– Egle, kas gi yra tos stebuklingos afirmacijos?

– Tai dažnai sau kartojami pozityvūs teiginiai, padedantys keisti mąstymą, „užprogramuoti“ save sėkmei, pritraukti į gyvenimą daugiau norimų dalykų, galimybių, palankių situacijų. Tik, deja, stebuklų čia jokių tikėtis nereikia, nors ir labai norisi. Žmonės vis dar dažnai įsivaizduoja, kad šio metodo esmė tokia: daug kartų pakartojame sau, kad, pavyzdžiui, į mūsų gyvenimą ateina pinigai ir tai po kurio laiko išsipildo, t. y. pinigai iš kažkur ir kažkaip ateina. Taip tikrai nebus.

– Kaip veikia afirmacijos?

– Mes nuolat su savimi kalbamės, net jei sąmoningai to pokalbio ir nestebime. Mūsų galvoje nuo ryto iki vakaro ūžia nenutrūkstantis minčių srautas. Galite net pabandyti nors minutę neįsileisti į galvą jokios minties ir pamatysite, kad tai be galo sunku. Jei šis srautas yra pozityvus, viskas gerai, tačiau nemažai žmonių nuolat save plaka, kritikuoja, piktinasi dėl ko nors, įsivaizduoja, kad jiems nepavyks, dejuoja, kad nemoka kažko atlikti, moralizuoja save ir t. t.

Negatyvus mąstymas kelia mums negatyvius jausmus, prastas nuotaikas, nepasitikėjimą, abejones, baimes, kenkia tiek fizinei, tiek psichologinei sveikatai bei bendrai gyvenimo kokybei. Sustabdyti tokį žemyn smukdančių minčių srautą vien valios pastangomis sunku. Afirmacijos yra tie pozityvūs teiginiai, kuriuos mes sąmoningai integruojame į savo mąstymą. Jos padeda nustumti negatyvias mintis į šalį ir susikoncentruoti į tai, ko norime, kas mus įkvepia ir veda į priekį.

– Kaip atrodo darbas su afirmacijomis?

– Nenorėčiau to įvardinti darbu. Tai greičiau žaidimas. Tiesiog reikia pasirinkti sau tinkamą afirmaciją, užsirašyti ant lapo ar kortelės, įsirašyti į telefoną, prisiklijuoti prie šaldytuvo ar veidrodžio, pritvirtinti kur nors automobilyje priešais akis ir t. t. Esmė tokia: kuo dažniau kartosime savo pozityvų teiginį ar teiginius, tuo mažiau negatyvo liks mūsų galvoje, tuo greičiau materializuosis tai, kas ten parašyta.

Dažnai siūlau kartoti savo afirmacijas bent du kartus per dieną: ryte nubudus ir vakare prieš miegą. Jei yra noras, galima ir dažniau. Svarbu išsirinkti sau tinkamą teiginį, į kurį galite įsijausti, kuris jums tinka ir patinka. Jei sausai kartosite jį tik tam, kad užsidėtumėte pliusiuką už pakartojimą, geriau nė negaiškite laiko.

Kartojant savo afirmaciją, svarbu:

  • koncentruotis tik į tai, kas parašyta (galima net perrašinėti, jei sunku kartoti mintyse, arba daryti tai balsu, net dainuoti);
  • tikėti tuo teiginiu, tikėti, jog tai įmanoma ir jūs tikrai galite tai turėti bei esate to verti;
  • įsivaizduoti, kaip jaučiatės, kai jūsų noras jau yra išsipildęs, vizualizuoti, kaip viskas vyksta;
  • nuoširdžiai to norėti, o ne įtikinėti save, jog norite;
  • ne tik kartoti, bet ir kalbėti apie tai, pastebėti galimybes bei pasinaudoti progomis savo noro įgyvendinimui. t. y. ne pasyviai laukti, o veikti;
  • kai noras išsipildo (net jei ne visai taip, kaip norėjote), jausti dėkingumą už tai.
  • Eglė Zakaraitė
    Foto: Asmeninio albumo nuotr.


– Bet ar tikrai visos mintys ir visi norai gali išsipildyti?

– Teoriškai taip. Nesimaterializuoja tos mintys, kuriomis mes netikime. Pavyzdžiui, jei norime įsigyti prabangų automobilį, tačiau gyvename iš minimalios algos bei neturime nuoširdaus tikėjimo, kad kada nors galėsime tai sau leisti, šis noras neišsipildys. Žmonės vis dar dažnai pamiršta du svarbius dalykus:

  • norų išsipildymui reikia laiko. Jokia afirmacija nesuveiks „čia ir dabar“. Tai gali įvykti ir po mėnesio, ir po metų ar daugiau. Man dažnai būna, kad užsinoriu ko nors, imu tai vizualizuoti, kartoti afirmacijas, o paskui atsibosta, numetu ir pamirštu. Po kiek laiko gaunu tai, nes bekartodama užprogramavau šio noro išsipildymą. Kuo kokybiškesnes sėklas pasėsime, tuo vešlesnis užaugs mūsų daržas, tuo gausesniu derliumi galėsime džiaugtis. Tik svarbu nepamiršti, kad kiekvienam daigui reikia laiko tinkamai subręsti;
  • už dyka norų niekas nepildo. Jei norite kažką gauti, turėsite kažką dėl to nuveikti, išmokti, kažko atsisakyti. Pavyzdžiui, jei norite geresnio automobilio, tikite tuo savo noru ir jo išsipildymu, jums reikės susirasti geresnį darbą ar net prieš tai baigti kokius papildomus kursus, kad tą darbą gautumėte.


Minčių pavertimui tikrove padeda vizualizacija bei įsivaizdavimas, kaip mes jaučiamės, kai tai jau yra įvykę. Kai kuriems žmonėms tai padaryti sunku, jei jie nori kažko, ko dar niekada jų gyvenime nebuvo. Tokiu atveju galima sau padėti, laikinai sukuriant panašias sąlygas. Pavyzdžiui, galima nueiti į prabangių drabužių parduotuvę ir pasimatuoti patinkančią suknelę bei įsivaizduoti, kad ją jau turime, ar atsisėsti už norimo modelio automobilio vairo bei trumpam patikėti, kad tai mūsų automobilis ir pajusti, kaip gera jį vairuoti. Materializuojasi tik tie norai, kurie mums tikrai reikalingi, kuriais mes nuoširdžiai tikime, taip pat kurių išsipildymui esame pasirengę.

– Kaip susikurti sau tinkamas afirmacijas?

– Afirmacijas sudaro vienas ar keli sakiniai. Jų galima prisirankioti internete ar įsigyti jau paruoštus rinkinius. Esu sukūrusi 45 afirmacijų rinkinį moterims „Kaip tapti dama“. Jų, aišku, nereikia kartoti visų, o išsirinkti tik tas, kurios šiuo metu „skamba“, įkvepia, atrodo svarbios ir motyvuojančios. Taip pat galima susigalvoti jas patiems, tik svarbu laikytis šių taisyklių:

  • afirmacija tiek užrašoma, tiek kartojama tik esamuoju laiku. Jei norite pagerinti santykius su antra puse, kartokite „mano santykiai su vyru kasdien tampa vis šiltesni“, o ne „mano santykiai vis gerės ir gerės“;
  • afirmacija turi būti kuo paprastesnė, aiškesnė ir konkretesnė – jokių perkeltinių reikšmių, užslėptų prasmių ar „sparnuotų“ frazių;
  • afirmacijoje neturi būti dalelytės „ne“, kadangi jos mūsų pasąmonė nesupranta. Kartokite sau „man visada pakanka pinigų“, o ne „man netrūksta pinigų“;
  • afirmacija privalo būti tokia, kuria jūs galite patikėti. Jei kartosite sau, kad kas mėnesį uždirbate 10 000, tačiau netikėsite, jog galite turėti tokias sumas, niekas neišsipildys. Iš pradžių tikrai verta pradėti nuo mažesnių norų. Kai pamatysite, kad šie pildosi, jūsų tikėjimas sustiprės ir galėsite imtis didesnių;
  • afirmacija turi būti optimistiška, pozityvi, be jokio noro kam nors pakenkti, atkeršyti ir pan.


