Tuo įsitikinusi ir išskirtinius papuošalus kurianti Andra Staškevičiūtė, kuri gruodžio 10–11 d. „Kūrybos podiume“ Kaune pirmą kartą pristatys kolekciją, kurtą pasitelkiant Lietuvoje visiškai naują techniką, vadinamą Lesažo (Lesage – prancūzo pavardė), arba Liunevilio (Luneville – Prancūzijos miestas), siuvinėjimu. Kūrėja atskleidė įvairių įdomybių apie šią techniką ir kūrimo procesą.

Kokia tai technika?

Kad išgautų efektingą formą, tekstūrą ir akiai patrauklų vaizdą, prekės ženklo „Andra Accessories“ kūrėja A. Staškevičiūtė, kurdama papuošalus dažniausiai derina kelias technikas, tačiau jos mėgstamiausia yra vadinamoji Lesažo technika. „Siuvinėjama ant šilkinės organzos specialiu siuvinėjimo vąšeliu. Siuvinėti galima siūlais, suvertais kristalais, žvyneliais ar tiesiog karoliukais. Audinys ištempiamas ant specialaus tvirto rėmo ir siuvinėjama iš blogosios pusės, nematant, kaip viskas atrodo gerojoje pusėje. Dėl šios priežasties paprastai naudojami perregimi šilkiniai audiniai, tiulis, organza“, – pagrindinius darbo principus paaiškina A. Staškevičiūtė.

Pasak jos, ši technika – tai daugybę amžių kaupta siuvinėjimo aukso ar šilko siūlais, perlais, brangakmeniais patirtis, kruopščiai surinkta ir susisteminta į visumą. Kai kurie pavyzdžiai siekia Liudviko XIV laikus, kai kurie paimti iš vyskupų aprangos ir pan. Esama apie 70 000 pavyzdžių. 1992 m. Fransua Lesažas (François Lesage) Paryžiuje įkūrė aukštąją mokyklą Ecole Lesage tam, kad visas šis surinktas unikalus siuvinėjimo raštų lobynas nenugrimztų į užmarštį, ir pradėjo to mokyti kitus. Jo garbei Liunevilio siuvinėjimas pradėtas vadinti Lesažo siuvinėjimu. Šio žmogaus dėka ši siuvinėjimo technika atgijo ir sužibėjo tokių mados grandų, kaip Madeleine Vionnet, Schiaparelli, Yves Saint-Laurent, Christian Lacroix, kolekcijose.“

Kūrėjos žiniomis, Lietuvoje ši technika naujovė. „Lietuvoje nėra tekę matyti darbų, atliktų šia technika. Čia net nėra reikiamų priemonių ir tenka viską siųstis iš užsienio“, – pažymi ji.

A. Staškevičiūtės teigimu, tai begalinės kantrybės, kruopštumo ir atsidavimo reikalaujanti technika: „Greitai ir daug ja nesukursi. Prie kai kurių darbų tenka sėdėti net po 40 valandų. Į darbą reikia įdėti daug meilės, mėgti tai, ką darai, kitaip norėsis viską mesti net nebaigus. Manau, šia technika sukurti papuošalai yra tarsi maži meno kūriniai.“

Pritaikyti šią siuvinėjimo techniką galima daug kur – tiek vienetiniams ir išskirtiniams papuošalams ar kitiems aksesuarams kurti, tiek audiniams ar drabužiams puošti.

Atrasti šią techniką padėjo garsių užsienio mados dizainerių darbai

Mada nuo mažens besidominti A. Staškevičiūtė pasakoja, kad šia siuvinėjimo technika susidomėjo, kai tam tikrų garsių užsienio prekės ženklų kolekcijose jai į akį krito įspūdingos detalės.

„Tuo metu dar nesuvokiau, kaip jos daromos. Pradėjau domėtis, kokia tai technika, kur jos galima išmokti, kokiais įrankiais reikia dirbti ir kaip juos valdyti. Kartą atsitiktinai viename iš socialinių tinklų pamačiau pranešimą apie Lietuvoje organizuojamą tarptautinio lygio meistrės Ingos Maritos vedamų „Master Klass“ mokymų ciklą. Nors kursai buvo rengiami kitame mieste, nusprendžiau juos lankyti. Tai buvo nuostabi patirtis“, – pasakoja įvairių aksesuarų kūrėja.

Svarbiam žingsniui įkvėpė „Kūrybos podiumas“

Pradėti kurti papuošalus A. Staškevičiūtę paskatino pomėgis puoštis, noras turėti savitą stilių ir nesėkmingos patinkančių papuošalų paieškos. „Neradusi to, kas man gražu, prekyboje, pradėjau papuošalus kurti pati. Žmonės visada atkreipdavo dėmesį, sulaukdavau nemažai komplimentų. Tada ėmiau kurti papuošalus artimoms draugėms ir taip ši veikla virto mano pomėgiu, atsipalaidavimo būdu“, – pasakoja itin akį traukiančių papuošalų kūrėja, kuri teigia, kad jos darbai skirti ryškioms, drąsioms, ryžtingoms, nepriklausomoms asmenybėms, svajoklėms, romantikėms ir koketėms.

A. Staškevičiūtė savo unikalią papuošalų kolekciją pirmiausia nusprendė pristatyti „Kūrybos podiumo“ renginyje, kuris ir įkvėpė ją įkurti savo prekės ženklą. „Į „Kūrybos podiumą“ su džiugesiu eidavau ne vienus metus pasižvalgyti po kūrėjų darbų ekspozicijas ir pasiklausyti be galo įdomių ir naudingų moterims, merginoms seminarų.

Būtent vienas iš šių seminarų ir turėjo įtakos „Andra Accessories“ prekės ženklo atsiradimui. Lektorius taip įtikinamai dėstė, kad vos nustojusi viską konspektuoti supratau, jog turiu daryti tai, ką mėgstu. Ir tai buvo pradžia“, – pasakoja A. Staškevičiūtė, savo papuošalų kolekciją neseniai patikėjusi įamžinti itin originaliomis idėjomis ir drąsiais sprendimais stebinančiai fotografei Evelinai Šumilovaitei.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (14)