Lietuviai pasirodė puikiai

Creative Bussines Cup“ finale Kopenhagoje varžėsi po vieną kūrybinių industrijų atstovą iš 54 pasaulio šalių. Pagal konkurso taisykles iki finalo kiekviena šalis dar surengė ir nacionalinę atranką. Lietuva šiame konkurse dalyvavo pirmą kartą.

Nacionalinę atranką organizavusi Nacionalinė kūrybinių ir kultūrinių industrijų asociacija į finalą atstovauti mūsų šalį delegavo pramoninio dizaino studiją „March Design Studio“. Pasiektas rezultatas pranoko visus lūkesčius - lietuviai pateko tarp šešiolikos geriausių pasaulyje.

Prognozuoti nugalėtojus buvo neįmanoma

Pasak Kūrybinių industrijų asociacijos direktorės Romos Survilienės, toks geras rezultatas buvo malonus ir netikėtas. Kodėl? „Pirmiausia dėl to, kad kūrybinės industrijos apima labai įvairias verslo sritis, - pasakojo R. Survilienė. - Tuo įsitikinome ir nuvažiavę finalą Kopenhagoje - skirtingos šalys pristatė labai įdomias, bet tuo pačiu ir skirtingas verslo idėjas, produktus, paslaugas. Tarkim, „zuta labs“ iš Izraelio demonstravo patį mažiausią pasaulyje spausdintuvą, o turkas Sertacas Tasdelenas pasakojo apie savo verslo idėją, kaip jis su mama nusprendė įkurti internetinį puslapį būrimui iš kavos tirščių. Vertinti tokius skirtingus projektus labai sudėtinga, o mes dalyvavome pirmą kartą ir net nežinojome, ko galime tikėtis“, - sakė Roma Survilienė.

Kita vertus, šis konkursas tik patvirtino, jog užsidirbti galima net iš pačių beprotiškiausių idėjų, o joms nebūtinos milžiniškos investicijos.

Šiai nuomonei pritarė ir „March Design Studio“ direktorė Eglė Opeikienė. Pasak pašnekovės, prognozuoti nugalėtojus šiame konkurse buvo praktiškai neįmanoma. „Susipažinę su visų šalių projektais pergalę būtume atidavę vieniems, tačiau nugalėjo visiškai kiti“, sakė E. Opeikienė.

Dėl tokios verslo idėjų įvairovės iki galo nebuvo aiškūs ir vertinimo kriterijai. Dar daugiau intrigos konkursui suteikė ir gana gausi tarptautinė devyniolikos narių komisija, tarp kurių buvo ir pasaulinių kompanijų, tokių kaip „Microsoft“, „Lego“, IKEA, „Google“ atstovai.

Pasak Eglės Opeikienės, sėkmė konkurse priklausė ne tik nuo pačios verslo idėjos patrauklumo, bet ir pasirinktos pristatymos taktikos, verslo privalumų išryškinimo.

„Svarbu ne tik turėti gerą verslo idėją, bet ir mokėti ją pristatyti ir parduoti“, - sakė pašnekovė.

Tad kam šiemet buvo palanki komisija? „Peržvelgus laimėtojų sąrašą galima teigti, jog šiemet komisija buvo palankiausia socialumą, gyvenimo kokybę skatinančioms ir gerinančioms idėjoms. Jei būtume tai iš anksto žinoję, ir savo pristatymą būtume paruošę kitokį, nes atitikome šiuos kriterijus, tik gal jų taip neakcentavome - šypsosi Eglė. Pašnekovė pasidžiaugė dar geresniais mūsų kaimynų rezultatais- pirmąją vietą užėmė lenkų sukurtas internetinis žaidimas „“Professor Why-Chemistry“, skatinantis vaikus domėtis chemijos mokslu, o antrąją – latvių sukurtas kartoninių kaladėlių žaidimas „Gigi Bloks“.

Įkvepiantys pranešimai ir naudingi verslo kontaktai

Vis dėlto abi pašnekovės labiau akcentavo ne sportinį šio renginio aspektą. Pasak pačių organizatorių, net 92 proc. „Creative Business Cup“ dalyvių rekomenduotų šiame konkurse dalyvauti kitiems kūrybinių industrijų atstovams. Prie jų prisijungtų ir Eglė Opeikienė.

„Tai neįkainojama ir naudinga patirtis, - sakė pašnekovė. Danai ne tik surengė konkursą. Apdovanojimų ceremonijoje dalyvavęs Danijos princas Frederikas tik patvirtino, kokie svarbūs kūrybinių industrijų atstovai yra šiuolaikiniame pasaulyje. Organizatoriai taip pat suteikė dalyviams galimybę pristatyti savo verslą potencialiems investuotojams.

„Tivoli“ viešbučio konferencijų salėje visas tris dienas vyko ir speciali konferencija, kurioje žymiausių pasaulio kompanijų atstovai, investuotojai, ne vieną idėją sėkmingu pasauliniu verslu pavertę verslininkai dalinosi savo idėjomis, patirtimi ir žiniomis. „Juk žymiai svarbiau ne gauti šlovę ir pinigų, bet suprasti ir žinoti, kaip juos uždirbti“, - sakė Eglė Opeikienė.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją