Aktorė Agnė Ditkovskytė sakosi esanti toli nuo mados pasaulio – nežino, kurį sezoną kokias kolekcijas sukūrė garsiausi drabužių dizaineriai, ir nesivaiko mados vėjų. Vis dėlto ji jau spėjo prisiliesti prie grožio verslo, artimai susijusio su mada. Prieš kelerius metus Agnė tapo tarptautinio prekės ženk­lo „Maybelline“ reklamos vei­du. Bet net ir tada, važinėdama į fotosesijas po pasaulio mados sostines, ji nesileido suviliojama mados pasaulio spindesio.

Vilniuje gimusios ir užaugusios gražuolės įsitikinimai tik dar labiau sustiprėjo – aktorės profesija esanti tikrasis jos kelias, o šiemet jis atvingiavo į Lietuvą. „Nemaniau, kad ji tokia graži“, – kalbėjo nuo birželio vidurio kone mėnesį skirtingose vietose, vasarą dar labiau atsiskleidusiose visu grožiu, – Dubingių, Mažeikių, Trakų apylinkėse – besifilmavusi mergina.

„Tyla – gera byla, panele Kristina, ir dūšiai ramiau“, – šią frazę mergina išgirdo filmavimo aikštelėje. Daugelis mūsų ją pamena iš 1972 metais statytos kino juostos. Pastarojoje šiuos žodžius ištaria pagrindinį Tado Blindos vaidmenį atlikęs aktorius Vytautas Tomkus. Šiemet nufilmuotame ir greičiausiai 2011-ųjų pradžioje ekranuose pasirodysiančiame filme „Tadas Blinda. Pradžia“ tą pačią frazę pakartos jam į anūkus tinkantys aktoriai.

Žemaitijos dvarininko Bernardo Grui­niaus dukters Kristinos vaidmenį atliko Agnė Ditkovskytė, ukrainiečių kilmės aktorės Tatjanos Liutajevos (filme ji vaidino ponią Konstanciją Gruinienę) ir lietuvių aktoriaus bei muzikanto Olego Ditkovskio duktė. O maištininką Tadą Blindą įkūnijo pirmąkart didžiajame ekrane pasirodęs dainininkas Mantas Jankavičius. Režisieriaus Donato Ulvydo juostoje nusifilmavo garsiausi skirtingų kartų lietuvių aktoriai. Neabejotina, kad šis istorinis nuotykių filmas į kino sales atvilios įvairaus amžiaus žiūrovų.

Vieni jų trauks įvertinti jauno lietuvių režisieriaus darbo, kiti – pamatyti pažįstamų aktorių veidų, o mums – kaip ir, neabejojame, kitiems mados gerbėjams, – rūpi dvarininkaitės Kristinos apdarai. XIX amžiaus Žemaitijos dvare gyvenanti išauklėta panelė vilki to laikmečio dvasią atitinkančias sukneles. Iš kur jos? Beveik pusę tūkstančio autentiškų kostiumų filmo kūrėjai skolinosi iš Lietuvos kino studijos, Čekijos „Barrandov“ kino studijos, o uniformomis aprūpino Lenkijos kompanija „Hero Collection“.

Agnei ir jos mamai Tatjanai Liutajevai panelės Kristinos ir ponios Konstancijos sukneles siūdino filmo „Tadas Blinda. Pradžia“ kostiumų dailininkė Daiva Petrulytė. Abiem aktorėms ji sukūrė apie penkiolika suknelių iš natūralaus šilko ir medvilnės.

Išstudijavusi istorinę medžiagą ir perskaičiusi scenarijų, D. Petrulytė sukūrė herojų charakterius atspindinčius apdarus. Visas šias patyrusios kostiumų dizainerės kurtas sukneles galėsime apžiūrėti kino ekranuose.

Mažeikių Renavo dvare pasibaigus filmavimui, kol panelė Kristina dar nespėjo iš gražiųjų savo apdarų išsivaduoti, užkalbinome ją, kartu su mama susiruošusią keliauti į Vilnių, o vėliau – namo, į Rusiją.

- Agne, gimėte ir augote Vilniuje, dabar gyvenate Maskvoje. Kuris iš šių miestų, tiek kalbant apie stilistiką, tiek apie gyvenimo būdą ir tempą, Jums yra artimesnis?

Vilnius, Lietuva, – iškart atsako Agnė. – Aš esu už mažus dalykus – visur. Man patinka mažos šalys, maži namai, gatvės... Jie yra jaukesni.

- Kur vėliau ketinate įsikurti? Kurią pasaulio šalį laikote sava?

