Seržas Gandžumianas, dizaineris
Kiekviena mados epocha palieka savitų pėdsakų, o kiekvienas dešimtmetis įdeda tam tikrą indėlį į mados istoriją. Iš praėjusio šimtmečio išskirčiau šeštąjį dešimtmetį. Manau, Pierre’o Cardino kūryba taip pat paliko tam tikrus pėdsakus mados pasaulyje, žaviuosi juo kaip pionieriumi – dizaineriu, verslininku ir asmenybe.
Pierre’as kaip couturier debiutavo 1953 metais, sukūręs pirmąją haute couture kolekciją moterims. 1957 metais jis sulaukė didžiulės sėkmės, pristatęs 120 modelių kolekciją, 1958 m. – pirmąją unisex - vyrišką ir moterišką kolekciją...
Daugybė žmonių žavėjosi nepriekaištinga jo kūrinių kokybe, išskirtiniu dėmesiu medžiagoms ir originalia bei stipria koncepcija.
Norėčiau pabrėžti ir tai, kad septintajame dešimtmetyje formavosi sportinis stilius, labai ryškiai atsispindėjęs ir minėto dizainerio kolekcijose.
Masinis susižavėjimas sportu, sintetika, elastanu, komfortu ir universalumu darė įtaką ir drabužių linijoms bei konstrukcijoms. Naudojant šias medžiagas galima buvo siūti drabužius, geriau priglundančius prie kūno.
Sandra Straukaitė, dizainerė
Trečiąjį dešimtmetį moterys išsivadavo iš korsetų, ir tai suteikė joms daugiau laisvės.
Šis laikmetis man turbūt patinka ir dėl architektūros, kurią stipriai veikė bauhauzo stilius. O tai man vienas gražiausių stilių dėl to, kad jam būdingos paprastos geometrinės formos, funkcionalumas, racionalumas, aiškumas, paprastumas.
Ir, žinoma, stipriai juntama Rytų kultūros įtaka, aliuzijos į kimono siluetą bei rytietiškus ornamentus.
Aistė Jasaitytė-Čeburiak, teigiamos kūno sampratos kūrimo konsultantė, modelis
Ryškiausiai šių laikų stilių atspindi dvi to meto mados ikonos – Jacqueline Kennedy ir Grace Kelly. Man patinka jų elegantiškas, subtilus, moteriškumą pabrėžiantis stilius.
Dar žavus septintojo dešimtmečio koloritas ir audiniai. Būtent tada vyravo vienspalvės medžiagos: balta, juoda, pilkai ruda, dramblio kaulo. Taip pat buvo populiarūs lengvai krintantys audiniai, tokie kaip šilkas, organza, šifonas. Itin moteriški sijonai – truputį aukščiau arba žemiau kelių, pieštuko ar pūsti, trapecijos formos.
Na ir, žinoma, aksesuarai... Jais buvo pabrėžiama talija: susijuosiant dirželiu, kaspinu ar tiesiog audinio juosta. Itin madinga buvo puoštis perlo karoliais, segėti juos keliomis eilėmis ant rankų ir kaklo.
Aleksandras Pogrebnojus, dizaineris
Tvarka, griežtos tradicijos, elegancija man iš tikrųjų kelia nostalgiją. Tai 1910–1940 metų laikotarpis.
Galbūt taip yra todėl, kad tuo metu negyvenau, o žmonių stilius man pažįstamas tik iš nuotraukų ir filmų, senelių fotografijų.
Žaviuosi to laikmečio žmonių individualumu, nes tuomet nebuvo masinės gamybos, žmonės viską siuvosi.
Jolanta Mikalajūnienė, mados namų „Cantas“ savininkė
Moterys tuo metu buvo labai moteriškos, pasitempusios, net su iškrakmolytomis virtuvinėmis prijuostėmis. Jos anuomet turėjo atrodyti puošniai.
Suknelės su rankogaliais ir nedidukėmis baltomis apykaklėmis. Papuošalai nestambūs, neužgožiantys, daugiausia apvalūs karoliukai ir, aišku, perlai. Kodėl gražu? Gal todėl, kad tai mamos jaunystės drabužiai, o aš tokios suknelės niekada neturėjau ir nedėvėjau...
Man atrodo, kad mada sukasi ratu, kaskart pasiimdama tai, kas gražiausia. O mes atsirenkame, kas mums priimtina.
Kristina Kruopienytė, dizainerė
Šis dešimtmetis man asocijuojasi su Coco Chanel asmenybe ir kūryba. Vyrai dizaineriai toliau spraudė moteris į aptemptus drabužius, o ji atvirkščiai – siekė išlaisvinti jas iš varžančių judesius apdarų, kurdama ieškojo paprastų, konstruktyvinių sprendimų ir geros kokybės darnos.
Ji protestavo prieš dirbtinumą ir dekoratyvumo beprasmiškumą. Viena iš pirmųjų išdrįso sujungti moterišką ir vyrišką madą ir kartu sugebėjo išsaugoti eleganciją.
Manau, kad tokie patys dizainerių siekiai pastebimi ir šiandien. Daugelis kurdami pirmenybę teikia laisvesniems, patogesniems drabužiams.
Jurijus Levčenkovas, plaukų stilistas
Mada yra toks dalykas, kuris nestovi vietoje, bet kartu ir nebėga į priekį. Ji tiesiog grįžta ir tobulėja palikdama pėdsakus, primenančius karaliavusias tam tikrų dešimtmečių tendencijas.
Asmeniškai man labiausiai yra įstrigęs trečiasis dešimtmetis, nes būtent tada perversmą mados pasaulyje sukėlė Gabrielle Bonheur Chanel (mums geriau žinoma kaip Coco Chanel).
O jei kalbėsime apie įsimintinus drabužius ar aksesuarus, tai mane labai žavi nekaltas tų laikų moterų seksualumas: ryškiai raudonos lūpos ir žavingai skrybėlaite pridengtos akys...
Gruodžio – sausio žurnalo numeryje skaitykite:
Elie Saabas: vakarietiškos Rytų interpretacijos. Žvilgsnis į Holivudo žvaigždžių pamėgto dizainerio mados namus
2009-ųjų mados apžvalga. Praslenkantys metai mados aistruolių akimis
„L’Officiel“: pasaulio mada su prancūziškais prieskoniais. Pasakojame geriausio europietiško mados žurnalo istoriją
Dramatiško soprano legenda. Pokalbis su operos soliste Nomeda Kazlauskaite-Kazlaus
Maža juoda suknelė: palikti negalima pakeisti. Ar šis drabužis, atsiradęs daugiau nei prieš pusę amžiaus, vis dar yra nepakeičiamas?
J. S. 2010 metų pavasario tendencijos. Reportažas iš dizainerio Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo
Prabangiausi pasaulio maršrutai. Bora Bora, Seišeliai, Maldyvai, Portofinas...
Mados pionieriai. Vyrams, nebijantiems atrodyti madingai
Mada ir menas – priešai ar draugai? Istorinė mados ir meno kelionė