Remdamasi iš įvairių šaltinių gauta saugos informacija ir išklausiusi Nepalo aviacijos institucijas bei keletą Nepalo oro transporto bendrovių, Komisija nusprendė į ES sąrašą įrašyti visas Nepalo oro transporto bendroves.

Už transportą atsakingas Komisijos pirmininko pavaduotojas Siimas Kallasas sakė: „Dabartinė saugos padėtis Nepale tokia, kad neturime kito pasirinkimo, kaip įrašyti visas jo oro transporto bendroves į ES juodąjį sąrašą. Tikimės, kad šis draudimas paskatins Nepalo aviacijos institucijas pagerinti aviacijos saugą. Jau paprašiau Europos aviacijos saugos agentūros parengti Nepalui skirtą pagalbos aviacijos saugos srityje projektą. Yra ir gerų naujienų – džiaugiuosi galėdamas pranešti apie tolesnę pažangą saugos srityje, visų pirma padarytą Filipinuose, Sudane ir Zambijoje. Šios ir keletas kitų šalių, kuriose sauga pamažu gerėja, kol kas iš sąrašo neišbrauktos, tačiau esu tikras, kad, jei bus ir toliau judama tinkama linkme, po kurio laiko bus priimta joms palankių sprendimų.“

Su naujuoju sąrašu, kuriuo keičiamas ir atnaujinamas ankstesnis sąrašas, priimtas 2013 m. liepos mėn., galima susipažinti Komisijos svetainėje.

Nepalo oro transporto bendrovėms taikomu draudimu neleidžiama vykdyti skrydžių į Sąjungą ar Sąjungoje. Be to, Europos oro transporto bendrovės ir kelionių agentūros turės apie tai informuoti Europos keliautojus, ir šie turės teisę gauti kompensaciją tuo atveju, jei planuodami kelionę į Nepalą buvo rezervavę vietą Nepalo oro transporto bendrovės orlaivyje, tačiau nuspręs juo neskristi.

Įvyko ir konsultacijų su Libijos civilinės aviacijos institucijomis. ES skrydžių saugos komitetas atkreipė dėmesį į toliau daromą pažangą, tačiau su Libijos civilinės aviacijos institucijomis sutarė, kad būtina išlaikyti apribojimus skrydžiams į ES, kurie po Libijos revoliucijos savanoriškai taikomi visoms oro transporto bendrovėms, kurioms pažymėjimai išduoti Libijoje. Komisija ir ES skrydžių saugos komitetas ir toliau įdėmiai stebės, kaip taikomi šie apribojimai.

Atlikta ir techninių ES sąrašo atnaujinimų – išbrauktos kelios veiklos nebevykdančios oro transporto bendrovės ir įrašyta naujų bendrovių, neseniai įsteigtų keliose šalyse, kurioms taikomas draudimas: Kirgizijoje, Kazachstane, Indonezijoje ir Mozambike.

Komisijos sprendimas pagrįstas vieninga ES skrydžių saugos komiteto nuomone, priimta 2013 m. lapkričio 19–21 d. posėdyje. ES skrydžių saugos komitetą sudaro aviacijos saugos ekspertai iš Komisijos, 28 Sąjungos valstybių narių, Norvegijos, Islandijos, Šveicarijos ir Europos aviacijos saugos agentūros (EASA). Šiam Komisijos sprendimui pritarė ir Europos Parlamentas bei Ministrų Taryba.

Pagrindiniai faktai

Į atnaujintą ES sąrašą įtrauktos visos oro transporto bendrovės, kurioms pažymėjimai išduoti kurioje nors iš šios 21 valstybės (vykdyti skrydžius ES oro erdvėje iš viso uždrausta 295 oro transporto bendrovėms): Afganistane, Angoloje, Benine, Kongo Respublikoje, Kongo Demokratinėje Respublikoje, Džibutyje, Pusiaujo Gvinėjoje, Eritrėjoje, Gabone (išskyrus tris oro transporto bendroves, kurių veiklai taikomi apribojimai ir tam tikros sąlygos), Indonezijoje (išskyrus penkias oro transporto bendroves), Kazachstane (išskyrus vieną oro transporto bendrovę, kurios veiklai taikomi apribojimai ir tam tikros sąlygos), Kirgizijoje, Liberijoje, Mozambike, Nepale, Filipinuose (išskyrus vieną oro transporto bendrovę), Siera Leonėje, San Tomėje ir Prinsipėje, Sudane, Svazilande ir Zambijoje. Be to, į sąrašą įtrauktos dvi atskiros oro transporto bendrovės – Surinamo bendrovė „Blue Wing Airlines“ ir Ganos bendrovė „Meridian Airways“. Taigi iš viso draudimas taikomas 297 oro transporto bendrovėms.

Be to, į sąrašą įrašyta 10 oro transporto bendrovių, kurių veikla yra ribojama ir kurios vykdyti skrydžius į ES gali tik laikydamosi griežtų sąlygų: Kazachstano „Air Astana“, Gabono „Afrijet“, „Gabon Airlines“ ir „SN2AG“, Korėjos Liaudies Demokratinės Respublikos „Air Koryo“, Ganos „Airlift International“, Komorų „Air Service Comores“, Irano „Iran Air“, Angolos „TAAG Angolan Airlines“ ir Madagaskaro „Air Madagascar“.

Kada oro linijų bendrovė atsiduria „Juodajame sąraše?“

Europos Sąjungos valstybių narių civilinės aviacijos institucijos gali patikrinti tik į Sąjungos oro uostus ir iš jų skrydžius vykdančių oro transporto bendrovių orlaivius. Atsižvelgiant į tokių atsitiktinių
patikrinimų pobūdį, neįmanoma patikrinti visų kiekviename Sąjungos oro uoste nusileidžiančių orlaivių. Todėl tai, kad oro transporto bendrovė nėra įtraukta į Bendrijos sąrašą, automatiškai nereiškia, kad ji atitinka taikomus saugos standartus.

Jei šiuo metu į Bendrijos sąrašą įtraukta oro transporto bendrovė mano, kad ji atitinka visas galiojančiuose tarptautiniuose saugos standartuose nustatytas būtinas technines sąlygas ir reikalavimus, ji turi teisę prašyti Komisijos pradėti jos išbraukimo iš sąrašo procedūrą.

Siekiant nustatyti tikslią visų oro transporto bendrovių, įtrauktų į Bendrijos sąrašą, tapatybę, sąraše yra pateikiama kuo daugiau duomenų – kiekvienai oro transporto bendrovei ICAO suteiktas konkretus (ir unikalus) raidinis kodas, sertifikatą išdavusi valstybė ir oro vežėjo pažymėjimo (arba licencijos oro susisiekimui vykdyti) numeris.

Tačiau dėl absoliutaus informacijos apie kai kurias oro transporto bendroves, kurios gali vykdyti veiklą tik iš dalies laikydamosi (arba apskritai nesilaikydamos) pripažintos tarptautinės aviacijos sistemos nuostatų, trūkumo ne visais atvejais įmanoma nustatyti visų oro transporto bendrovių tapatybę. Todėl neatmetama galimybė, kad esama ir sąžiningai veiklą vykdančių bendrovių, turinčių tą patį pavadinimą kaip į Bendrijos sąrašą įtraukta oro transporto bendrovė.

Šiuo metu galiojantį aviakompanijų, kurioms draudžiama vykdyti veiklą ES sąrašą rasite čia.

Europos Komisijos ir ECC info.