– Ar visiems tinka afirmacijų kartojimo metodas?

– Tikriausiai nėra metodų, tinkamų absoliučiai visiems. Afirmacijos – ne panacėja, ne vaistas nuo visų gyvenimo negandų, ne stebuklinga norus pildanti lazdelė, o tik viena iš pagalbinių priemonių, padedanti įvesti į savo mąstymą pozityvias mintis bei mokytis pačiam kurti savo realybę. Kai kuriuos žmones afirmacijų kartojimas įkvepia, nuramina, suteikia motyvacijos veikti, tačiau kitus gali tik erzinti, jiems gali nepatikti nuolat kažką kartoti. Tiesiog mes labai skirtingi ir kiekvienas turime susirasti sau tinkančias priemones.

– Ką galima pritraukti ar gauti afirmacijų pagalba?

– Iš esmės beveik viską. Kiekvienas žmogus susigalvoja savo tikslą. Tai gali būti tiek koks nors materialus dalykas (prabangus drabužis, namas, butas, laikrodis ir pan.), tiek sveikatos pagerėjimas, tiek kelionės. Jei pastebime, kad mūsų mintys per daug negatyvios, o gyvenime niekas nesiseka, tikslas gali būti tiesiog tapti sėkmingesniu, pozityvesniu žmogumi.

– O ką daryti, jei pritraukiame kokio nors noro išsipildymą ir suvokiame, kad visai to nenorėjome?

– Taip būna dažnai. Vienareikšmiškai, net ir tokiu atveju reikia padėkoti už noro išpildymą ir dar vieną įrodymą, kad mūsų mintys tikrai gali persikelti į realybę. Iš tiesų, žmonės dažnai patys gerai nesuvokia nei ko jie nori, nei ko jiems reikia. Tas suvokimas ateina palaipsniui, klystant, mokantis iš savo klaidų bei jas taisant. Būna, kad šalia to norimo dalyko mes gauname ir dar kažką, kas nėra labai malonu, tačiau reikalinga tam, kad kažką suvoktume, išmoktume, sužinotume. Pavyzdžiui, norėjome daugiau pinigų, o kartu su jais atėjo ir daugiau atsakomybės reikalaujančios pareigos.

Tiesiog duokime sau laiko ir nesinervinkime. Iš pradžių tikrai gali būti sudėtinga atkapstyti tikruosius savo norus. Ėjimą savęs pažinimo keliu aš dažnai lyginu su lankymusi sporto salėje. Iš pradžių nežinome, kaip ir kuo naudotis, koks krūvis mums tinkamas, kaip teisingai atlikti pratimus, tačiau po truputį viską išsiaiškiname, išmokstame, o galiausiai po reguliarių treniruočių jau galime pastebėti ir rezultatus. Tiek su afirmacijomis, tiek su kitomis metodikomis taip pat reikia ir laiko, ir kantrybės.

Šiuo metu mes esame ypatingai galingi savo mintimis, kurių materializacija vyksta žymiai greičiau nei prieš 20–30 metų. Būtent todėl labai svarbu stebėti tai, ką galvojame, kokios mintys zuja kasdien mūsų galvose. Jei to nedarome, dažnai pritraukiame į gyvenimą tokius dalykus, kuriais esame nepatenkinti ir nesuprantame, iš kur tai ir už ką… Kad ir šis krizinis, karantino laikotarpis, kuris nemažai žmonių sukėlė ir pasipiktinimo, ir baimių, ir panikos – jei tik galėtume visa tai pakeisti į pozityvias mintis ir jausmus, situacija tikrai pagerėtų (galbūt turėtume mažiau atvejų ar kažkas panašaus). Išmokę teisingai mąstyti, teisingai veikti, nustoti kaltinti aplinkybes ar kitus asmenis bei su dėkingumu prisiėmę atsakomybę už savo tikrovę, mes galime ženkliai pakelti savo gyvenimo kokybę bei daryti teigiamą įtaką aplinkai.