildomų sveikatos sutrikimų.

Labai svarbu, kad dviračio rėmo dydis atitiktų važinėsiančio žmogaus ūgį bei svorį. O įsigijus dviratį, reikia tinkamai jį sureguliuoti. Dviračio sėdynės ir vairo aukščiai turi būti sureguliuoti pagal dviratininko ūgį, kitu atveju didėja rizika pakenkti sąnariams ar net stuburui.

Išsirinkus dviračio stilių bei apsibrėžus biudžetą, jau galima važiuoti į parduotuvę, o ten jau telieka kokie penki variantai. Parduotuvėje konsultantai mielai paaiškins ir padės pasirinkti priimtiniausią variantą. Pagrindinė problema, su kuria susiduria perkantys pirmąjį dviratį, tai, kad sunku apibrėžti kam jis bus naudojamas.

- Ką patartumėte norintiems įsigyti gerą dviratį, bet pigiai?

Iš tiesų, jei nori gero daikto, visada reikia šiek tiek į jį investuoti. Galima nusipirkti dviratį už 500 litų, tačiau nebus jokių garantijų, kad atlaikys kelis važiavimus ir nereikės investuoti papildomai, keičiant dviračio detales. Tačiau, jei norite, kad dviratis jums tarnautų ilgiau nei metus, tai reikėtų investuoti bent jau iki 1500 Lt. Už tokią kainą tikrai galima išsirinkti pakankamai gerą dviratį. Bet patirtis sako, kad perkant tik trečią dviratį, žinosite, kokio iš tiesų Jus jo norite.

Kokį dviratį beišsirinktumėte ir kokį važiavimo stilių bepropaguotumėte, nepamirškite savo kalendoriuje storu žymekliu pažymėti rugpjūčio 25-osios. Būtent šią dieną startuos Vilniaus dviračių maratonas – „Velomaratonas 2012“. Čia vyksiančiame mėgėjų grupės važiavime kasmet kartu važiuoja pačių įvairiausių tipų bei gamintojų dviračiai, tokiu būdu suformuodami gražų dviračių kultūrą reprezentuojantį paradą Vilniaus senamiestyje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (16)