Tai padaryti nėra taip sudėtinga – pakanka paskambinti brokeriui, kuris yra atsakingas už jachtų nuomą. Kainos svyruoja: nuo 25-30 tūkst. eurų per savaitę už kuklią 25-30 metrų ilgio jachtą iki milijono eurų už prabangią 85 metrų ilgio „Solandge“.

Tarp superjachtų yra ir unikalių. „Maltese Falcon“ yra pats didžiausias privatus burlaivis pasaulyje – tikras inžinerijos meno šedevras. Pavyzdžiui, burlaivį gali valdyti vienas žmogus – dėl specialios elektroninės sistemos nėra būtinas didelis ekipažas. Tai turkų kompanijos „Yildiz Gemi“ projektas, kuris buvo realizuotas „Perini Navi“ italų laivų statykloje.

Superjachtos savininkas susiduria su problema – ką su ja daryti, kai pats ja neplaukioji? Stovėjimas uoste taip pat reikalauja išlaidų, ir nemažų, rašo Rusijos rinkai skirtas žurnalas „Forbes“. Taigi, dauguma jachtos valdytojų nusprendžia jas nuomoti panorusiems jas išbandyti. Tuo užsiima, žinoma, ne patys milijonieriai ir milijardieriai, tam skirtos yra brokerių kompanijos, pavyzdžiui „Burgess“ ir „Fraser“.

Į kainą įeina komandos ir personalo darbo užmokestis, apšildymas, stovėjimo uoste išlaidos, maitinimas, gėrimai, atskirai mokami IKS mokesčiai, paprastai siekiantys 30 proc. nuomos kainos. Jei nepavyksta suvalgyti visų austrių ir išgerti viso šampano, tai likutis bus gražintas klientui. Beje, svarbus momentas: apmokėti nuomą galima tik banko pavedimu, grynais neatsiskaitoma.

Komercinė jachtų registracija neleidžia į jachtą daugiau nei 12 žmonių, netgi jei jachtoje yra pakankamai vietos. Išimtis – keleivinės jachtos. Joms priklauso ir 2004 metais pastatyta „O‘Mega“, skirta 32 keleiviams.

Atsilyginimas arbatpinigiais už komandos ir personalo darbą yra priimtinas. „Visiems mūsų klientams patariame palikti ne mažiau kaip 10 proc. nuomos kainos“, – paaiškino „Burgess“ brokerė Daria Ciganova.

Nuomininkai iš Rusijos paprastai renkasi motorines jachtas – pirmoje eilėje, burlaiviai su elingais „Abeking & Rasmussen“, „Feadship“, „Hessen Yachts“, „Lurssen Yachts“. Išskirtinės jachtos, kaip taisyklė, yra vokiečių gamybos, nors yra ir išimčių. Pavyzdžiui, pats didžiausias laivas, parduotas 2014 metais, yra „Nero“, pastatytas 2008 metais kinų statyklos „Corsair“, stilius – klasikinė garsaus amerikiečių finansininko Džono Pierponto Morgano jachta.

Brokeriui yra mokama visa suma, jei klientas kreipėsi prieš mėnesį ar mažiau iki planuojamo kruizo; įprastai užsakymas vykdomas prieš pusę metų, tuomet suma dalinama pusiau: 50 proc. užsakant, kita dalis – prieš mėnesį iki kruizo. Nuolaidos santuokos ar gimimo proga nėra taikomos, nors viskas priklauso nuo jachtos valdytojo nuotaikos. Bet kokiu atveju, karštuoju sezonu geriau nedėti daug vilčių į nuolaidas.

Garsios brokerių kompanijos klientui siūlo visą poilsio laive paslaugų spektrą, panašiai kaip konsjeržo paslaugos prabangiuose viešbučiuose. Rezervuoti restoraną, išsinuomoti automobilį, užsakyti sraigtasparnį keleivių parskraidinimui į jachtą – visa tai ne problema. Beje, kai kurios jachtos, kaip pavyzdžiui „Suri“, turi ir sraigtasparnį, ir katerį su oro pagalve, ir hidroplaną, ir „buggy“, skirtą važinėtis paplūdimyje.

Jachtų savininkai kartais būna kaprizingi. „Dauguma jų nenuomoja jachtų jaunimui, labai dažnai neleidžia ten vežtis gyvūnų ar mažų vaikų. O, pavyzdžiui, buriavimo jachtos „Twizzle“ savininkas paprastai atsisako ją nuomoti Rusijos piliečiams“, – pasakojo „Burgess“ brokerė Daria Ciganova.

Jachtų nuomos kainoraštis

1. „Solandge“, 85 metrai, nuo 1 mln. eurų per savaitę.
2. „Maltese Falcon“, 88 metrai, nuo 350 tūkst. eurų per savaitę.
3. „Indian Empress“ , 93 metrai, nuo 600 tūkst. eurų per savaitę.
4. „Grace E“ 73 metrai, nuo 536 tūkst. eurų per savaitę.
5. „O‘Mega“, 82,5 metrai, nuo 525 tūkst. eurų per savaitę.
6. „Invictus“, 66 metrai, nuo 429 tūkst. eurų per savaitę.
7. „Nero“, 90 metrų, nuo 356 tūkst. eurų per savaitę.
8. „Sherakhan“, 70 metrų, nuo 347 eurų per savaitę.
9. „Suri“, 64 metrai, nuo 315 tūkst. eurų per savaitę.
10. „Twizzle“, 57,5 metrai, nuo 203 tūkst. eurų per savaitę.