Tai, kas buvo Frankfurte, net nepriminė sniego audros. Meteorologai prognozavo „lengvą snygį, kartais pereinantį į lietų“. Nepaisant to, Vokietijos bankų metropolio oro uostas įspėjo, kad pirmadienį, gruodžio 18 dieną, „dėl oro sąlygų ryte skrydžiai gali vėluoti ar būti atšaukti“.

Taip ir nutiko. Vien Frankfurte pirmadienio rytą buvo atšaukta daugiau kaip 170 skrydžių. Atvykstantys orlaiviai iš dalies buvo nukreipti į kitus oro uostus. Ir visa tai dėl išties negausaus sniego? Nepaisant to, kad tokio pobūdžio krituliai mūsų platumose nėra nieko neįprasto?

34 tonos sniego

Taip, nes, pavyzdžiui, Frankfurto dydžio oro uostas yra gerai sustyguota sistema. Didžiausiame Vokietijos oro uoste kasdien kyla ir leidžiasi apie 1400 lėktuvų su 200 tūkstančių keleivių. Tai reiškia, kad vidutiniškai kas 45 sekundes kyla ar leidžiasi orlaivis. Menkiausias pasikeitimas gali turėti reikšmingą poveikį. Taip ir nutinka snygio dieną.

Pirmiausia tai sniego kiekis. Žiemos techninės tarnybos darbuotojai turi išvalyti daugiau kaip aštuonis milijonus kvadratinių metrų takelių, privažiavimų ir kilimo bei nusileidimo takų. Net jei sniego sluoksnio storis siekia menkus tris centimetrus, tai reiškia, kad išgabenti teks 34 tonas sniego. Valant 60 metrų pločio ir 4000 metrų ilgio centrinį taką, vienu metu dirba 21 transporto priemonė. Vien tai trunka geriausiu atveju pusvalandį – visą tą laiką skrydžiai nevykdomi.

Dažnai dar ir blogas matomumas

Be to, atsiranda papildoma apledėjimo problema. Prieš pakilimą visų orlaivių nešantieji paviršiai, propeleriai ir sklendės turi būti išvaduoti nuo sniego ir ledo, kad lėktuvas skrydžio metu galėtų sklandžiai funkcionuoti. Tai trunka nuo minutės iki trijų.

Ne mažiau svarbu snygio metu ir tai, kad matomumas tampa ribotas. Dėl šios priežasties tenka didinti laiko tarpus tarp lėktuvų pakilimų ir nusileidimų. Visi trys veiksniai kartu paėmus greitai sukelia didelius trikdžius.



Atšaukiami ankstyvieji skrydžiai

Kai prasideda snygis, oro uostai ir skrydžių bendrovės iškart reaguoja. Jie ne tik inicijuoja žiemos techninių tarnybų darbą, bet ir dėlioja prioritetus skrydžių grafike. Tai reiškia, kad pačios oro linijos atšaukia ankstyvuosius skrydžius, kad kuo mažiau nukentėtų visas oro uosto darbas. Jos taip pat atsižvelgia, kokių jungiamųjų skrydžių konkrečią dieną galima atsisakyti. Tai darant visada atsižvelgiama į savo išlaidas.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)