Ar tikrai kasdieniame kelyje ir lenktynių trasoje vyras vis dar laikytinas geresniu vairuotoju?

Saugumas. 1:0 moterų naudai, tvirtina N40 autoklubo atstovai.

Nors vairuojančių vyrų mūsų šalyje daugiau nei moterų, skirtumas tarp sukeltų avarijų skaičiaus vis tiek rėžia akį: 2002-2014 metais Lietuvoje eismo įvykių kaltininkų vyrų užregistruota 55 tūkst., o moterų – tik 22 tūkst.

Carnegie Mellon universitetas skambina pavojaus varpais: mirties tikimybė autoavarijose vyrams 77 proc. didesnė nei moterims. Pasitikėjimo vyriškais vairavimo ypatumais nekelia ir faktas, kad 55 proc. vyrų prisipažįsta sėdę už automobilio vairo išgėrę. Tokią praktiką savo vairavimo karjeroje išbandė perpus mažiau moterų.

Tai, kad moterys saugiau vairuoja ne tik automobilius, bet ir savo gyvenimus atspindi statistiniai duomenys. Lietuvoje moterys gyvena maždaug 10 metų ilgiau, o vidutinė moters „sveiko gyvenimo“ trukmė siekia 61,6 metus, kai rimtos vyrų sveikatos problemos prasideda kone kartu su vidutinio amžiaus krizės pabaiga – vidutiniškai 56,6 gyvenimo metais.

Užvaldys ir lenktynių trasas?

Nors faktai kalba patys už save, abejonės moteriškais vairavimo sugebėjimais iškyla ne tik Lietuvos vyrams. Pavyzdžiui, Saudo Arabijoje moterims apskritai draudžiama vairuoti, nors šis draudimas nėra oficialiai įtvirtintas nei islamo teisės normose, nei šalies eismo kodekse. O amerikiečiai savo moteris vairuotojas kaltina, kad šios beveik 10 proc. dažniau nei vyrai dėmesį koncentruoja ne į kelią, o į savo mobilųjį telefoną.

„Automobilis skirtas ne lyčių lenktynėms“, - teigia klubo ralio pilotas Algirdas Kazlauskas: „Paklauskite bet kurio „ralisto“, ir jis su pagarba Jums papasakos apie pirmąją pasaulio ralio čempionato etapo laimėtoją moterį Michele Mouton, daugkartinę ralio Paryžius-Dakaras dalyvę ir nugalėtoją Juttą Kleinschmidt arba apie gražuolę Laleh Seddigh, kuri pripažįstama geriausia lenktynininke Irane“.

Kai kurios teorijos aiškina, jog vyrų dominavimą autosporte lemia vyriška fiziologija, esą vyriškas hormonas testosteronas kelyje sukelia agresiją ir suteikia papildomos drąsos sėkmingai atlikti rizikingus manevrus. Be to, remiantis Ilinojaus universiteto tyrimais, vyrai geriau susiorientuoja nežinomose vietovėse. Tačiau klubo ralio šturmanas D. Grikietis yra labiau linkęs pabrėžti vyriškų automobilizmo tradicijų įtaką – tradicijų, kurios netrukus gali subliukšti: „Netgi į prestižines F-1 lenktynes moterys jau veržiasi – galima minėti amerikietę D. Patrick, britę A. Powell, šveicarę S. de Silvestro ir vokietę S. Wolff“.

Šaligatvių žudikės

D. Britanijoje įsikūrusios draudimo kompanijos „Sheilas' Wheels“ duomenimis, vyrai susirūpinti labiau turėtų ne už vairo sėdinčiomis, o pėsčiosiomis moterims. Nustatyta, kad šiltuoju metų sezonu vyrų avaringumas padidėja net 16 proc. Dėl to kalta vasariška, vyrų dėmesį prikaustanti, mažai kūno dengianti pėsčiųjų moterų apranga.

Autoklubo N40 atstovas, teisininkas Andrius Petruškevičius juokauja, kad vyras nebūtų vyras, jei neatkreiptų dėmesio į gražią moterį. Tačiau, jo nuomone, moteris vertėtų kaltinti ne tik dėl vasariškų suknelių, bet ir dėl pergalių kelyje: „Įkūrėme vyrų autoklubą, o pamatėm, kad sėkmingiausiai finišuojam tik su moterų pagalba, todėl svečio teisėmis į pagalbą kviečiamės šturmanę moterį“.

Kviečiame pasidalinti savo mintimis ir gyvenimiškomis patirtimis apie vyriško ir moteriško vairavimo ypatumus. Sekite mūsų rubriką „Gyvenimas prasideda nuo 40” ir prisidėkite prie socialinio projekto savo klausimais, istorijomis bei patarimais – laukiame Jūsų laiškų el. paštu info@n40.lt. Aktyviausių Delfi skaitytojų laukia firminiai klubo marškinėliai!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (48)