„Kai aviacinis kuras brangsta taip sparčiai, nieko nedaryti negalime. Akivaizdu, kad turėsime peržiūrėti kainas, nes skrydžių sąnaudos jau lenkia mūsų prognozes“, – dėstė V.Paliūnas.

Bendrovės aviacijos padalinys šiuo metu skaičiuoja, ar būtina įvesti kuro mokestį, kokį aviacinio kuro brangimo atvejais įprasta įvesti.

Latvijos laikraštis „Biznes & Baltija“ šią savaitę pranešė, kad „Novaturas“ planuoja įsivesti kuro mokestį. Teigiama, kad po Naujųjų metų šis mokestis sudarys ne daugiau kaip 15 latų (apie 65 litus).

Tuo tarpu tarptautinis kelionių organizatorius „Tez Tour“ keliones oru jau pabrangino. Nuo lapkričio bendrovė įvedė kuro mokestį, kuris siekia 100 litų.

„Aviacinis kuras yra pabrangęs, dėl to branginame skrydžius, tačiau daugiau kainos didėti neturėtų“, – sakė „Tez Tour“ rinkodaros vadovė Aušra Girdžiojauskaitė.

Nauji mokesčiai

Latvijos oro bendrovė „airBaltic“ vakar pranešė pradėsianti imti 15–25 litų mokestį už registruojamą bagažą. Pasak bendrovės rinkodaros ir viešųjų ryšių koordinatorės Rositos Sakalauskaitės, 15 litų už vieno bagažo vieneto gabenimą į vieną pusę nuo gruodžio 5 dienos turės mokėti keleivis, bilietą pirkęs internetu ir už bagažą sumokėjęs ne vėliau kaip prieš vieną dieną iki kelionės. Klientams, už bagažą nusprendusiems sumokėti skrydžio dieną, mokestis išaugs iki 25 litų.

„airBaltic“ atstovų teigimu, mokestis įvestas siekiant sumažinti bilietų kainą asmenims, keliaujantiems tik su rankiniu bagažu.

„Bagažo mokesčio atskyrimas nuo skrydžio bilieto kainos padės sutaupyti tiems keleiviams, kurie keliauja tik su rankiniu bagažu. Pastebime akivaizdžiai augantį trumpų savaitgalinių kelionių populiarumą, tad keleivių, vykstančių tik su rankiniu bagažu, taip pat nuolat daugėja“, – teigė „airBaltic“ prezidentas Bertoltas Flickas.

Tačiau Latvijos laikraštis „Biznes & Baltija“ šį naują mokestį sieja su išaugusiomis aviacinio kuro kainomis. 50 proc. aviakompanijų išlaidų sudaro kuras, o šiam brangstant bendrovės brangina bilietus tiesiogiai arba įvesdamos naujus mokesčius.

R.Sakalauskaitė skaičiuoja, kad nuo 2001 metų kuro kainos išaugo 4 kartus ir, anot jos, iki 2008 m. jos dar didės apie 10 procentų.

„Nors kuras brango, mūsų kainos per pastaruosius penkerius metus sumažėjo 50 procentų“, – tvirtino R.Sakalauskaitė. Ji pabrėžė, kad aviakompanijoms rūpesčių kelia ne tik kuro kainos, bet ir Lietuvoje galiojanti aviacijos mokesčių politika. Skrydžių kompanijoms taikomi mokesčiai, anot jos, yra per dideli.

Staigus šuolis

Didžiąją dalį Lietuvoje parduodamo aviacinio kuro gamina bendrovė „Mažeikių nafta“ (MN).

MN prekybos namų rinkodaros direktorius Sigitas Zakalskis tvirtino, kad per tris mėnesius reaktyvinių variklių kuras pabrango 40 proc. Vakar šis kuras pasaulinėje rinkoje kainavo 952 JAV dolerius, o rugpjūčio pabaigoje – 684 JAV dolerius už toną.

„Šio kuro, kaip ir kitų naftos produktų, brangimą lemia brangstančios žaliavos“, – priežastį nurodė S.Zakalskis.

Kelionių agentūros „Fiji Travel“ direktorius Džonis Kuprašvilis skaičiuoja, kad trečdalį kelialapio kainos sudaro skrydžio bilietas. Paprastai kelionių kainos planuojamos prieš pusmetį iki sezono pradžios.

„Kelionių organizatoriai kainas nustato visam sezonui, paprastai apskaičiuojame, kiek kuras gali brangti ir kainų viduryje sezono nekeičiame“, – pasakojo D.Kuprašvilis. Anot jo, kelionių operatoriai nuolat stebi aviacinio kuro kainas, nes nuo jų priklauso užsakomųjų skrydžių kainos.

Ekspertų teigimu, skrydžių bei kelionių kainos artimiausiu metu pabrangs nuo 10 iki 15 proc.

Pasak D.Kuprašvilio, brangimą pirmiausia pajus tie klientai, kurie keliones užsisako ar perka vėliau, likus kelioms dienoms iki skrydžio.

„Vilniaus dienoje“ taip pat skaitykite:

Pramoga šalia Vilniaus – požeminis baimės bunkeris.

Savižudis išgelbėtas elektrošoku.

Prancūzijos prezidentas susirado naują širdies draugę?