Lux Express“ Baltijos šalių verslo plėtros vadovas Janno Ritsberg bendrovės pranešime spaudai teigia, kad ekonomikai augant, žmonės turi daugiau galimybių keliauti visomis transporto priemonėmis. Baltijos šalyse tarptautinių keleivių vežimo rinka per metus augo 12 proc. , o užpernai – 10 proc. Tarptautinių keleivių pervežimų autobusais segmentas per praėjusius metus Baltijos šalyse augo 14 proc. (Lietuvoje 22 proc., Latvijoje 13 proc. ir Estijoje 21 proc.), o ankstesniais metais augimas siekė 16 proc.

Tarptautiniai keleivių vežėjai pastaraisiais metais sulaukia didesnio srauto keliautojų, kurie vis mieliau renkasi autobusus neilgoms tarptautinėms kelionėms.

„Vežėjai autobusais konkuruoja su skrydžių bendrovėmis, su automobiliais. Viena iš pagrindinių konkurencingumo didinimo priemonių mums yra nauji autobusai, nes keliautojai vis labiau orientuojasi į aukštesnį komforto lygį. Pavyzdžiui, kai pernai maršrutu Ryga-Talinas paleidome naujos kartos „lounge“ tipo autobusą, keleivių srautas šiuo maršrutu išaugo dvigubai. Maršrutuose iš Lietuvos iki šiol važiavo autobusai, kuriuose tik dalis vietų yra „luonge“ tipo ir jos išperkamos labai greitai. Tai rodo, kad aukštos komforto klasės transporto priemonė mums leis suteikti kokybiškesnę paslaugą ir pasiekti geresnių rezultatų“, – kalba J. Ritsbergas.

Alternatyva paklausiausiam transportui

Pasak J. Ritsbergo, nors automobilis yra populiariausia transporto priemonė Europoje, autobusai turi konkurencinių pranašumų, leidžiančių varžytis su automobiliais – tiek dėl patogesnių keliavimo galimybių, kurias užtikrina autobusuose diegiamos pažangios technologijos, tiek dėl laiko aspekto, kurį keleivis gali skirti poilsiui ar darbui, tiek dėl didelio valstybių dėmesio ekologijai.

„Lietuva pagal naudojimąsi asmeniniu automobiliu Europoje užima trečią vietą. Net 89,2 proc. nuvažiuotų atstumų yra įveikti automobiliu. Tuo tarpu ES vidurkis yra 83,1 proc., Latvijoje - 82,3 proc., Estijoje - 78,2 proc. Rodikliai aukšti ir daugelis valstybių susirūpinę, kaip juos mažinti siekiant mažinti taršą ir tvariai saugoti aplinką. Tokiame kontekste autobusai yra tvari alternatyva trumpoms kelionėms į užsienį. Mes galime pasiūlyti išvystytas, patogias, saugias, greitas ir draugiškas aplinkai transportavimo paslaugas“, − teigia J. Ritsbergas.

Janno Ritsberg

Pagrindinė tendencija – dėmesys ekologijai

Praėjusiais metais autobusų pardavimai Europoje augo 11 proc. Pasak autobusų gamintojo „Scania Lietuva“ prekybos direktoriaus Dariaus Snieškaus, ši nišinė keleivių transportavimo priemonė, dėl mažesnių eksploatavimo kaštų trumpose kelionėse yra gerokai pranašesnė už lėktuvą. Juo labiau, kad technologinės inovacijos leidžia didinti kuro naudojimo efektyvumą ir mažinti taršą.

„Pagrindinės tendencijos, kurios vyrauja pasaulyje ir kurios ateina į Baltijos šalis bei Lietuvą, tai yra ekologija. Ekologija pirmiausia atsiremia į alternatyvaus kuro ir be abejo, elektrifikacijos sprendimus, kurie sparčiai diegiami komercinio tipo transporto sistemose. Kuro sąnaudų optimizavimas, mažesnės išlaidos transporto priemonių aptarnavimui ir remontui labai pagerina ir transporto įmonės ekonomiją“ – sako D. Snieškus.

Autobusuose diegiamos sistemos leidžia juntamai pagerinti paslaugų kokybę nedidinant kainos galutiniam vartotojui.

Darius Snieškus

Paklausu, nes patogu, linksma ir nebrangu

Paslaugų kainos ir kelionės trukmė, pasak kelionių organizatoriaus ir kelionių agentūros įkūrėjo Rimvydo Širvinsko-Makaliaus, vis dar išlieka pirmuoju lietuvių prioritetu, renkantis transporto priemonę keliavimui. Ypač jeigu kalbame apie netolimas ir greitas savaitgalio keliones į užsienio šalis. Tokiu atveju, anot kelionių organizatoriaus, žmonės dažniausiai renkasi kelionę autobusu į kaimynines šalis Estiją, Lenkiją, Latviją.

„Kadangi kelionės autobusu trumpiems maršrutams yra pigesnės nei lėktuvu, žmonės per metus jų sau gali leisti vis daugiau ir keliauja ne tik per atostogas – per metus susiorganizuoja ne vieną savaitgalinę išvyką. Kiekvienais metais pastebimas augantis autobusais keliaujančiųjų skaičius. Artimesnėms kelionėms net sunku rasti bilietų. Galbūt, pasikeitė ir biudžeto paskirstymas poreikių prasme: kai anksčiau buvo taupoma televizoriui ir jis atrodė džiugesnė prekė, tai renginiai, ar išvykos tapo laukiamesniu dalyku.

Žmonės išties domisi, kas vyksta ir aplink Lietuvą, važiuoja į festivalius, žvaigždžių koncertus, parodas įvairius kultūrinius renginius. Artimesnes keliones autobusais renkasi ir ta dalis žmonių, kuri dar tik mokosi pasinaudoti nevaržoma keliavimo laisve“, – pasakoja R. Širvinskas Makalius.

Rimvydas Širvinskas-Makalius

Organizuodamas keliones, R. Širvinskas-Makalius, pastebi, kad keliones autobusu lietuviai nuo seno laiko smagia pramoga. Autobusu mėgsta važiuoti ir didesnės draugų kompanijos ar šeimos. Anot pašnekovo, tokia keliavimo forma išties suburia žmones, suteikia galimybę pabendrauti. Tik jeigu anksčiau iš šios transporto priemonės keliautojai nelabai ko tikėjosi – svarbu, kad yra vieta atsisėsti, tai šiandien žmonės nori komforto ir įvairių privalumų.

„Kelionių organizatorius tai verčia pasitempti, mat tarptautiniai maršrutiniai autobusai yra neįtikėtinai patobulėję. Man pačiam kelionė autobusu suteikia malonumą, nes galiu žiūrėti pro langą, grožėtis pravažiuojamais miestais ir stebėti besikeičiantį peizažą. Džiugu matyti, kad šis keleivių vežimo sektorius kasmet tik auga,“, − keliautojų įpročius įvertina R. Širvinskas-Makalius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (44)