„Mokykloje, kad ir kaip gaila, išlikę, kad svarbiausia yra fizika, matematika, chemija, lietuvių, kas yra svarbu, tačiau jei jaunas žmogus negauna socialinių gebėjimų: bendrauti, bendradarbiauti, spręsti socialines problemas, tai ta chemija lieka kaip ir bevertė“, - „Žinių radijo“ laidoje „Naujoji karta“ kalbėjo G. Duoblys.

Pasak jo, mokyklos esmė yra padėti jaunam žmogui ieškoti savęs, o ne griežtai sudėlioti jam viską į stalčius. „Tėvai dažnai pyksta ant savo vaikų, kad jie labai dažnai keičia būrelius. O kada kaitalioti jam tuos būrelius? Kai jam bus 40 metų? Mes labai norime viską sudėlioti į lentynas. Kai tau 14,15,16,17 metų lentynos neegzistuoja“, - sako G. Duoblys.

Šiuo metu, jo nuomone, mokytojai yra pasimetę, nes dar vadovaujamasi tuo požiūriu, kad mokytojas yra visažinis. „Taip nėra. Informacijos amžiuje informacija nebėra mokytojo monopolija. (...) Turi keistis mokytojo santykis su darbu: mokytojas turi būti mokymosi vadybininkas, o ne galvoti, kad prikimši žinių mokiniams į galvą, ir viskas bus gerai.“

G. Duoblio manymu, siekiant patobulinti šalies švietimo sistemą, reikėtų atsisakyti brandos egzaminų. „Jie tikrai sukelia labai daug negatyvaus šaršalo mokykloje. Ar egzaminas turi ką nors bendro su gyvenimu? Manau, kad absoliučiai nieko. Egzaminas duoda žinių patikrinimą, bet neduoda mąstymo patikrinimo, logikos turėjimo, socialinių gebėjimo“, - kalbėjo jis.

G. Duoblys teigia, kad žmonėms labiau rūpi ritualai, nei jų turinys. Pavyzdžiui, stojimas į aukštąją mokyklą esą yra ritualas. „Ar ten yra turinys tam konkrečiam abiturientui – čia svarbesnis klausimas nei tas ritualas.“

Ko dar Lietuvos švietimo sistemai trūksta, anot G. Duoblio, tai privačių mokyklų. „Tos pačios Montessori, Valdorfo sistemos nelabai įgauna populiarumo – tikriausiai dėl tų pačių ritualų sureikšminimo, juk kaip dabar eisi į kitokią mokyklą, kur yra visai kita ruošimo sistema? Matau stagnaciją ir visuomenės baimę iškristi iš sistemos.“

Visą laidos „Naujoji karta“ įrašą klausykite čia.