Koketiškumas, „kampuotas“ paaugliškas žavesys ir pusiau žaismingas abejingumas tapo tvirtu „moters-mergaitės“ įvaizdžio kūrimo pagrindu ir jis išlieka viena iš žymiausių ir patraukliausių mados pasaulio atrakcijų.

Šiuolaikinė populiarioji kultūra itin mėgsta žaisti klišėmis, sustabarėjusiais stereotipais. Būtent dėl to Lolitos įvaizdis jau seniai užėmė garbingą vietą tarp kitų ne ką mažiau žinomų šiuolaikinio moteriškumo išraiškų. Kartu su ja šiame sąraše puikuojasi fatališka vamp moteris, tikroji ledi, emancipuota karjeristė, linksmoji draugiška mergina, amerikiečių šmaikščiai vadinama girl next door, ir kiti simboliai, padedantys patogiai ir kūrybiškai keisti veidrodyje matomą atvaizdą.

Vis dėlto atrodo, kad naująjį pavasario–vasaros sezoną žymiausių mados namų dizaineriai yra tvirtai įsitikinę: veidrodyje privalote matyti tik vieną, beveik nesikeičiantį vaizdą. Rodos, kito pasirinkimo mes paprasčiausiai nebeturime – privalome nedelsdami išlaisvinti savo vidines Lolitas.

Šių metų pavasario–vasaros sezonas sukėlė nemažai ginčų. Galima piktintis, boikotuoti naujas kolekcijas ir nuogąstauti, kad šiuolaikinei madai staiga parūpo viskas, išskyrus šiuolaikines moteris, tačiau neįmanoma nesutikti, kad šis staigus ir drastiškas pasaulio podiumų „atjaunėjimas“ turi ne tik minusų, bet ir akivaizdžių pliusų.

Taip, naujojo sezono madai visiškai nerūpi, kuo vilkėsite eidamos į darbą. Juk Lolitos niekada nedirba, tiesa? Užtat jos moka džiaugtis gyvenimu ir kūrybiškai išnaudoti vidinį savo potencialą. Pripažinkime – jei pats maestro K. Lagerfeldas pagaliau numojo ranka į kultinį Chanel mados namų solidumą ir stačia galva pasinėrė į lolitišką tematiką, mums vertėtų bent iš dalies pasekti jo pavyzdžiu.

Naujojo sezono kolekcijos turi vieną Nabokovo sukurtam archetipui visiškai nebūdingą bruožą. Ar pastebėjote, kad nauja Chanel kolekcija yra ne tik jaunatviška, žaisminga, bet ir išskirtinai romantiška?

Reikia pripažinti, kad Karlas Lagerfeldas pasirinko ganėtinai sumanų būdą mados namų Chanel gerbėjų gretoms pagausinti. Per pastaruosius dešimt metų didelė dalis žymiausių mados analitikų pradėjo vis labiau nerimauti dėl „suakmenėjusio“ Chanel įvaizdžio; jam išties „negrėsė“ ne tik permainos, bet ir naujų klientų gausa.

Kad ir kaip būtų keista, progresyviausios Vakarų Europos ir Amerikos mados gerbėjos jau seniai neskuba įvertinti naujų Chanel kolekcijų. Buržuazinis rimtumas ir konservatyvumas – ko gero, būtent šie bruožai lėmė legendinio Chanel logotipo dominavimą „suaugusios klasikos“ kategorijoje. Bet negailestinga šiuolaikinio mados pasaulio konkurencija privertė maestro Lagerfeldą skubiai ieškoti būdų, kaip modernizuoti Chanel.

Apie permainas bylojo netgi ganėtinai nestandartinis kolekcijos pristatymo būdas. Vargu ar kuriam kitam dizaineriui būtų atėjusi į galvą mintis sukurti „daržinę“ vidury „Grand Palais“ ir paįvairinti kolekcijos pristatymą paauglių dievinamos dainininkės Lily Allen pasirodymu. Tačiau reikia pripažinti, kad naujas Chanel jaunatviškumas tikrai neatrodė vulgariai ar dirbtinai. K. Lagerfeldo sukurta Lolita sugebėjo koketišką paprastumą sujungti su šiems mados namams būdingu intelektualiu atsainumu.

Dar prieš metus buvo beveik neįmanoma įsivaizduoti, kad epitetas „linksma“ bus tinkamiausias naujai Chanel kolekcijai apibūdinti. Žavingi nėriniai, neįtikėtinai trumpi sijonai, liauną liemenį pabrėžiančios suknelės ir begalė netikėtai romantiškų klasikinio Chanel kostiumėlio variacijų... Rodos, naująjį sezoną net itin snobiškai nusiteikusios bohemos atstovės neištvers neįvertinusios visų linksmojo Chanel lolitiškumo pranašumų.

Naujasis sezonas tapo akibrokštu ne tik daugumai ištikimų Chanel mados namų gerbėjų. Sunku įsivaizduoti šoką, kurį neabejotinai patyrė pastovios Giorgio Armani mados namų klientės, pamačiusios pavasario–vasaros kolekcijos pristatymą. Taip, Armani niekada neskubėjo paklusti besikeičiančių sezoninių tendencijų diktatui: visas mados pasaulis net kelis mėnesius aptarinėjo nelinksmą istoriją, kaip vienai žinomiausių pasaulyje mados analitikių Cathy Horyn buvo oficialiai uždrausta lankytis Giorgio Armani kolekcijų pristatymuose. Priežastis?

