Lietuviams šis pasakos muzikantų svajonių miestas šiandien pasiekiamas itin paprastai ir nebrangiai – pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ skraidina iš Vilniaus kone tiesiai į Brėmeno centrą.

Nė kiek nemeluoju – apsistojome viešbutyje, nuo Brėmeno oro uosto nutolusiame apie 200 metrų, o centras tramvajumi pasiekiamas per kokias dešimt minučių.

Šiame trijų žvaigždučių viešbutyje vienviečio kambario kaina prasideda nuo 88 eurų, tačiau nakvynės vietų pasirinkimas mieste platus. Nuo apartamentų penkių žvaigždučių viešbučiuose iki jaunimo hostelių ir privačių namų, kuriuose patogu apsistoti kelioms šeimoms su vaikais.

Beje, Brėmene yra ir vienas mažiausių viešbučių pasaulyje – „Hochzeisfshaus“, arba „Vestuvių namai“, kuriuose laukiamos ką tik susituokusios, vedybų metines švenčiančios ar šiaip romantiškai keliaujančios poros.

Tiksliau, vienai nakčiai – viena pora, nes viešbutis skirtas tik dviems. Populiariausioje senamiesčio gatvelėje esančio trijų aukštų pastato apačioje įrengta virtuvėlė, o viršuje – kambarys, kuriame vos telpa milžiniška lova su baldakimu. Ko daugiau reikia įsimylėjėliams? Na, nebent dar sūkurinės vonios, ryte į lovą atnešamo šampano su jūros gėrybėmis ir lentelės ant lango su užtrauktomis užuolaidomis „Netrukdyti“ – visa tai čia rasite.

Brėmene daug romantiškų vietų, išpuoselėtų senų gatvelių, jaukių restoranėlių su didžiulėmis maisto porcijomis, kurias linijas saugantiems lietuvaičiams patartina dalintis per pusę. Vokietijoje „nesikandžioja“ nei patiekalų, nei drabužių ar kitokių pirkinių kainos, todėl turėkite omeny, kad pigių skrydžių bendrovės itin kreipia dėmesį į lagaminų svorį.

Miestas Vokietijos šiaurės vakaruose – dešimtas pagal dydį šalyje, tačiau trečias pagal čia gyvenančių milijonierių skaičių. Gyventojų jame panašiai tiek, kiek Vilniuje. Tačiau iškart į akis krenta vienas skirtumas – Brėmeno centre automobilių eismas ribojamas, todėl didesnė dalis gyventojų naudojasi tramvajais, autobusais ar dviračiais. Juos mielai nuomojasi ir turistai. O kai kurie vietos gyventojai nuomoja automobilius tik tuomet, kai tenka pavažiuoti toliau už miesto apsipirkti – kasdien jiems šis transportas nereikalingas.

Vakare matėme daugybę šalia privačių ar daugiabučių namų prirakintų dviračių ir vaikiškų dengtų priekabų – vokiečiai turbūt nebijo, kad pavogs. Aišku, pasaulis ne be blogų žmonių – ir čia būna vagysčių, tačiau spėjame, kad ne tiek, kiek Lietuvoje.

Einame iš vieno Senamiesčio galo į kitą. Gražu. Brėmenas daro įspūdį net ir nemažai keliaujantiems. Senos protestantų bažnyčios, apie tūkstantį metų skaičiuojanti dvibokštė Šv.Petro katedra, iki šiol veikiantys Pirklių namai. Brėmeno miesto salė ir šalia turgaus aikštėje stovinti 10 metrų aukščio karžyčio Rolando statula įtraukti į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą. Besišypsantis ir į katedrą žvelgiantis Karolio Didžiojo sūnėnas Rolandas simbolizuoja miesto nepriklausomybę – vyskupas ne kartą bandė riboti Brėmeno autonomiją.

Tačiau ne mažiau nei Rolandas turistus, ypač vaikus, traukia garsioji Brėmeno muzikantų skulptūra, esanti netoliese.

Žemiausiai stovinčio asilo snukis ir priekinės kojos net blizga – taip visų nučiupinėtos. Nors skulptoriaus Gerhardo Marckso skulptūra pastatyta tik 1953 metais, greitai gimė ir su ja susijęs mitas. Tikima, kad jei abiem rankom laikysite asilui už kojų, užmerksite akis ir sugalvosite norą – jis išsipildys.

Kai karštis tampa nepakeliamas, nusileidžiame į rūsį po miesto sale – čia galima paragauti išskirtinio vokiško vyno, kurį svečiams siūloma derinti su šokoladu. Apvaikštome 600 metų skaičiuojančius rūsius su milžiniškomis medžio statinėmis, apžiūrime didžiausią pasaulyje išskirtinio vokiško vyno kolekciją. Kai kurie čia saugomi buteliai išlikę dar nuo Antrojo pasaulinio karo laikų.

Ekskursiją po Brėmeną tęsiame ir visą kitą dieną, nes atvykome trumpam. Savaitgalio visiškai pakanka pirmai pažinčiai su šiuo Vokietijos miestu.

Nepamirštame užsukti į vieną kitą parduotuvę ir taip pasunkiname savo kelioninį lagaminą. Tramvajumi nuvykstame į „Universum“ mokslo centrą, kur trumpam šiame interaktyviame muziejuje virstame vaikais ir iš naujo atrandame žmogaus ir visatos paslaptis. Užsukame į Vilniaus Užupį primenantį Viertel rajoną, kur šalia gyvena turtuoliai ir menininkai, vyksta diskotekos, parodos, vilioja dizainerių butikai ir studentų įsteigtos kavinukės.

Į Brėmeną užsukti kitą kartą vis tiek dar lieka daug progų. Čia vyksta daugybė renginių ir festivalių – ne tik vasarą. Vienas artimiausių, žadantis stebinti meno, kultūros ir kulinarijos perlais, prasidės birželio 24 d. ir tęsis iki liepos 3 d.

Liepos 1-3 d. Brėmene vyks klasikinės muzikos festivalis po atviru dangumi, liepos 6-10 d. – daugybę metų populiarumo neprarandanti „Brėminalė“ , kur Vėzerio upės pakrantėje ir laivuose koncertuoja ir pradedantys, ir visoje Vokietijoje mėgstami atlikėjai.

Rugpjūčio 18-21 d. čia vyks įspūdingas gatvės cirko festivalis „La Strada“. O kur dar įvairūs renginiai meno galerijose ir parodose! Viena įspūdingiausių laukia rudenį – nuo spalio 15 d. po remonto atidarytas „Kunsthalle“ muziejus pakvies į garsaus norvegų dailininko Edvardo Muncho parodą „Paslaptis anapus drobės“.

Į Brėmeną tikrai yra ko važiuoti. Ne veltui į šį Vokietijos miestą kažkada taip veržėsi brolių Grimų aprašyti personažai.