Nors oro uostai jau senokai ruošiasi rekordinei vasarai, prognozuojama, kad galimai daugiau kaip 8 mln. eurų lietuviams už atšauktus ar vėluojančius skrydžius vien už pernai metus jau skolingos ES oro linijos dar labiau padidins savo skolą.

Anot tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA), dėl sumažėjusios degalų kainos keleivių srautai kas mėnesį visame pasaulyje auga vid. 5 %, o atėjus vasarai skaičiai šokteli. Statistika auga ne tik skrendančiųjų srautų grafoje, tačiau kyla ir bilietų kainos, dažnėja skrydžių vėlavimai bei atšaukimai.

Skirtingų ekspertų duomenimis, vadinamuoju „vasaros piko“ periodu skrydžių sutrikdymų išauga vid. 10 proc., o vėlavimai ir atšaukimai paverčia turbūt smagiausią metų laiką tikru pragaru keliaujantiems.
„Kiekvieną dieną Europoje vidutiniškai vėluoja nuo 3000 iki 5000 skrydžių, o pagal visas išankstines prognozes vasarą šie skaičiai išaugs iki dar nematytų aukštumų“, - pasakoja bendrovės, visame pasaulyje kovojančios už keleivių teises su oro linijomis „SKYCOP“ vadovas Marius Stonkus.

„Nesuprantama, kaip oro linijos kasmet nepasiruošia padidėjusiems keleivių srautams, kai tuo tarpu aukštos bilietų kainos būna paruoštos dar prieš metus. Keleiviams tai – stresas atostogų metu, tačiau kartu tai ir puiki proga ne tik atgauti pinigus už bilietus, bet ir sulaukti moralinės kompensacijos iki 600 eurų, kuri gali būti nebloga investicija į ateities keliones.“

Anot M. Stonkaus, vasarą itin išauga skrydžių vėlavimai. Tai vyksta dėl padidėjusių keleivių, kuriuos reikia aptarnauti, srauto. Skrydžiui vėluojant 3 ir daugiau valandų arba jei kelionė atšaukiama, ES reglamentas numato kompensaciją iki 600 eurų.

Marius Stonkus
Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt