Annette Kölling
pristatė dvi nedidukes kolekcijas. Pirmoji - raganos – buvo įkvėpta XVII a. vyriškų kostiumų. Antrojoje kolekcijos dalyje ant popieriaus sukurtus savo koliažus dizainerė subtiliai perkėlė į drapiruotas sukneles, palaidines bei švarkus.

„Manau, kad dvi kartu pristatytos kolekcijos, išreiškiamos per vyraujančios atmosferos ir meninio vaizdo kontrastą, sukelia stipresnes emocijas, - sakė dizainerė. - Gėlėmis, drugeliais ir spalvotais antspaudais išmargintą kolekciją paprasčiau suprasti kontraste su tamsa“.

Laura Dailidėnienė šiųmetėje „Mados infekcijoje“ (MI) pristatė kolekciją „Ozonas“, kurioje buvo „rutuliojama filosofinė idėja“.

„Mūsų visuomenė yra susisluoksniavusi, būtent tuos sluoksnius - nuo masiško pilko iki to blizgančio – ir stengiausi parodyti kolekcijoje. „Ozonas“ man asocijuojasi su grynu oru, bet jį pasiekti taip pat reikia pereiti keletą sluoksnių“, - visuomenės ir ozono bendrumą paaiškino L. Dailidėnienė.

Dainius Bendikas ir Benas Staškauskas - talentų paieškos konkurso „Injekcija“ nugalėtojai - pristatė kolekciją „Infiltruoti“, kuri iš visų tądien parodytų kolekcijų sulaukė daugiausiai aplodismentų. Ir pelnytai.

Žmonės, atėję į renginį dėl duonos ir reginių, pasisotino taip, kad dar ilgai šalia savęs jaus vieną kitą infiltruotąjį. O viskas prasidėjo nuo visiškos tamsos. Tuomet pasigirdo krebždesys, o vėliau pasimatė juodas infiltruotasis mirgančiomis akimis, tipenęs podiumu ir mįslingai tyrinėjęs aplinką.

Priešingai nei kitose kolekcijose, kurias vienijo šalti modelių veidai, kiekvienas infiltruotasis čia turėjo savitą charakterį ir po ypatingą aksesuarą...

MI debutantai į dabartį stengėsi pažvelgti kitokiu kampu – stebėtojo akimis, tarsi infiltruoti. Kolekcijos mintis - prisitaikymas prie aplinkos jos nekeičiant, kad būtų jaučiama adaptacija laike ir aplinkoje, ką ir pabrėžė išskirtiniai aksesuarai.

Anot dizainerių, šį kartą jiems norėjosi „pabrėžti netradicinę estetiką“.

Kita MI debiutantė Jurga Sutkutė, taip pat įvertinta „Injekcijoje“ , pristatė kolekciją „Kabura”, kurią sukurti paskatino stebėjimas, kaip neigiami aplinkos veiksniai daro įtaką žmogui, kaip jis užsiaugina storą odą, stengdamasis nuo viso to apsišarvuoti, apsisaugoti.

Podiumo pradžioje išsirikiavo būrys modelių, apsišarvavusių odiniais „šarvais“ (tiesa, viena iki pusės nuoga manekenė „šarvus“ nešėsi užantyje) Jie taip ir ėjo kartu iki podiumo galo, vėliau šiek tiek papozavo fotografams ir vėl kartu patraukė į užkulisius.

Dizainerių Seržo Gandžumiano, Ramunės Strazdaitės, Gabrielės Januškevičiūtės, Jolantos Rimkutės ir Ievos Ševiakovaitės iniciatyva sukurtas prekės ženklas „Swan Pharmaceutics” pristatė kolekciją šiuolaikinei, veikliai, ambicingai miesto moteriai.

Kaip sakė S. Gandžumianas, kolekcija konstruktyvi, pasižyminti įdomiais kirpimais, gausu spalvų. Ji buvo kurta ir kartu, ir atskirai, bandant perteikti visų dizainerių kūrybinius ieškojimus.

„Drabužius pateikiame kaip terapinę priemonę, kaip savotišką papildą, kuris (nevartojant realių vaistų) žmogui suteikia energijos, pasitikėjimo savimi. Ir jokio nepageidaujamo šalutinio poveikio!“ – kolekciją apibūdino G. Januškevičiūtė.

MI idėjos autorė Sandra Straukaitė šiame mados festivalyje nuo podiumo skleidė žinią „ne ką dėvėti, o kaip - toks buvo mano rakursas“.

Vitalio Čepkausko kolekcija „Arba“ tai „reakcija į tai, kas dabar vyksta“. Dizaineris nusistatęs prieš stereotipus, dogmas, taisykles.

„Žodis „arba“ žymi kitokį to paties daikto ar reiškinio pavadinimą. Tai pasirinkimas tarp laisvės bei galimybės, ir išankstinės nuostatos bei normos. Man svarbi galimybė įprastinius reiškinius ar daiktus interpretuoti savaip, suteikti jiems kitokią prasmę ar funkciją. Aš už individualumo laisvę, už skonį ir už kūrybingumą“, - sakė dizaineris.

Dizainerė Sakina M’Sa, kilusios iš Prancūzijai priklausančių Komorų salų, kuria plačiai auditorijai, kurią pati įvardija kaip 25–50 metų, aktyvią, dinamišką, madingą, moterišką, laisvą ir linksmą.

Dizainerei priklauso natūraliu būdu medžiagą pasendinančios technologijos patentas – audinys užkasamas į žemę, kurioje šiek tiek palaikomas, vėliau iškasamas ir naudojamas drabužiams siūti.

Festivalyje dizainerė pristatė 2009-2010 metų rudens/žiemos kolekciją „Optimism joy“.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją