Anot šiai ministerijai vadovaujančio Dainiaus Pavalkio, metodika, pagal kurią apskaičiuojamas mokytojų atlyginimas, galėtų keistis jau nuo kitų metų, o kartu turėtų būti padidinti ir pedagogų atlyginimai.

Tai paaiškėjo po ketvirtadienį įvykusio švietimo ir mokslo ministro susitikimo su Lietuvos pedagogų profsąjungų lyderiais.

"Tai yra ilgo darbo pradžia ir pasakyti, kad šiandien nusprendėme, kas nuo rytojaus bus įgyvendinama, tikrai negaliu. Bet kartu su socialiniais partneriais mes pabandėme surasti kryptį, kuria galėtume eiti. (...) Per kelis mėnesius iš ministerijos turėtų būti pateiktas pasiūlymas, kaip pakeisti švietimo sistemos finansavimą ir mokytojų algų apskaičiavimo tvarką", - po susitikimo sakė švietimo ir mokslo ministras.

Dainius Pavalkis
Ministras pabrėžė, kad šių metų biudžete papildomų lėšų dosnesnėms mokytojų algoms nėra numatyta, todėl visi planai projektuojami kitiems metams.

"Šių metų biudžete mes to jau nepadarysime, mes kalbame ir ruošiamės kitų metų biudžetui. Jis bus planuojamas per kelis ateinančius mėnesius ir būtent kitų metų biudžeto formavime mes turime tuos "kuoliukus" sukalti, kad mokytojų algos didėtų. (...) Bendra tendencija yra ta, kad mes norime didinti mokytojų algas - čia sutampa ir ministerijos, ir profsąjungų nuostatos", - sakė D. Pavalkis.

Pedagogams atstovaujančių profsąjungų lyderiai, savo ruožtu, džiaugėsi, kad jų problemos pradedamos spręsti, tačiau ragino inicijuoti spartesnius pokyčius.

"Norėčiau pastebėti, kad, jeigu ministras žiūri į kitus metus, mes norėtume šiek tiek anksčiau, nes visgi ilgalaikė darbo užmokesčio programa buvo sustabdyta 2009 m. Mes norėtume, atsižvelgus į valstybės finansines galimybes (o BVP auga), anksčiau atnaujinti šią programą", - sakė Lietuvos švietimo įstaigų profesinės sąjungos pirmininkas Eugenijus Jesinas.

Profesinės sąjungos lyderis akcentavo, kad per menkas švietimo sistemos finansavimas yra ne tik kuklius atlyginimus gaunančių mokytojų, bet ir visos visuomenės problema.

"Tai atsiliepia ne tik darbo užmokesčiui, tai atsiliepia ir ugdymui - mokiniai negauna pakankamai laiko įsisavinti ugdymo programą - viskas yra daroma minimaliai. Kaip sakoma, lazda turi du galus - vienu galu per mokytojo kišenę, kitu - per mokinio žinias", - teigė jis.