Paklausti apie avalynės tipą, lietuviai išlieka konservatyvūs: 80 proc. respondentų atsakė, kad net ir pavasariui renkasi neutralių spalvų ir klasikinių formų batus, rodo atlikta visuomenės nuomonės apklausa.
Tyrimas parodė, kad 26 proc. lietuvių dėl savo stiliaus nemėgsta būti dėmesio centre, 7 proc. nepasitiki savo stiliumi ir net ketvirtadalis respondentų jam neskiria daug dėmesio.
„Nors šiuo metu didžioji dalis lietuvių rinkdamiesi avalynę ar stilių vis dar nedrąsūs, ši tendencija pamažu keičiasi. Tyrimas atskleidė, kad trečdalis apklaustųjų (28 proc.) stengiasi savo stiliumi išsiskirti iš minios, nes juo pasitiki, o 16 proc. mėgsta atkreipti į save dėmesį. Tad nors vyraujanti tendencija vis dar rodo lietuvių konservatyvumą, iš vakarų atkeliaujančios laisvumo idėjos neaplenkia ir Lietuvos. Į stiliaus tendencijas vis daugiau dėmesio kreipia jaunimas, didžiųjų miestų gyventojai ir, žinoma, moterys“, – teigia „Deichmann avalynė“ pardavimų vadovė Živilė Mazurkaitė.
Dėl savo stiliaus būti dėmesio centre labiausiai nepatinka vyrams (30 proc.) ir vidutinio amžiaus (36-45 m.) respondentams – 35 proc. Tačiau net 33 proc. moterų ir net 40 proc. jaunimo (18-25 m.) stengiasi išsiskirti iš minios savo stiliumi, nes juo pasitiki.
Radijo ir televizijos laidų vedėja Simona Bandita, visą gyvenimą garsėjusi kaip maištautoja, kurios stilius daug kam keldavo nuostabą, žavesį ar net pasipiktinimą, teigia, kad būtent ši drąsa padėjo jai kopti karjeros laiptais.
Pavasaris – drąsaus stiliaus laikas
Paklausti apie tai, kokius batus rinktųsi pavasariui, tik kas penktas lietuvis pasisakė už ryškias spalvas, tekstūras ar netradicines formas. Daugelis iš jų – moterys (26 proc.). Pagal profesiją ar užimamas pareigas, ryškios spalvos ar netradicinės formos avalynėje svarbiausios studentams ir moksleiviams (49 proc.), namų šeimininkėms (38 proc.) bei įmonių vadovams (32 proc.).
Nors lietuviai vis dar konservatyvūs, rinkdamiesi stilių avalynei jie teikia didelę reikšmę – beveik 80 proc. respondentų mano, kad avalynė yra svarbi įvaizdžio dalis. Šiuo klausimu vyrų ir moterų nuomonės sutampa: 76 proc. vyrų ir 80 proc. moterų pritaria šiai minčiai. S. Bandita teigia, kad būtent ryškesnės avalynės pasirinkimas šį sezoną taps stilingiausiųjų vizitine kortele.
„Šį sezoną madoje dominuoja ryškūs ir akį patraukiantys batų modeliai. Būtent todėl šį pavasario sezoną kviečiame pasitikti drąsiai ir stilingai. Skelbiame savotišką drąsių batų manifestą, kuris neleis užsisėdėti savo sename kiaute ir padės įsileisti į savo spintas pavasarį. Manau, kad būtent drąsūs batai ir drąsus stilius yra tai, ko šiandien mums visiems taip trūksta“, – teigė Simona Bandita.
Radijo ir televizijos laidų vedėja sako, kad ryškios spalvos ir netradicinis požiūris į aprangą ar avalynę gali tapti pagrindiniu akcentu, lemiančiu ne tik žmogaus nuotaiką, bet ir jo būseną.
Reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa buvo atlikta bendrovės „Spinter tyrimai“ 2017 metų vasario mėn. Tyrimo metu buvo apklausta 1011 respondentų nuo 18 iki 75 metų amžiaus. Respondentai buvo pasirinkti iš visos Lietuvos teritorijos.