Vasarį pasirodžiusi pirmoji trilogijos dalis – romanas „Penkiasdešimt pilkų atspalvių“ – labiausiai graibstomų knygų sąrašo viršūnę užleido tik savo tęsiniui „Penkiasdešimt tamsesnių atspalvių“. O pastaroji nuo gegužės iki dabar – vis dar populiariausia knyga šalyje.

Akivaizdu, kad šių romanų populiarumas – fenomenalus, tačiau ne tik literatūros sferoje. Psichologai, seksologai ir verslininkai netruko pastebėti, kai pasaulyje daugiau nei aštuoniasdešimt milijonų tiražu išleistos knygos populiarumas sužadino ir erotinių prekių paklausą.

Knygoje minimi žaislai traukia ir lietuvius

Amerikos erotinių prekių parduotuvės skaičiuoja, kad, pasirodžius romanams, trilogijoje minėtų raiščių akims pardavimas šoktelėjo 60 procentų, virvės surišti bei lentutės pliaukštelėti ar botagėliai – trečdaliu, o analinių kaiščių nupirkta net 170 procentų daugiau nei įprasta! Visgi, daugiausiai – net 200 procentų – išaugo kamuoliukų „Jiggle balls“ pardavimas. „Taip gali būti tik Amerikoje“, – pasakysite, tačiau panašu, kad leidyklos „Alma littera“ išleistų knygų siužetą linkusios atkartoti ir lietuvaitės.

Įkvėpti Kristiano Grėjaus ir drovios, bet naujovėms atviros Anastasijos intymiausių potyrių, klientai plūstelėjo į erotinių prekių parduotuves ir Lietuvoje.

„Lyginant 2012 ir 2013 metų to paties laikotarpio pardavimo apimtis, vaginalinių kamuoliukų pardavimai išaugo dvigubai, o fetišo prekių pardavimas padidėjo tris kartus“, – pasakoja intymių prekių parduotuvių tinklo „Aistra“ vadovė Jurgita Valionienė.

Su ja sutinka ir erotinių prekių parduotuvės fantazijos.lt projektų vadovas bei bendrasavininkas Donatas Šerpenskas. Pasak jo, dažnai drovesnės moterys atsiunčia savo vyrus nupirkti vieno ar kito knygoje vaizdžiai aprašyto intymaus žaislo.

„Populiariausia prekė tarp knygoje vardinamų žaisliukų yra, žinoma, kamuoliukai. Juos perka ir pačios moterys, ir vyrai savo mylimosioms dovanų. Analinius kaiščius perka kas ketvirtas–penktas mūsų klientas. Botagėliai ir kitos mazochistinės prekės – paklausios mažiau, mat jomis pasinaudoti išdrįsta tik labiau pažengę sekso prekių vartotojai“, – pastebėjimais dalijosi pašnekovas.

Drąsesni – vyrai

Akivaizdu, kad pikantiškoji trilogija įkvepia drąsos domėtis ir pirkti erotines prekes. „Daugėja klientų, kurie visiškai nesijaudina ir nejaučia diskomforto čia apsipirkti. Kai kurie pirkėjai parduotuvėje praleidžia po valandą ir daugiau, visko atvirai klausinėja, bando sužinoti kiekvienos prekės trūkumus ir privalumus. Ir dažniausia tai būna... vyrai“, – pasakoja parduotuvės fantazijos.lt projektų vadovas Donatas.

Jam pritaria ir internetinės parduotuvės meileszaislai.lt direktorius Mantas Matulionis: „Mūsų internetinėje parduotuvėje drąsesnė stiprioji lytis – vyrai labiau išreiškia savo erotines fantazijas, geriau žino, ko nori. Tačiau jie – ne savanaudžiai ir vis dažniau erotinius žaisliukus dovanoja savo antrosioms pusėms, kurios laukia iniciatyvos iš savo partnerio“.

Pasak pašnekovo, erotinių prekių parduotuvių duris moterys praveria rečiau, bet jų vizitas čia – aiškus signalas vyrui, kad metas pokyčiams intymiame gyvenime.

Skiriasi ir tradicinių bei internetinių parduotuvių lankytojai. Dažnesni tradicinių erotinių prekių parduotuvių klientai Lietuvoje yra vyrai, tačiau jų įsigytos prekės dažniau skirtos ne jiems, o moterims. Elektroninėse parduotuvėje apsilankančių vyrų ir moterų skaičius panašus. Be to, prekių asortimentas internete yra kur kas įvairesnis.

