Specialiai portalo DELFI skaitytojams Jurga Jurkevičienė, Milanas

Viena ir pati svarbiausia Milano mados savaitė nugriaudėjo ką tik ir mados ekspertai suskubo pranešti, kad viskas lyg ir vyksta kaip anksčiau sena vaga. Tik štai Milano Camera Nazionale della Moda italiana (it. Italijos nacionaliniai mados namai) prezidentas Mario Boselli sunerimęs – dizaineris Giorgio Armani, o jis yra svarbiausia mados savaitės Milane figūra, atsisakė paprastai jam skiriamo mados savaitės „uždarytojo“ vaidmens. Kodėl? Kol kas niekam neaišku. Koks pavojus? Prezidentas M. Boselli garsiai skaičiuoja mados savaitės pajamas ir išlaidas: išlaidos didelės, o pajamos? 

Jei RE GIORGIO savo kolekcijos „Giorgio Armani“ prezentaciją paskelbs vos ketvirtą mados savaitės dieną, tai, pasak prezidento, tuo savaitė ir baigsis. Svarbiausi „buyers“ iš Milano išsibėgios. Juk jie irgi skaičiuoja pinigus – Milane šie paprastai darbuojasi septynias dienas, bet tik todėl, kad G. Armani rodo kolekciją paskutinis. Ką jau bekalbėti apie nuolat bambančią amerikietiško „Vogue“ redaktorę Anną Wintour, kuri kaskart nepraleidžia progos išplūsti Milano viešbučių savininkų už specialiai išpūstas kainas.

Milano mados savaitė uždirba pinigus siūlydama įvairiausius septynias dienas vykstančius renginius. Garsenybės į Milaną atvyksta ne tik pasižiūrėti naujų mados tendencijų, bet ir dalyvauti vakarėliuose, nusifotografuoti garsiausiems žurnalams ir išleisti pinigų. Tad septyni minus keturi – nuteikia šiek tiek pesimistiškai. Bet gal ir nevisai. Pavyzdžiui, Lietuvoje ir Milane itin mėgstamo ženklo „Salvatore Ferragamo“ meno direktorius Massimiliano Giorgetti nė kiek nenusimena, jo pristatymui skirta priešpaskutinė mados savaitės diena. Bet ženklas turi savo klientus, ir jiems nesvarbu, kada rodys „Giorgio Armani“ kolekciją. Optimistiškai Milane nusiteikęs ir kitas Lietuvoje triumfuojantis „Brunello Cucinelli“ ženklo kūrėjas. Nors šįmet jis klientų brangiais ir kvapniais trumais nevaišina, tačiau, pasak Brunello, ateinanti vasara Milane bus kupina optimizmo.

Anna Wintour, Kate Moss, Charlotte Casiraghi

Kiek nerimautų Nacionalinių mados namų prezidentas Milano prêt–a–porter mados savaitė vis dėlto išlieka agresyvi ir intriguojanti pirkėjus ir žurnalistus. Puikiai veikianti mados industrija Milane užtikrina gerus skaičius net įsibėgėjus krizei, o „sfilata“ – ( it. mados pristatymai) skaičius mados savaitės metu nemažėja – jų šįmet 67. Vadinasi, ir kitąmet viskas bus gerai.

Originalioji mados savaičių viešnia Amma Dello Russo, La Presse/Scanpix nuotr.

Milanas jau paskelbė, kad šį rudenį bus laužomos mados schemos, o Italijos mados metropolija nežada nusileisti nei idėjų kalvei Londonui, nei garsių logotipų sostinei Paryžiui ar charizmatiškajam Niujorkui.

Gatvės mada

Kokį naują atspalvį šįmet vis dėlto įgaus Milano mados savaitė? Kuo ji nustebins? Kurie mados namai bandys provokuoti labiau už kitus, kokios nesuderinamos spalvos atsidurs viena šalia kitos kaitrią, o gal lietingą 2015 m. vasarą. Kas tai gali pasakyti?

Astrologai ir meteorologai – vargu, o štai dizaineriai Milano mados savaitės metu nedvejoja: moteris kitą vasarą bus laisvamaniška, chaotiška, iššūkių nesibaiminanti kosmopolitė. Vis dėlto unikalaus itališkumo jai netrūks, tuo pasirūpino garsūs ir karjerą pradedantys gatavų drabužių kūrėjai, paskelbę svarbiausius gero skonio principus.

"Gucci" 2015 m.

Mados savaitės metu vyks prabangūs „launchai“. Praeiviai stebės išskirtine elegancija žavinčius garsių dizainerių svečius, puotaujančius Auksiniame Milano mados kvadrate ir šalia jo. Į Montenapoleone gatvės pradžioje įsikūrusį butiką klientus paragauti rafinuotų patiekalų pakvies „Gucci“ mados namai, o „Versace“ privers dar kartą nusilenkti kalabrietiškam Donatellos užsispyrimui ir jokių finansų krizių nesunaikinamam šeimos verslui. Kodėl? „Versace“ mados namai „Vittorio Emanuele“ galerijoje šįmet užsiėmė vieną prestižiškiausių vietų – du aukštus, kuriuose prabanga ir neabejotina kokybe stebins naujos rankinės, apavas, laikrodžiai. Garsūs ženklai „Replay“, „Costume National“, „Diesel“, „Moncler“, „Salvatore Ferragamo Parfums“ klientus ir žurnalistus pakvies į kokteilių vakarėlius garsiausiose Auksinio Milano mados kvadrato gatvėse – Spiga, Sant’Andrea, Gesu, Manzoni. „Luisa Beccaria“ surengs performansą. Garsi Florencijos rankinių bendrovė „The Bridge“, gaminanti rankines iš verstos odos, parodys įdomiausių rankinių archyvus Corso Como 5, ir pristatys naują rankinę „Mahe“ visai netoli garsiųjų seserų Francos ir Carlos Sozzani prekybos salonų galerijos. Garsios Italijos aktorės Sopfia Loren aštuoniasdešimtmečio proga Milano mados savaitės metu bus surengta paroda „Stiliaus ikona Sopfia Loren“.

