„Dad Bod“ pažodžiui verčiama kaip „tėvuko kūnas“. Tai „jauki“ figūra vyro, kuris kartkartėmis užsiima fitnesu, bet iš savo kūno nedaro kulto, leisdamas sau suvalgyti picą ir išgerti kelis bokalus alaus, jeigu norisi. Tokio storuliu nepavadinsi, tačiau jo pilvas tikrai nepanašus į skalbimo lentą. Terminą „Dad bod“ šių metų kovo mėnesį sugalvojo ir savo straipsnyje apie tai, kodėl merginos renkasi neidealius vyrus, panaudojo amerikietis Makenzis Piersonas. Šis žodžių junginys pasirodė toks taiklus ir sėkmingas, kad „Instagram“ jau dabar galima rasti 85 tūkst. publikacijų su #dadbod hashtagu.

JAV Klemsono universiteto studentai sukūrė „Instagram“ paskyrą „College Dad Bods“, kurioje renka žvaigždžių vyrų, tinkančių šiam apibūdinimui, nuotraukas. Joje publikuojamos ir jų asmeninės nuotraukos (vaikinai taip pat ne Apolonai).

Neoficialiu „Dad Bod“ filosofijos ambasadoriumi tapo Holivudo aktorius Leonardo DiCaprio, per paskutiniuosius kelerius metus iš liekno blondino virtęs barzdotu tipinio „tėvuko kūno“ turėtoju.
Nepaisant to, kad jo finansinės galimybės yra didelės galimybes, 41 metų žvaigždė neskuba pulti laikytis dietų ir plušti sporto salėse, kad paverstų save saldainiuku.

Leonardo turi pakankamai solidžią kompaniją. Pavyzdžiui, dar vienas „Dad Bod“ turėtojas – aktorius Vinas Dieselis.

O kiek dar „tėvuko kūnų“ galima sutikti politikos pasaulyje – pavyzdžiui, Didžiosios Britanijos ministrą pirmininką Davidą Cameroną.

Teisės turėti alaus pilvuką idėja sėkmingai remiasi pozityvaus požiūrio į savo išvaizdą principu, kuris plačiai paplito paskutiniaisiais metais. Kai kurie drabužių ir aksesuarų gamintojai jau skuba įtikti „Dad Bod“ savininkams, suprasdami, kad negalima nereaguoti į tokią reikšmingą socialinę tendenciją.

Tarp tokių toliaregiškų kompanijų – norvegiškas vyrų apatinių drabužių prekės ženklas „Dressmann“.

Kaip pasakojo šio prekės ženklo vadybininkas Jensas Bonesmo, buvo nuspręsta visiškai peržiūrėti marketingo strategiją ir daugiau nebūti vien tik kažkokio efemeriško, fiziškai idealaus vyro prekės ženklu. Kompanija paskelbė savo naują reklaminį šūkį – hashtagą #JustTheWayYouAre (#ToksKoksEsi), o kaip modelius pakvietė įvairaus amžiaus ir pačių įvairiausių kūno sudėjimų vyrus.
„Kovojame su stereotipu, kad kai kurie figūrų tipai kažkuo geresni, gražesni ir normalesni už kitus. Tiesiog norime parodyti, kad nėra nepriekaištingų vyrų, tačiau kiekvienas vyras yra savaip nepriekaištingas“, - paaiškino „Dressmann“ marketingo direktorius Knutas Vidaras Nielsenas.
„Reikia pasitikėti savimi, nekreipiant dėmesio į tai, kokį idealaus vyro portretą piešia mados industrija“, - su juo sutinka Jensas Bonosmo.

Po #JustTheWayYouAre kampanijos paleidimo šių metų rugsėjį, „Dressmann“ pardavimai išaugo 30 procentų, palyginti su praėjusių metų rugsėju.

„Dressmann“ primena, kad apklausoje, kurioje dalyvavo 2068 vyrai iš Norvegijos ir Švedijos, trečdalis respondentų prisipažino, kad kartais dėl savo kūno patiria negatyvias emocijas. Tyrimas taip pat parodė, kad palyginti su ankstesniais metais, vyrai dėl savo išvaizdos vis dažniau jaudinasi labiau nei dėl finansų ar socialinių sunkumų. Be to, daugeliu atvejų būtent reklama, o ne žiniasklaida, filmų herojai ar žvaigždės, trukdo pozityviai priimti savo kūną.

Įdomu tai, kad „Dad Bod“ – ne tiesiog tuščia mados sąvoka, o mokslinis faktas (nors, gali būti, kad patį terminą sugalvojęs Makenzis Piersonas to net nežino).

Iš medikų požiūrio taško, „Dad Bod“ – visiškai logiškas reiškinys tam tikrame amžiuje ir esant tam tikroms gyvenimo aplinkybėms.

Tyrimai parodė, kad vyrai, tapę tėvais, būna vidutiniškai 1,8 kg sunkesni už vyrus, neturinčius vaikų. Pasak ekspertų, jauni tėvai linkę prarasti formą visai ne dėl to, kad jų žmonos stengiasi sočiau juos pamaitinti.

„Tai hormoniniai pakitimai. Jie skirti padėti tėvui tapti fiziškai ir emociškai artimesniam palikuonims“, - mano Kalifornijos universiteto psichiatrijos profesorius Luanas Brizandinas.

Profesorius ir jo moksliniai bendradarbiai išsiaiškino, kad vyrams, gyvenantiems su besilaukiančia drauge ar žmona, esminio lytinio hormono – testosterono gali sumažėti 20-30 procentų, ir šie rodikliai išlieka dar pusę metų po vaiko gimimo. Laimės hormonai – endorfinai slopina testosterono gamybą, kad tėvas norėtų būti arčiau „lizdelio“, tinkamai rūpintųsi palikuonimis, o ne ieškotų sau naujos gyvenimo draugės, slankiodamas toli nuo namų. Be to, jauniems tėvams išauga oksitocino – švelnumo hormono lygis. Ir, sveikas atvykęs, „tėvuko kūne“.