Mokosi ir vaikai, ir vadovai

Kaip reikia mokytis skaityti ar rašyti, taip ir lyderystė yra lavinamas dalykas. Be abejo, vieniems to sekasi išmokti greičiau, kitiems lėčiau – tai priklauso nuo individualių vaiko būdo savybių, temperamento. Pasak „MiniBoss“ vaikų ir paauglių verslumo ugdymo mokyklų Vilniuje ir Klaipėdoje įkūrėjos Dianos Blažaitienės, svarbiausias vaidmuo ugdant nuo mažų dienų lyderį tenka tėvams. Jie turi gebėti išklausyti vaiką, nukreipti jį teisinga kryptimi, rašoma atsiųstame pranešime spaudai.

„Lyderiu, mostelėjus burtų lazdele, netampama, tam reikia įdėti daug pastangų. Kuo anksčiau tėveliai apie tai pagalvos, tuo įdirbis bus greičiau pastebimas. Todėl skatiname vaiką mokyti lyderystės nuo ankstyvo amžiaus, kai jis jau turi bazinius įgūdžius, gali laisvai reikšti mintis, pristatyti idėjas“, – sako D. Blažaitienė.

Mokytis lyderystės meno paslapčių nėra nieko gėdingo ir vyresniame amžiuje – to prisireikia netgi kompanijų vadovams. Stebėtina, kiek daug žmonių nori išmokti viešojo kalbėjimo, planavimo ar vadybinių įgūdžių, nors viso to galėjo mokytis, kai jie lankė darželį ar mokyklą.

Disciplina – tiesus kelias į tikslą

Dažnai yra painiojama, kas yra lyderis. Daugelis įsivaizduoja, kad tai žmogus, kuris išsiskiria iš kitų savo erudicija, valdingumu, iškalba. Žinoma, šios savybės įeina į lyderio sąvokos apibūdinimą, tačiau pagrindiniai komponentai yra kiti. Lyderis pirmiausiai geba įkvėpti aplinkinius siekti tikslo – to kuo anksčiau turi būti mokomi vaikai.

„Dabartinė Z karta išsiskiria disciplinos stygiumi. Dažnas vaikas imdamasis kokios nors užduoties neturi valios iki galo jos užbaigti. Taip susiformuoja įprotis mesti vieną veiklą po kitos nepasiekus jokio rezultato. Svarbu su vaiku kalbėtis ir paskatinti jį nenuleisti rankų, ypatingai, kai susiduria su kliūtimis. Jis turi suprasti, kad nesėkmės yra normalu ir jos neturi stabdyti eiti toliau“, – sako D. Blažaitienė.

Daugelis disciplinos ugdymą lygina su sportu, nes čia ypatingai svarbus tikslo siekimas. Jei tikslas yra iškelti 100 kg svarmenį, reikia pradėti nuo mažesnių svorių ir kaskart juos didinti. Kitu atveju, keliant maksimalų svorį – nesėkmės ir traumos neišvengiamos. Tas pats galioja ir dirbant vardan kitų tikslų – jie turi susidėti iš tarpinių stotelių, kol pasiekiama galutinė.

Visai „ne vaikiškos“ verslo idėjos

Suaugusieji dažnai neįsiklauso į vaikų mintis, idėjas, netgi nuvertina jas, klaidingai manydami, kad nieko kuriančio vertę jie negali pasiūlyti. O dar ir kaip gali. Daugelis tų „vaikiškų“ idėjų gali pakloti rimtus verslo pamatus, nes vaikai pasaulį mato kitaip nei suaugusieji – kūrybiškiau, be primestų rėmų.

„Vaikai puikiai jaučia aplinką ir supranta prasmes iš savo perspektyvos kitaip nei suaugusieji. Žinoma, ne visas mintis reikia pulti žymėtis, bet į dalį jų tikrai verta įsiklausyti. Nuo mažumės būtina vaikus skatinti kalbėti, pristatyti savo išradimus, pasiūlymus. Suformuluokite konkrečią temą ar užduotį, pavyzdžiui, „Mano išradimas, kuris išgelbės pasaulį“ ir pamatysite, koks puikus idėjų aruodas atsivers, iš kurio tikrai bus ko semtis netgi verslo investuotojams“, – pataria D. Blažaitienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)