Mados savaitės viešnios, AOP nuotr.

Kur pristatymai vyksta?

Auksiniame mados kvadrate ir už jo ribų. Tai lengva pastebėti dėl elegancija išsiskiriančių žmonių susibūrimų prie mados namų. Milano gyventojai žino, ką reiškia ilgos eilės ir stabdomas eismas. Italų dizaineris G. Armani kaip ir kasmet pristatys dvi kolekcijas „Emporio Armani“ ir „Giorgio Armani“. Kaip visada, tolokai nuo Milano centro, Bergognone gatvėje įsikūrusiame mados teatre. Roberto Cavalli – Arco della Pace erdvėje Sempionės aikštėje, Ermanno Scervino ir Emilio Pucci – Venecijos prospekte, kurio pabaigoje – Oberdan aikštėje „Sheraton Diana“ viešbutyje pavasario ir vasaros „Gucci“ kolekciją parodė dizainerė Frida Giannini. Miuccia Prada tradiciškai vaišins stipriais gėrimais rusų klientus Fogazzaro gatvės betoniniame fabrike. Donatella Versace pasilieka mažutėje senųjų mados namų erdvėje Auksiniame kvadrate „Gesu“ gatvėje. Gausybė prezentacijų – „Le Silla“, „Giuseppe Zanotti“, „Santoni“, „Larusmiani“ bus surengta pagrindinėje Milano mados arterijoje Montenapoleone gatvėje.

"Gucci" 2015 m.

Kaip tai atrodo?

Milano pret–a–porter mados savaitė – tai tiražuojamo drabužio šventė, nes šis drabužis nors ir nesureikšmina asmenybės, iškeldamas aukščiau visko jos „ego“, vis dėlto užtikrina galimybę jaustis žengiančia koja kojon su laiku, suteikia pasitikėjimo. Klientai kviečiami į pristatymus, kurie nurodyti Milano mados savaitės kalendoriuje. Jiems išsiuntinėjami vardiniai pakvietimai. „Sfilata“ vyksta septynias dienas nuo dešimtos ryto iki vėlaus vakaro. Žurnalistai įleidžiami į pristatymus tik su vardine akreditacija, be jos į demonstravimus nepakliūsi.

Kas ant podiumo?

Šįmet rugsėjį Milane pasirodys garsiausi Italijos ir užsienio dizaineriai. Kolekcijas jie ruošė 6 mėnesius, vos pasibaigus žiemos mados savaitei. Jų darbus pirmoje eilėje šalia podiumo stebės muzikos ir kino žvaigždės iš viso pasaulio, apie spalvas ir siluetus rašys garsiausių pasaulio mados žurnalų redaktorės ir žurnalistės. Kolekcijas demonstruos profesionalios manekenės, kurias pret–a–porter mados savaitei atsirinko patys mados kūrėjai, tarp jų dažnos viešnios – ir lietuvės.

"Alberta Ferretti" 2015 m.
"Alberta Ferretti" 2015 m.

Nauji mados vėjai.

Mados žinovai jau kalba, kad šįmet spalvos iš pirmo žvilgsnio atrodys saikingos, tačiau audiniai bus itin prabangūs, todėl būtent tai sureikšmins kiekvieną net ir subtiliausią atspalvį. Ant podiumo kvapą gniauš plonytis lyg šilkas džinso audinys ir bus sunku suprasti, kaip įmanoma jam suteikti tuo pat metu ir techno ir natūralaus audinio įspūdį. Moterys dar nepasisotino praeities nuotaikomis ir vis dar naršys po močiučių spintas, ieškodamos kuo sudėtingiausių nėrinių. Jiems dizaineriai suteiks neregėto rafinuotumo. Vasaros drabužiuose bus lengvai pastebima vyriško ir moteriško stilių samplaika tai drabužiui suteiks švelnios ironijos. Šeštojo dešimtmečio nuotaikos ir pankiškas bei vintažo stilius keisis su sportiniu, suteikdamas moteriai paaugliško jaunatviškumo. „Spirito mediterraneo“ – (it. pietietiška Viduržemio jūros stiliaus dvasia) įkvėps Šiaurės kraštų moteris erotiškais siluetais.

Tendencijų dvelksmas ir užkulisiuose – DELFI skaitytojams

Po ilgos darbo dienos žurnalistai ir VIP svaiginsis vakarėliuose. Ir vieniems, ir kitiems sunku atlaikyti beprotišką mados savaitės ritmą, būti dėmesio centre kiaurą dieną. Ir vieni, ir kiti privalo gerai atrodyti – tai jų darbas. Svarbiau už viską yra pajusti atmosferą, kurioje gimsta ir žengia į priekį Milano mada. Jau šiandien aišku, kad naujos pavasario ir vasaros mados savaitės metu netruks teigiamų emocijų. Netruks prabangos ir naujų idėjų, kūrėjų iššūkių ir nepriekaištingo atlikimo kokybės. Netruks ir svaiginančio nepakartojamo su niekuo nepalyginamo itališkumo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)