Mokytojas Žydrūnas Mickeliūnas DELFI patikino, kad jau keletą savaičių bendrovėje, administruojančioje elektroninį dienyną „Mano dienynas“, vyksta netvarka.

„Jau keletą savaičių bendrovė ir jų produktas patiria elektronines atakas. O 2015-05-28,29 dienomis dingo visi duomenys ir išvesti trimestrai visoms besinaudojančioms el. dienynais Lietuvos mokykloms. Bendrovė nesugeba užtikrinti valstybinio dokumento saugumo ir nepajėgia vykdyti įsipareigojimų dėl sistemos saugumo spragų“, – įsitikinęs jis.

Prarado dalį duomenų

Savo ruožtu šį dienyną administruojančios įmonės „Nacionalinis švietimo centras“ direktorius Marius Pugačiauskas DELFI sakė su DDoS (angl. „Distributed Denial of Service – tai būdas kenkti serveriui, kad jis nepajėgtų aptarnauti vartotojų užklausų) atakomis, kurios užklupo manodienynas.lt tinklalapį, kovojantis visomis įmanomomis priemonėmis.

„Dabar problema yra visiškai išspręsta“, – sakė jis.

Pasirodo, šios atakos buvo pradėtos gegužės 15 d., kai sistema būna bene labiausiai lankoma dėl to, kad vedami semestrai, trimestrai, metiniai pažymių vidurkiai.

Problemas sprendžia kriminalinė policija

„Šiuo metu vykdomas tyrimas. Apie atakas buvo pranešta Ryšių reguliavimo tarnybai ir Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato kriminalinei policijai, kuri gegužės 22 d. pradėjo specialųjį tyrimą. Tikimės, kad atakų sukėlėjai bus išaiškinti ir atsakys už savo atliktus veiksmus“, – lūkesčiais dalijosi M. Pugačiauskas.

Jo teigimu, sistemoje jau atstatyti visi duomenys, kurie buvo prarasti iki gegužės 26 d. 22:00 val., deja, kai kurioms įstaigoms teko dar kartą įvesti gegužės 27 ir 28 d. duomenis.

„Šiuo metu yra svarstomas prevencinių veiksmų plano derinimas su tiekėjais UAB „Baltnetos komunikacijos“. Jie ir yra atsakingi už nenutrūkstamą IT infrastruktūros veikimą. Darysime viską, kas mūsų ir mūsų partnerių jėgose, kad ateityje būtume pilnai pasirengę apsisaugoti nuo tokių incidentų“, – patikino jis.