Kiekvienas „outletas“ prasideda nuo sporto prekės ženklų

Nors pasaulio šalių rinkos skiriasi, iš Vakarų atėjęs išparduotuvių modelis visur taikomas vienodai. Steigiant „outletų“ centrus, pirmomis parduotuvėmis juose tampa įvairūs žinomi sporto ženklai, nes išparduotuvių centruose jie – populiariausi, geidžiamiausi ir paprastai generuoja didžiausią apyvartą. Šiuo metu vienintelis išparduotuvių centras Lietuvoje savo veiklą pradėjo sekdamas užsienio „outletų“ pavyzdžiu.

„Kaip ir kiti išparduotuvių centrai užsienyje, veiklą pradėjome nuo sėkmingiausiai veikiančių sporto prekinių ženklų. Tiesiai iš gamintojų atsivedę žymiausius jų atstovus – „Adidas“, „Nike“, „Puma“ – dabar, praėjus keleriems metams, sulaukiame ir brangesnių prekės ženklų, tokių kaip „Hugo Boss Orange“, „Calvin Klein Jeans“ ar „Lacoste“. Siekiame prisitraukti ir aukščiausio lygio prekės ženklų, kurių, kaip pastebi ir kaimyninės Lenkijos „outletų“ valdytojai, poreikis nuolat auga“, – teigia V. Minkštimienė.

Pasak jos, populiariausi prekės ženklai tiek užsienio, tiek Lietuvos „outletų“ kontekste be minėtų sporto prekių, yra aprangos („Guess“, „Diesel“, „United Colors of Benetton“, „Tommy Hilfiger“), avalynės („Geox“, „Hogl“, „Salamander“, „Vagabond“) ir galanterijos („Picard“, „Furla“, „Samsonite“). Tai – bene pagrindiniai prekės ženklai, be kurių neišsiverčia nei vienas „outlet“ centras. Tuo metu brangesni ir brangiausi ženklai ateina vėlesniame išparduotuvių centro kūrimosi etape, kuomet jis jau būna „įdirbtas“ ir sugeneruoja pakankamai pajamingų klientų srautų.

Prabangūs prekių ženklai pritraukia vieni kitus

Išparduotuvių centre įsikūrus kokybiškesnėms, žinomesnėms išparduotuvėms, atsiranda galimybė į „outletą“ pasikviesti dar vertingesnių prekių ženklų.

„Visada yra tokių ženklų, kurie laukia, kol įsikurs kiti. Bene visi verslininkai nori atsidaryti išparduotuves šalia sėkmingų prekės ženklų, kurie laikomi lyderiais. Kai „outletas“ ima plėstis, jis savaime tampa vieta, kurioje vieni prekės ženklai tarsi laukia kitų ir taip juos pritraukia“, – pastebi V. Minkštimienė.

E. Tranaitė teigia, kad prieš įkuriant išparduotuvę „outlete“, taip pat domėjosi, kokie prekių ženklai čia veikia.

„Kiekvienam sparčiai augančiam prekės ženklui ateina laikas, kai reikia išsiparduoti sukauptus pavyzdžius bei kolekcijų likučius. Praėjusiais metais atėjo ir mūsų eilė. Visgi, esame „premium“ prekės ženklas, todėl mums labai svarbi aplinka, kurioje įsikuria mūsų parduotuvė. Pastebėjome, kad išparduotuvių centre jau yra parduotuvių, kurių kainų lygis atitinka mūsų kainas, todėl buvome tikri, jog lankytojai čia atras ir mūsų išparduotuvę“, - sako E. Tranaitė.

Brangius prekės ženklus vilioja kitokių pirkėjų srautas

Prabangius prekės ženklus įsikurti „outlete“ vilioja ne tik kitos jame jau veikiančios išparduotuvės, bet ir klientai, kurie į išparduotuvių centrus, kitaip nei į įprastus, vyksta tikslingai apsipirkti, o ne tiesiog praleisti laiko. Paprastai dideli lankytojų srautai negarantuoja apyvartos, nes žmonės tiesiog mėgsta dairytis po parduotuves, o į išparduotuves klientai atvyksta tikslingai išleisti pinigų.

„Toks „kokybiškas“ pirkėjų srautas ir tendencingai didėjančios „outlete“ pirkiniams išleidžiamos sumos tampa dar dviem traukos objektais prabangių parduotuvių operatoriams. Išparduotuvių centro lankytojas, įsigydamas prekę su nuolaida, jaučiasi reikšmingai sutaupęs ir dažnai tą sutaupytą sumą išleidžia nusipirkdamas dar vieną ar kelias prekes. Tokiame centre su nuolaidomis dažniausiai perkamos ne pigios, o brangesnių prekės ženklų prekės. Tai dar viena priežastis brangiems prekės ženklams kurtis „outlete“, - pasakoja V. Minkštimienė.

Pasak E. Tranaitės, išparduotuvė „outlete“, pritraukė naują pirkėjų srautą, kuris labiau pasižymi išskirtinių, vienetinių prekių paieška, o ne „nuolaidų medžiojimu“.

„Kaip ir kiekviena parduotuvė, įsikūrusi naujoje vietoje, mūsų išparduotuvė čia atrado kitokį pirkėjų srautą. Tai nebūtinai klientai, ieškantys pigesnių prekių, tai ir pirkėjai, norintys įsigyti įdomesnių, išskirtinių drabužių ar aksesuarų, ir žmonės, kurie ieško tuometiniam sezonui nebūdingų drabužių. Pavyzdžiui, žiemą keliauja į šiltus kraštus, o įprastose parduotuvėse sudėtinga tokiu sezonu rasti vasaros drabužių. Mūsų išparduotuvėje jų galima rasti visiems metų laikams“, - pasakoja E. Tranaitė.

Sieks atidaryti daugiau prabangių parduotuvių

Pasak išparduotuvių centro vadovės, ilgą laiką lietuviai buvo ir vis dar yra nuolaidų medžiotojai, prekę dažniau vertinantys per kainos prizmę, o tik tada prisimenantys kokybę, tačiau ši tendencija po truputį keičiasi.

„Ribų tarp šalių nykimas, galimybė išvykti į kitas šalis, keičia ir lietuvių požiūrį. Jie vis labiau ieško to, kas jiems patinka, yra patogu ir kokybiška. Nuolaidos žymiems prekių ženklams, skatina mūsų tautiečius rinktis labiau išskirtinius, įdomesnius drabužius ar aksesuarus“, - pasakoja V. Minkštimienė.

V. Minkštimienė apibendrina, kad prabangos prekių populiarėjimas, klientų, turinčių aukštesnes pajamas, srautų augimas skatina tobulinti ir „outleto“ asortimentą.

„Šiemet išparduotuvių centre pradėjome naują etapą – įkurdinome keletą tikrai brangių ir visame pasaulyje žinomų prekės ženklų išparduotuvių. Per kelerius metus planuojame lietuviams pasiūlyti dar didesnį brangesnių prekių ženklų išparduotuvių asortimentą“, - teigia V. Minkštimienė.

Tapk DELFI Gyvenimo draugu „Facebook“ ir sek naujienas ant savo sienos!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)