Galime pamatyti įvairaus dizaino vizitinių kortelių – baltų, spalvotų, su logotipais, su piešiniais, įspaustu ar iškilusiu įvairaus dydžio tekstu... Kokia iš tiesų turi būti tvarkingo, patikimo žmogaus vizitinė kortelė? Ar mes, lietuviai, laikomės verslo etiketo normų?

„Vizitinė kortelė – neverbalinės komunikacijos dalis. Žinoma, vien gera vizitinė kortelė, be išlavintų bendravimo įgūdžių, nepadės parduoti paslaugos, prekės ar paskatinti pašnekovą su jumis bendradarbiauti. Tačiau kortelė iš tiesų gali suteikti daug informacijos apie jos turėtoją“,- pasakoja verslo etiketo ekspertas Giedrius Drukteinis.

Jo teigimu, kortelė ypač svarbi siekiantiems karjeros ar socialinio statuso. „Jei esate pasiekę tiek, kiek, pavyzdžiui, Warrenas Buffetas ar Donaldas Trumpas, galite net neturėti vizitinės kortelės – nebėra kam prisistatinėti ar kieno malonės siekti. Tuo tarpu jeigu nors kartais esate priverstas atsidurti „siūlančiojo“ pusėje, vizitinė kortelė Jums – privalomas atributas.“

 Jeigu neprivalote remtis įmonės nustatytais įvaizdžio standartais, ekspertas pataria atsižvelgti į pasaulio galingųjų diktuojamą madą. Pavyzdžiui, JAV Prezidento administracijos kortelių standartas yra toks: naudojamas Adobe Garamond šriftas (Volstryto „rykliai“ mėgsta „Romalia“ bei „Silian Rail“ šriftus). Spalva: „Off-white“ („nešvaraus sniego“) matinė.

Taip pat tinka kaulo bei kiaušinio lukšto spalvos – jos visos demonstruoja gerą skonį. Popierius – 300-graminis: kuo plonesnis ir lankstesnis kortelės popierius, tuo daugiau priežasčių žmonės turės galvoti, kad Jūs esate neturtingas ir nepastovus.

Kitas gero skonio pavyzdys – Baltųjų rūmų darbuotojų vizitinės kortelės. Tekstas ant jų rašomas juodu rašalu „Serifs“ šriftu (tai klasikinis vizitinių kortelių šriftas ir taip pat gero skonio ženklas) . Būtinai parašomas tiesioginis telefono numeris ir el. pašto adresas (kairėje viršuje), adresas (apačioje per vidurį), vardas pavardė 11 dydžiu (ne visos didžiosios raidės), pareigos 7 dydžio tekstu (taip pat ne visos didžiosios raidės, viskas centre). Dešiniame kampe viršuje – trumpas aprašas, kokias paslaugas teikia ar funkcijas atlieka (7 dydžio šriftas).

Žinoma, didžiųjų pasaulio žaidėjų standartai – ne vienintelis tinkamas variantas. Pasiteisinti gali ir originalūs sprendimai, tačiau G. Drukteinis pataria rinktis ne įmantraus dizaino, o paprastas ir skoningas vizitines korteles.

Ar lietuviai pasikliauna pasaulio standartais?

„Dauguma gaunamų užsakymų – iš tiesų skoningi ir profesionalūs,- sako bene kasdien savo klientams vizitines korteles spausdinantis gipo.lt vadovas Eugenijus Kuperman,- Žinoma, konkretus dizainas, informacijos išdėstymas priklauso nuo užsisakančiojo veiklos.“

Pašnekovo teigimu, dažniausiai žmonės renkasi standartines vizitines korteles su savo įmonės logotipu. Taip pat pastebima nauja tendencija – kortelė be jokių logotipų ar paveikslėlių, tik su asmenine kontaktine informacija.

„Tokias vizitines korteles dažnai renkasi laisvai samdomi specialistai. Tuo tarpu įvairius spalvingus vizitinių kortelių šablonus su paveikslėliais dažniau renkasi kūrybinių profesijų atstovai – grožio industrijos ekspertai, kulinarai, floristai ir pan. Labai originalių ar išskirtinių vizitinių kortelių klientai pageidauja tikrai retai“,- komentuoja E. Kuperman.

Paklaustas apie konkrečius verslo etiketo standartus, E. Kuperman sakė: „Standartinis vizitinių kortelių dydis – 9x5 cm. Kaip ir reikalauja etiketas, paprastai naudojamas storas (virš 300 gsm) popierius. Dažniausiai lietuvių pasirenkamas šriftas – Times New Roman.“

Susipažinęs su verslo etiketo eksperto G. Drukteinio pavyzdžiais, E. Kuperman sakė, jog panaši informacijos išdėstymo tvarka vizitinėse kortelėse – tikrai nereta. Vis dėl to, dažniausiai lietuviai renkasi tokį variantą: logotipą ar paveikslėlį deda kairėje pusėje viršuje arba per vidurį, atskirai pateikia savo vardą, pavardę bei pareigas (paprastai taip pat kairėje pusėje), o dešinėje pusėje surašo likusią informaciją – telefono numerį, el. paštą bei adresą.

Toks standartas, E. Kuperman teigimu, atrodo ne mažiau profesionaliai bei atitinka visas pagrindines verslo etiketo normas.

Taigi, lietuvių vizitinės kortelės retai išsiskiria originaliu ar įmantriu dizainu, tačiau atitinka visas verslo etiketo normas bei atrodo profesionaliai. Nežinantiems, kokio dizaino vizitines korteles pasirinkti, verslo etiketo ekspertas pataria pasinaudoti pasaulio lyderių standartais.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)