„Mažosios mokyklos, kur dėl demografinės specifikos, dėl mokinių mažėjimo, natūraliai profesinės mokyklos šiandien konkuruoja su bendrojo ugdymo įstaigomis, ten mes manome inicijuoti artinimą bendrojo ugdymo su profesiniu mokymu, pereinant prie technologinių gimnazijų ir tokiu būdu sukuriant prielaidas ilgainiui galbūt visos Lietuvos mastu mokykloms tapti kartu su profesiniu mokymu“, – spaudos konferencijoje antradienį sakė švietimo ir mokslo ministrės patarėjas Marius Ablačinskas.

Profesinio mokymo pertvarką ministerija planuoja įgyvendinti iki 2020 metų. Anot M.Ablačinsko, po šios pertvarkos didžiuosiuose miestuose profesinio mokymo įstaigos turėtų išliki savarankiškos, tačiau joms reikėtų labiau specializuotis, tuo metu daug programų ir toliau galėtų siūlyti regionų centruose veikiančios profesinio mokymo įstaigos.

„Realiais skaičiais mes kalbame apie 70 šiandien esančių profesinių mokyklų, mano supratimu, Vilnius, Kaunas, Klaipėda savyje talpina apie 30 mokymo įstaigų, kurios, tikėtina, galės būti specializuotos. Dar bent 30 įstaigų bus daugiaprogramės“, – aiškino patarėjas.

Anot jo, bendrojo lavinimo ir profesinės mokyklos galėtų jungtis tokiuose miesteliuose kaip Simnas, Dieveniškės, Skuodas, Vilkija, Aukštadvaris.

„Tose mokyklose drastiškai mažėja pirminio mokymo mokinių skaičius, kitaip tariant ateinančių po dešimtos klasės, ir jeigu visame miestelyje, kaip Aukštadvaryje, yra geriausiu atveju 40 mokinių nuo 16-18 metų, tai kodėl dėl jų turėtų plėšytis ten veikiančios trys 11-12 klasės išsilavinimą teikiančios įstaigos?“, – svarstė ministrės patarėjas.

Konferencijoje Vilniuje profesinio mokymo būklės apžvalgą pristatanti ministerija žada, kad pertvarkius profesinių mokyklų valdymą, peržiūrėjus programas joje bus rengiami labiau rinkos poreikius atitinkantys specialistai. Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė žada, kad dėl įstaigų tinklo pertvarkos bus plačiai diskutuojama.

„Tinklo klausmas yra labai jautrus, taip pat ir socialiai jautrus, suvokiame, kad jeigu įstaigos yra trys, jose tikriausiai dirba labai nemaža dalis to miestelio arba arti esančių miestelių gyventojų, todėl tuos sprendimus tikrai turime aptarti ir su vietos savivalda, ir su vietos bendruomenėmis, bet, be jokios abejonės, mūsų pagrindinis tikslas yra užtikrinti švietimo kokybę“, – spaudos konferencijoje sakė ministrė.

Profesinio mokymo sistema kasmet į darbo rinką išleidžia po 30 tūkst. specialistų.