Žino, nori, bet nedrįsta

Intymių prekių pardavėjų patirtis rodo, kad kartais dėl tam tikrų priežasčių klientams įsigyti erotinių prekių drąsos pristinga. „Kai kurios klientės ir klientai užsimena apie skaitytą romaną „Penkiasdešimt pilkų atspalvių“ ir norą išmėginti botagą, antrankius, pančius judesiams suvaržyti ar skausmui sukelti, bet dažnai nedrįsta įsigyti, nes bijo antrosios pusės reakcijos“, – sako erotinių prekių parduotuvės meileszaislai.lt direktorius Mantas.

Kiti klientai nori būti užtikrinti dėl privatumo išsaugojimo – kad nei draugai, kaimynai ar giminės nesužinotų, kokiais būdais jis ar ji paįvairina savo intymų gyvenimą. O konfidencialumo prireikia ne tik renkantis prekes internete, bet ir laukiant kurjerio užsakymo. Beje, šių prekių pardavėjai tai numatė iš anksto – iš atnešto siuntinio nepavyks suprasti, kas jo viduje.

Kai miegamojo lovą padengia dulkės...

Paklausus, ar seksualinį gyvenimą reikėtų paįvairinti erotiniais žaisliukais, kiekviena pora atsakys skirtingai. Vieniems tai – pramoga, kitiems – vulgarus ir nereikalingas dalykas. Tuo tarpu parduotuvių tinklo „Aistra“ direktorė Jurgita sako, kad kartais į erotines prekes žmogaus akys nukrypsta kaip į paskutinį šiaudą, gelbstint santykius.

„Kai į miegamąjį ateina nuobodulys, tenka rinktis – bandyti atrasti, kaip vėl sudominti vienas kitą, arba – sukti neištikimybės keliu. Gaila, kai Lietuvoje moterims vis dar atrodo, kad lovoje nereikia būti nei gundančioms, nei seksualioms, nei nebijančioms eksperimentuoti“, – pastebi pašnekovė.

Psichologai, seksologai pastebi, kad santykių atvėsimas – normalus ir streso kupinoje kasdienybėje dažnas dalykas. Tačiau parduotuvės meileszaislai.lt direktorius Mantas pabrėžia, kad lytinis gyvenimas yra per daug susijęs su emocijomis ir jausmais, kad būtų galima jį ignoruoti.

„Seksualinis pasitenkinimas yra stiprus ryšys, suartinantis žmones. Erotinės prekės poroms padeda pasiekti gyvenimo įvairovę seksualiniame gyvenime bei atnaujinti prigesusią aistrą, emocijas. Erotiniai žaislai ir jų priedai padeda tobulinti poros seksualinį gyvenimą, kuris vėliau daro įtaką ir jausmų kokybei“, – reziumuoja jis.

Veikiausiai, tą naujumo pojūtį miegamajame ir įkvepia garsioji E. L. James trilogija. Dauguma skaičiusiųjų knygą moterų teigė, kad ši jas išlaisvino seksualiai, į gyvenimą įnešdama daugiau erotikos ir spalvų.

Individualiosios psichologijos analitiko, seksologo Viktoro Šapurovo komentaras: „Intelektualios moterys susimąstė“

Ši knyga išlaisvina vidinę diskusiją, glūdinčią kiekvienoje moteryje, apie tai, ko ji nori, ko pageidauja, kas JAI patinka. Prisiminkime situaciją prieš šimtmetį, kai seksas buvo tik priemonė giminei pratęsti, o apie moterų seksualinių poreikių tenkinimą nebuvo nė kalbos. Ši knyga intelektualias moteris privertė susimąstyti. Ar aš turiu neįgyvendintų poreikių? Ar noriu keisti miegamojo įpročius, o gal man tai nėra svarbu?

Žinoma, atsiras į pastarąjį klausimą atsakančių teigiamai, tačiau mąstančioms priešingai užgims pokyčių noras. Gal kiek perdėčiau nūdieną įvardindamas moterų poreikių Renesansu, tačiau pataikysiu, sakydamas, kad šiuo metu vyksta normalaus moterų seksualumo paieškų ir atradimų fazė. O trilogija „Penkiasdešimt atspalvių“ yra viena tų, kurios žadina moterų vaizduotę – gal net ne konkrečiam vyrui, o idealiam vaizduotės kūriniui.

Pagelbėjo ir literatūrinis formatas. Juk knyga yra intymi ir asmeniška – kaip ir moters seksualumas, kuris yra ne toks nuogas, ne toks atviras, ne toks išoriškas. Todėl moterims ir seksas dažniausiai nėra tik mechaninis veiksmas – tai asmeniškas ritualas su visapusiškai artimu žmogumi. Skaitydama knygą, moteris gali mintyse kurti tokį scenarijų, kokio galbūt neturi (bet galėtų turėti) realybėje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (75)