Gal Norvegija, Italija... Kiekviena šalis, kiek­vienas miestas turi savo aurą ir iš karto jauti – patinka čia ar nepatinka. Norvegijoje daugiausia esu lankiusis, ten gyvena mano teta, tėčio sesuo. Ten man viskas idealu: ir gamta, ir miestai, ir žmonės.

Man reikia gamtos, miškų, ežerų. Esu kaimietė, – nusijuokia A. Ditkovskytė. – Visada to norėjau – ne tik dabar užsigeidžiau, pagyvenusi triukšmingoje Maskvoje. Tiesiog dabar ramybė traukia dar stip­riau. Nors imk, susiręsk namą medyje ir gyvenk! Man labai svarbu, kad mane suptų artimi žmonės, kad jie visi būtų šalia. Pasistačiusi sau namą, aplink įkurdinčiau artimuosius, kad jie būtų per tvorą pasiekiami. Šalia būtų miškas, ežeras, galėtume įsikurti laužą...

- Kaip kosmetikos kompanijos reklamos veidui, Jums teko lankytis pasaulio mados sostinėse, gal kuri iš jų įkrito į širdį?

Niujorkas manęs nesužavėjo. Kai lankiausi Paryžiuje, buvo šalta, o Milane ir Londone nesu buvusi. Londonas galbūt patiktų, bet bijau, kad ten, kaip ir Piteryje (Sankt Peterburge – red. past.), būtų lietinga ir niūru.

Vilnius yra mano mados sostinė, kadangi man gražu natūralumas. O Rusijoje jis nevertinamas. Kita vertus, tų rusų, kurie nemažai keliauja po Europą ir domisi madomis, apranga man nekliūva. Kalbu apie kasdien gatvėje sutinkamus žmones... Šios šalies moterys mėgsta blizgučius, ryškius daiktus, o tai visai ne mano skonio.

Kalbant apie Lietuvos madą, esu kažkada seniai ėjusi podiumu per dizainerės Sandros Straukaitės kolekcijos pristatymą. Pažįstu Juozą Statkevičių ir galiu jį pavadinti savo draugu, bet daugiau nelabai ką galiu pasakyti apie kitus dizainerius, nes apskritai ne itin domiuosi mada.

Man patinka Vilnius ir Lietuva. Čia filmuodamasi pamačiau tiek gražių vietų! Nemaniau, kad šalis yra tokia žavi. Atsimenu, tėtis siūlydavo po ją pakeliauti, bet kai buvau paauglė, man vis į užsienį labiau norėjosi važiuoti... Dabar vilioja artimiau susipažinti su Lietuva. Beje, čia visur yra gera energija.

- Kalbėdama spaudoje vis pabrėžiate, kad Jūsų ryšiai su tėvais artimi. Jų įtaka Jūsų karjerai – neabejotina, bet ką dar iš jų perėmėte? Juk ir estetinį pasaulio suvokimą tėvai mums perduoda ne žodžiais, o pavyzdžiu...

Anksčiau, kai man buvo maždaug keturiolika metų, Vilniuje turėjau draugę ir rengiausi panašiai kaip ji. Tada niekas nebūtų pasakęs, kad esu šitų tėvų vaikas. Į plaukus segdavausi gėles, verdavausi didelius apvalius auskarus ir dar akis apibrėždavau vadinamąja strėlyte.

Kai su tėčiu nuvažiuodavome pas tetą į Norvegiją, ji man siūlydavo, dabar tik suprantu, gerų kompanijų madingus drabužius. Atsakydavau: „Kas čia dabar? Tokių tai jau tikrai nedėvėsiu!“ Ačiū Dievui, atėjau į protą ir taip daugiau nebesirengiu. Esu labai dėkinga savo tėvams, kad jie rodė pavyzdį, kaip vilkėti subtiliai ir skoningai.

- Prieš beveik septyniasdešimt metų Holivudo kino studijos ėmė samdyti drabužių dizainerius, kad šie kurtų kostiumus pagrindinių vaidmenų atlikėjoms. Nuo tada kino žvaigždės dažnai tampa ir mados ikonomis. Kino meno labiau nei kurio kito vaizdiniai nesąmoningai įstringa į atmintį. O dabar dar ir žurnaluose labai tendencingai kalama, kaip nukopijuoti šventinę ar net kasdienę aktorių aprangą. Ar Jūs tokį etaloną turite?