Be abejo, ne itin palankūs jos atsiliepimai apie maestro sugebėjimus prisitaikyti prie šiuolaikinės prabangos industrijos reikalavimų. Sunku pasakyti, ar nauja pavasario–vasaros sezono kolekcija išties tapo bandymu „prisitaikyti“, bet akivaizdu, kad jokia klasikinių Giorgio Armani moteriškų kostiumų gerbėja nepanorės pasipuošti ant podiumo pasirodžiusiais žaismingais, spalvingais ir, beje, su mums visiems puikiai pažįstama Armani estetika nieko bendra neturinčiais ansambliais. Ryškios spalvos, koketiški siluetai ir beveik iki begalybės apnuogintos kojos – ar tai iš tiesų Giorgio Armani?

Neskubėkite stebėtis ir piktintis. Jei dar nematėte naujos Prada kolekcijos, būtinai su ja susipažinkite. Šalia ponios Miuccios pavasarinių eksperimentų trumpi šilkiniai Armani sijonėliai kaipmat ima atrodyti kaip nekalta maestro užgaida.

Lolitišką tematiką gvildenanti Miuccia Prada – taip, šią temą išties verta aptarti atskirai. Nepamirškime, kad Prada išgarsėjo būtent prieštaringais, drąsiais, tariamai neskoningais stilistiniais eksperimentais, kurie nuo pat pradžių buvo skirti šiuolaikiniam moteriškumui tyrinėti ir išaukštinti. Bet Miuccios nedomino vadinamoji „tradicinė“ moteriška mada: jos kolekcijų herojės niekada nesiekė patikti aplinkiniams.

Moteris, visiškai nepriklausoma nuo kitų (ypač vyrų) nuomonės, sugebanti susikurti unikalų, tik jai vienai tinkantį ir patinkantį įvaizdį – būtent šis tipažas būdavo nuolat išaukštinamas visose Prados kolekcijose ir netgi jos vardinėje kvepalų linijoje.

Kas gi nutiko vienai aršiausių mados pasaulio feminisčių? Kodėl ji staiga pasidavė naujojo sezono koketiškumo ir žaismingumo manijai? Juk Lolitos įvaizdžio neįmanoma atskirti nuo ganėtinai nusistovėjusio, tam tikra prasme tradicinio moteriškumo suvokimo. Tačiau Prados eksperimentų jokiu būdu negalima vertinti paviršutiniškai.

Rimtai nusiteikusi ir kartu abejinga mados namų Prada Lolita – viso labo tik dar vienas argumentas dizainerės estetinių prioritetų naudai. Atrodo, kad ši kolekcija išlaikė visus tradicinius lolitiškumo atributus – trumpi sijonėliai ir šortukai, ryškus lūpdažis, į žaismingas „uodegytes“ surišti plaukai...

Bet Miuccia nebūtų Miuccia, jei į Lolitų paradą nepabandytų įterpti nors keleto filosofinių aliuzijų. Ar pastebėjote, kad iš plieninio pilkumo kostiumėlių kyšo siūlai? Neišbaigtumo idėja puikiai tinka šiuolaikinės Lolitos įvaizdžiui. O pastarasis, beje, visada yra šiek tiek dirbtinis – tarsi vaikystės niekada neturėjusi mergina staiga būtų nusprendusi pažaisti smėlio dėžėje. Būtent todėl prie pilkų Prada paltų vertėtų derinti nors vieną provokuojamai ryškų drabužį. Žinoma, jei nesusigundysite ryškiai oranžiniu lūpdažiu...

Tenka pripažinti, kad šį sezoną nei mados namų Armani, nei Prada kūriniai nėra skirti tradicinio moteriškumo gerbėjoms. Ko gero, praktiškiausią ir kartu patraukliausią šiuolaikinės Lolitos įvaizdžio variaciją sukūrė Christopheris Bailey Burberry Prorsum pavasario–vasaros kolekcijoje. Žinoma, iš Bailey niekas nesitikėjo nei koketiškumo, nei perdėto žaismingumo. Užtat kiekvienas šios kolekcijos drabužis išsiskiria ne tik nekuklia jausmingumo doze, bet ir švelniu pavasarišku lengvumu, puikiai tinkančiu ilgos žiemos sukeltam nuovargiui numalšinti.

Begalė nuostabių minkštų klosčių, pūstų pečių bei rankovių, švelnių, lengvų pastelinių atspalvių ir, žinoma, neįtikėtinai gundančių klasikinio Burberry lietpalčio interpretacijų...

Ar verta minėti, kad kiekvieną Ch. Bailey kūrinį taip ir knieti iškart pasimatuoti? Pasirodo, tapti naujojo sezono Lolita yra be galo paprasta, jei tik neturite nieko prieš mini sijonus.

Birželį lietuviškame "L'Officiel" skaitykite:

Žvilgsnis į ateitį: mada po 100 dienų. Rudens–žiemos tendencijų akcentai

Šiltojo sezono tendencijos

Ko nori vyrai? Kokios moterys mielos vyrų akims?

Gucci legendą tęsia įpėdinė Aleksandra. Pokalbis su legendinių mados namų įkūrėjo vaikaite

Šviesios mintys apie rytdieną. Geriausias Lietuvos interjeras 2009 metais

Kartu su žurnalu gausite aksesuarų priedą su 100 Lt dovana vasaros pirkiniams.