„Po šito pasitarimo yra daroma darbo grupė - rytoj mes visi ministrai pasirašysime įsakymus, deleguodami viceministrus. Ta prasme tai yra ne specialistų lygmeny, tai yra lygmeny žmonių, kurie turi prisiimti personalinę atsakomybę už tai, kad mes po dviejų savaičių čia susirinkę jau turėtume, ką pasidėti ant stalo - ne tik įvardindami problemas, bet įvardindami galimus sprendimus su jų pagrindimu, analize, skaičiukais ir panašiai“, - ketvirtadienį žurnalistams sakė švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis po susitikimo su Sveikatos apsaugos, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijų atstovais bei kitų institucijų specialistais.

Pasitarimas surengtas pastaruoju metu suaktyvėjus diskusijos dėl sunkumų turinčių - sergančių ar nusikalsti linkusių - vaikų ugdymo. Jos suaktyvėjo paaiškėjus, kad vienos Švėkšnos specialiojo ugdymo centro auklėtinės kitas pardavinėjo prostitucijai, o šio centro darbuotojai galėjo netinkamai drausminti vaikus.

Jau anksčiau skelbta, kad Švietimo ir mokslo ministerija perims šį dabar Šilutės savivaldybei priklausantį centrą. Pasak ministro, jis ministerijos žinion pereis nuo balandžio, tačiau dar anksti pasakyti, kas su juo bus daroma toliau. Prezidentė Dalia Grybauskaitė paaiškėjus galimiems prostitucijos atvejams yra sakiusi, kad toks Švėkšnos specialiojo ugdymo centras kaip dabar egzistuoti negali.

„Žinote, ginčytis su valstybės vadove yra sunku. Mes šiandien visi vieningai pritarėme, kad tokia, kokia jinai (įstaiga) yra, tikrai neturėtų likti. Tiktai tiek, kad ten yra sukurta infrastruktūra, yra panaudotos europinės lėšos kuriant tam tikslui skirtą infrastruktūrą, ir ją taip paprastai imti ir uždaryti, vaikus iškelti, nežinant, nei kur juos kelti, nei kokiais principais kelti, mes negalime. Kad Švėkšna (socializacijos centras - BNS) bus pertvarkyta, aš tą galiu 100 proc. garantuoti (...). Bet mes tariamės (kaip), nes jeigu būtų visiems aiškūs sprendimai, ką ir kaip ir daryti, tai tie sprendimai jau, ko gero, būtų padaryti“, - dėstė ministras.

Jo nuomone, į socializacijos centrus teismo sprendimu turėtų būti siunčiami tik nusikaltimus padarę nepilnamečiai, o ne sunkiai auklėjami, pamokų nelankantys vaikai.

Taip pat Švietimo ir mokslo ministerija siūlo, kad kuo daugiau specialiųjų poreikių vaikų mokytųsi ne specialiosiose mokyklose, o bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo įstaigose, kuriose įgytų ir profesinę kvalifikaciją.