Norint sėkmingai numesti svorio, formulė paprasta: turite išeikvoti daugiau kalorijų negu gaunate, rašoma portale SHAE.

„Tiesa ta, kad sveika, porcijomis kontroliuojama mityba yra vienintelis patikrintas būdas numesti svorio, – sakė mitybos specialistė, daktarė Karen Ansel, parašiusi knygą „Healing Superfoods for Anti-Aging“ („Gydantis supermaistas kovai su senėjimu“). – Tačiau mes visi esame linkę ieškoti stebuklingų priemonių, todėl mus labai lengva suklaidinti“.

„Vitaminai nepadeda sulieknėti, tačiau jie aprūpina organizmą svarbiomis maistinėmis medžiagomis, kurių gali trūkti jūsų racione, – pridūrė dietologė ir knygos „The Samll Change Diet“ („Mažų pokyčių dieta“) autorė Keri Gans. – Vienintelis dalykas, kurį gali išgydyti vitaminai, yra vitaminų trūkumas“.

Žinoma, vitaminai nėra tos stebuklingos piliulės, kurios išspręs jūsų antsvorio problemas. Tačiau ekspertai neneigia, kad pavartojus vitaminų, įmanoma numesti svorio – pavyzdžiui, jei jūsų organizmas negalėjo tinkamai funkcionuoti dėl svarbiausių mikroelementų trūkumo. Sulieknėjimas taip pat gali būti antrinis vitaminų vartojimo poveikis.

„Mano praktikoje žmonės yra sėkmingai sulieknėję ir išsaugoję normalų svorį, kai pradėjo daugiau dėmesio skirti savo mitybai ir papildė ją maisto papildais, – pažymėjo medicinos mokslų daktarė ir knygos „The Little Book of Game Changers: 50 Healthy Habits for Managing Stress & Anxiety“ autorė Jessica Cording. – Tačiau nėra tokio vitamino, kuris priverstų jus sulieknėti“.

Nors tvirtų įrodymų, kad vitaminai gali padėti numesti svorio, nėra, kai kurios maistinės medžiagos, nors ir netiesiogiai, atlieka svarbų vaidmenį normalizuojant medžiagų apykaitos procesus. Sužinokime, kas tai per medžiagos.

Skaidulos

Pasirūpinkite, jog kasdien gautumėte pakankamai skaidulų. Jos naudingos širdžiai, normalizuoja cukraus kiekį kraujyje ir padeda palaikyti sveiką svorį! Dauguma žmonių su maistu negauna pakankamai skaidulinių medžiagų, nes nevalgo pakankamai daržovių, vaisių, neskaldytų grūdų, riešutų ir ankštinių augalų.

„Skaidulos atlieka svarbų vaidmenį lieknėjant, – sakė K. Ansel. – Maisto produktai, kuriuose gausu skaidulų, padeda atsikratyti papildomų kilogramų. Visų pirma, jie užtikrina sotumą, todėl slopinami apetito šuoliai. Be to, daug skaidulų turinčius maisto produktus, pavyzdžiui, viso grūdo duoną, vaisius ir daržoves, reikia ilgiau kramtyti, todėl jie skatina sąmoningesnį valgymą. Be to, skaidulos yra maistinė terpė gerosioms žarnyno bakterijoms, dalyvaujančioms virškinimo procesuose“.

Antsvoris
Foto: Shutterstock

Vitaminas D + kalcis

2012 metais žurnale „American Journal of Clinical Nutrition“ buvo paskelbtas tyrimas, kurio metu 170 dalyvių buvo suskirstyti į dvi grupes: pusė jų kasdien gėrė po tris stiklines gėrimo, praturtinto kalciu ir vitaminu D, o kita grupė – placebą. Po 16 savaičių mokslininkai atliko dalyvių tyrimus ir nustatė, kad pirmoji grupė neatsikratė daugiau svorio (vidutiniškai mažiau nei 1,5 kg) negu antroji, tačiau aktyviau sumažino visceralinių riebalų kiekį. Šio tipo riebalai kaupiasi giliai pilve aplink vidaus organus ir didina širdies bei kraujagyslių ligų riziką.

Dar du ankstesni tyrimai buvo parodę, kad kalcis gali slopinti alkį, o antsvorio turintys žmonės, besilaikantys mažai kalorijų turinčios dietos, lieknėja aktyviau, jei jų bazinis vitamino D kiekis iš pradžių būna didesnis.

Taigi pasirūpinkite, kad jums netrūktų šių maistinių medžiagų, arba pasitarkite su gydytoju dėl papildų vartojimo.

Omega-3 riebiosios rūgštys

JAV Nacionalinių sveikatos institutų duomenimis, omega-3 riebiosios rūgštys padeda formuoti ląstelių membranų struktūras ir aprūpina organizmą energija. Jos taip pat turi įtakos jūsų organizmo širdies ir kraujagyslių, plaučių, imuninei bei endokrininei sistemoms.

Omega-3 riebiosios rūgštys turi priešuždegiminių savybių ir gali sumažinti širdies ligų riziką, tačiau mokslinių įrodymų, kad jos padėtų numesti svorio, yra nedaug.

„Tačiau omega-3 riebiosios rūgštys gali turėti įtakos jūsų nuotaikai ir gebėjimui aiškiai mąstyti, – teigė J. Cording. – Jei jaučiate, kad jūsų protas yra miglotas arba jums sunku susikaupti, jums gali būti sudėtinga pasirinkti sveikus įpročius“. Sutikite, kad sunku susikoncentruoti į savo tikslą ir reikalingus veiksmus, jei negalite aiškiai mąstyti! Pasistenkite, kad jūsų maiste būtų pakankamai polinesočiųjų riebalų rūgščių, arba pasitarkite su gydytoju dėl maisto papildų vartojimo.

Magnis

Magnis yra mineralas, kuris yra itin svarbus energijos gamybai ir raumenų bei nervų veiklai.

Kol kas nėra įtikinamų tyrimų, kurie magnio papildų vartojimą susietų su lieknėjimu, tačiau 2013 metais Niufaundlende atliktas mokslinis darbas parodė, kad labiausiai nutukusių moterų organizme buvo aptikti patys mažiausi magnio kiekiai.

Kuo magnis iš tiesų gali padėti, tai pagerinti jūsų miegą nakties metu. Kadangi magnis padeda atpalaiduoti raumenis ir turi daug įtakos nervų funkcijoms, kai kurie gydytojai pacientams rekomenduoja magnio papildus, kad jie kiečiau miegotų. O prastas miegas ar miego stoka, kaip rodo gausybė tyrimų, yra susiję su svorio didėjimu.