Rinkodaros profesorius Jonah Bergeris (JAV, Pensilvanija) ištisą dešimtmetį tyrinėjo, kaip žinios apie produktą sklinda iš lūpų į lūpas, kokią įtaką daro socialinė aplinka, kai renkamės automobilį, drabužius ar vardą naujagimiui.

Knygoje autorius pristato šešis pamatinius principus – Žingsnius, – kurie lemia, kad įvairios idėjos ir daiktai taps užkrečiami. Kad ir kas būtumėte: didelės bendrovės vadybininkas ar mažutės įmonės savininkas, politikas, kandidatuojantis į parlamentą, ar sveikatos priežiūros darbuotojas, ši knyga pamokys, kaip idėjas ir produktus išgarsinti.

Kaip receptuose minimas cukrus ar kiti panašūs ingredientai, paverčiantys patiekalą gardžiu, taip ir kiekvienas populiarus pranešimas turi savyje kažką, kas taip masina žinutės gavėją. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad tie dėmenys yra gan universalūs:

1 principas. Socialinė valiuta. Žmonės kalbantys apie skleidžiamą žinią kitiems turi atrodyti protingi, turtingi, kieti ar tiesiog šaunūs.

2 principas. Stimulai. Svarbu, kad sumanytus produktus ar skleidžiamas idėjas dažnai tiesioginiu ar netiesioginiu būdu kažkaip primintų aplinka. Kuo dažniau apie juos pagalvojama, tuo dažniau apie tai ir kalbama su kitais, taip informacija plinta sklandžiau.

3 principas. Emocijos. Paprastai dalijamasi tuo, kas sukelia emocijas, ir nebūtinai teigiamas. Svarbiausia – įžiebti ugnį.

4 principas. Viešumas. Čia galioja posakis „mėgdžioja kaip beždžionė“, kas atspindi žmogaus polinkį imituoti ir taip mokytis iš aplinkos, todėl idėjos, daiktai ar projektai turi būti gerai atspindėti, iliustruoti ir betarpiškai stebimi žmogaus akiratyje. Geriausia, kai produktas reklamuoja tiesiog pats save, matomas jo vartojimas ar norimo elgesio/idėjos demonstravimas, praktikavimas.

5 principas. Praktinė vertė. Skleidžiamas turinys turi atrodyti kažkuo pravartus, naudingas, demonstruoti kaip sutaupyti laiko, pinigų ar pagerinti sveikatą. Svarbu pabrėžti praktinę ar finansinę mūsų idėjos vertę, tuomet žinia pasklis

6 principas. Istorijos arba pasakojimai. Savo idėją galime įausti į platesnį pasakojimą. Žmonės mėgsta pamokančias, smagias ar tiesiog įdomias istorijas, jei žinutę įpinsime į įdomią istoriją, taip, kad nebūtų galimybės papasakoti vienos, nepaminėję kitos – informacija sklis efektyviau.

Jonah Berger „Užkrečiama: Kodėl daiktai ar idėjos tampa populiarūs“ (2016)
Išleido: Vaga
Vertė: Nida Norkūnienė