Tegul žmonės mėgdžioja kino žvaigždes, į jas žiūri, jomis seka, žavisi ar jų nemėgsta. O ką daryti? Juk tai ir yra žvaigždės kulto esmė. Nieko bloga, jei žiūri į skoningai besirengiančias aktores. Aš tokio pavyzdžio neturiu, bet poveikį, kurį kinas daro žiūrovui, pajutau pati. Žiemos pabaigoje, prisimenu, žiūrėjau filmą „Raudona gitara“. Joje aktorė ant siauros grandinėlės buvo pasikabinusi drugelį. Jį nusižiūrėjau ir įsigijau.

O šiaip yra daug aktorių, kurie mane žavi ir savo atliktais vaidmenimis, ir kaip asmenybės, ir gyvenimo būdu, kiek tenka apie jį sužinoti iš žurnalų. Penelope Cruz yra natūrali, įdomi, graži, patinka ir jos vaidmenys kine. Kaip ir Julios Roberts. Jauti, kad jos yra tikros... Tai matyti net ir kine – nepaslėpsi po jokiais vaidmenimis.

- Ar aktorė turi daugiau dėmesio skirti išvaizdai, nes ją stebės, fotografuos, aptarinės?

Visą laiką reikia rūpintis savimi. Neišeičiau iš namų neplautais plaukais, bet jokių ypatingų pastangų niekada nededu. Kokia esu, taip ir atrodau, – dar kartą pabrėžia aktorė, pirmenybę teikianti natūralumui.

Agnės Ditkovskytės DOSJĖ

Gimė 1989 metų gegužės 11 dieną Vilniuje, aktorės Tatjanos Liutajevos ir aktoriaus, režisieriaus, muzikanto Olego Ditkovskio šeimoje.

Ikonos. Labiausiai Agnei patinka aktorės ispanė Penelope Cruz ir amerikietė Julia Roberts. Iš vyrų aktorių jai imponuoja amerikiečiai Bradas Pittas ir Mickey Rourke’as.

Populiarumas. Prieš ketverius metus nusifilmavusi rusų kino filme „Žara“, Agnė išgarsėjo Rusijoje. Populiariausi rusų žurnalai ir jų skaitytojai neužmiršo gražios aktorės, trumpam apsinuoginusios viename kadre, ir seksualiausiųjų rinkimuose Agnei skyrė pirmąsias vietas.

Silpnybės. Užimta aktorės dienotvarkė retai leidžia jai su draugėmis pasivaikščioti po parduotuves, todėl patinkančius daiktus Agnė paprastai įsigyja tiesiog po įvairių žurnalų, kuriems duoda interviu, fotosesijų. Dažniausiai ji neatsispiria dizainerių bateliams.

Iš filmavimo aikštelės

Filmo „Tadas Blinda. Pradžia“ kostiumų dailininkė Daiva Petrulytė: „Dirbti su abiem aktorėmis – Tatjana Liutajeva ir Agne Ditkovskyte – buvo tikra šventė. Su jomis buvau nuo ryto iki vakaro ir galiu pasakyti, kad abi yra labai optimistiškos, nekaprizingos ir nepaprastai ištvermingos. Per tą beprotišką karštį joms teko dėvėti sukneles su korsetais ir trimis pasijoniais. Prieš filmavimą ir pertraukėlių metu svarbiausias mūsų darbas buvo bent trumpam išvaduoti jas iš tų pasijonių.

Kai aktorės filmavosi scenose, kuriose teko vilkėti naktiniais marškiniais, jos net lengviau atsikvėpė. Ir juokavo, kad taip apsirengusios filmuotųsi ir filmuotųsi... Istorinio filmo kostiumai dažniausiai siuvami visiems pagrindiniams aktoriams – nuo galvos iki kojų jie aprūpinami autentiška reikiamo istorinio laikotarpio apranga. Šio filmo biudžetas neleido man keliauti ir rinktis reikalingų autentiškų detalių. Bet šitą darbą dirbu seniai, todėl pati esu iš Paryžiaus, Londono ar Varšuvos blusų turgų sukaupusi įvairiausių senovinių daiktų – segių, mezginių, sagų. Agnės ir Tatjanos herojų suknelėms tinkamus audinius tiesiog „surankiojau“ iš įvairių Vilniaus audinių parduotuvių.“

Naujame žurnalo "L'Officiel" numeryje skaitykite:

Amerikietiška pirkimo fiesta

Vakarėlių liūtas: svečiuose pas Roberto Cavalli

Kelnės – svarbiausias sezono drabužis

Karlas Lagerlfeldas: profesija – fotografas

2 pirštai iš penkių. Interviu su aktorėmis Vilma Raubaite ir Brigita Arsobaite

Sveiki atvykę į dešimtąjį dešimtmetį