– Kokio amžiaus moterims dažniausiai atsiranda pagurklis?

– Labai noriu pabrėžti, kad pagurklis atsiranda ne tik moterims. Tiesiog pačios moterys ir grožio industrija būtent į moters pagurklį kreipia žymiai didesnį dėmesį negu į vyro ar vaiko. Tad pirma mūsų užduotis – suprasti pagurklio „normalumo“ klausimą. Normalumas ir logiškumas reiškia, kad amžius, raumenų disbalansas, statinis svorio centro praradimas, antsvoris ir kiti veiksniai lemia raumenų silpnumą, odos ir riebalų perteklių būtent pagurklio srityje. Iš savo praktikos galiu pasakyti, kad jau nuo 35-45 metų damos kreipiasi į mane dėl pagurklio formavimo natūraliu būdu – veido mankštos pratimais ir savimasažu. Jeigu visas kūnas (karkasas) lėtai, bet užtikrintai praranda savo balansą, atsiranda labai aiškūs veiksniai, kurie lokaliai parodo, jog vyksta brandos procesai. Tai individualūs procesai – vienam anksčiau, kitam – vėliau arba niekada. Pagurklis yra tas veiksnys, kuris parodo, kad sistemiškai viso kūno balansas prašosi peržiūros, jeigu tai nesusiję su aiškiomis sveikatos problemomis (pvz. skydliaukės disfunkcijos, limfos apytakos surtrikimai, nutukimas (liga) ir kt.)

– Kokie išorės veiksniai lemia pagurklio atsiradimą?

– Aptikus pas save pagurklį, reiktų atlikti savo sveikatos analizę ir nesant pagurklio priežasčių dėl sveikatos sutrikimų, antru žingsniu – išanalizuoti savo dienos rutiną.

Išvardinsiu aiškias galimas pagurklio priežastis, kurios lemia priekinės (krūtinės ląstos) ir nugarinės (kaklo, trapecijos) raumenų disbalansą. Iš pirmo žvilgsnio nekalti įpročiai ir aplinka padeda pagurkliui būti ir didėti. Taigi, tie išorės veiksniai, kurie gali būti pašalinti arba sureguliuoti akimirksniu:

  • Telefono ar kitų ekranų, kurių peržiūra vyksta susikūprinus, palenkus kaklą.
  • Sėdėjimas darbo vietoje. Ergonomiškas, tiesios nugaros išlaikymas yra itin svarbus.
  • Vairavimas (jeigu yra). Būtina sureguliuoti sėdynę pagal savo poreikius, siekiant nesikūprinti.
  • Miegojimas. Aukšta pagalvė, nepatogi miegojimo padėtis turi būti pakeisti į teisingus.

Išorės veiksniai, kuriuos būtina keisti palaipsniui:

  • Sportavimas. Būtina stiprinti visą kūną, siekti raumenų balanso visame kūne. O jeigu sportuojama, tuomet būtina peržiūrėti pratimus, siekiant mažinti nugaros įtampą ir stiprinti krūtinės dalį (jeigu to reikia).
  • Antsvoris. Didesnis svoris bendrai ir riebalų sankaupos pilvo srityje (tempia visus audinius žemyn) konkrečiai daro įtaką pagurklio atsiradimui.
  • Sąkandžio taisyklingumas arba dantų nusidėvėjimas. Jeigu įmanoma/būtina koreguoti sąkandį, tuomet tai turi būti atlikta su specialistų pagalba. Tinkamas dantų ilgis viso gyvenimo trukmėje taip pat svarbus apatinės veido dalies (ir pagurklio) formos veiksnys. Nukramtyti, prarasti dantys – tiesiogiai veikia pagurklį.
  • Apytakos procesų reguliavimas. Žmonės, kurie kenčia nuo patinimo, limfos užsistovėjimo turi peržiūrėti savo mitybos ir judėjimo režimą.
  • Psichoemocinė būsena. Nusiminę, depresinės nuotaikos, žemos savivertės žmonės tarsi siekia sumažėti, būti nematomais, būti silpnesniais. Kūprintis, nulenkti galvą žemyn, susukti pečius į priekį – dažnas emocinį disbalansą turinčių asmenų įprotis. Tokiu atveju taip pat neišvengiama pagurklio.

Foto: Shutterstock

– Kokia yra prevencija?

– Pašalinus arba sureguliavus išorinių veiksnių įtaką jūsų kūnui ir veidui pagurklis gali išnykti arba neatsirasti. Jums nereikės nieko papildomai daryti ir visi bus laimingi! Rekomenduočiau išskirti bent veną svarbiausią ir vieną papildomą pagurkliui įtaką darantį veiksnį, kuris būdingas būtent jums ir imtis veiksmų tuoj pat. Pagurklis yra tik pasekmė to, kad kažkas organizme vyksta nebe taip gerai, neignoruokite.

– Kokias sveikatos bėdas gali lemti pagurklis?

– Kadangi nesu gydytoja, esu veido manualinių technikų specialistė, todėl negąsdinsiu žmonių ligomis, bet pagal savo kompetenciją galiu perspėti. Pagurklis yra ne tik kūno, bet veido raumenų karkaso disbalanso priežastis. Be to, pagurklis dažnais vadinamas „riebalų gaudykle“, o susikaupę skysčiai, riebalai traukia visus veido audinius žemys. Pavargęs, liūdnas veidas, šiek tiek nusileidę lūpų kampučiai, skruostai, prarastas veido ovalas yra ir dėl pagurklio. Gera žinia yra ta, kad pagurklis, kaip ir kitos veido raumenų, riebalų ir skysčių apytakos sutrikimų problemos mažinamos arba pašalinamos veido mankštos ir savimasažo pagalba. Savo rankomis, natūraliai ir nemokamai.

– Kiek yra veiksmingos mankštos ir kaip dažnai reikia jas daryti?

– Ilgai aiškinomės pagurklio atsiradimo mechanizmą ir suprantame, kad raumenys ir audiniai suformuoja pagurklį. Atitinkamai, mes objektyviai galime formuoti, mažinti pagurklį tų pačių raumenų ir audinių pagalba. Reikia pabrėžti, kad lūkesčiai, atliekant mankštas ir savimasažus, turi būti realistiški, reikia suvokti, kad pokyčiai vyks tik konkretaus veido anatominėse ribose. Manualinis poveikis yra itin veiksmingas, jeigu jis daromas teisingai ir sistemiškai. Tai reiškia, kad pratimai turi būti veiksmingi (būna ir labai neveiksmingų), atliekami teisingai ir būtinai turi būti atliekami metodiškai. Mano autorinė metodika „V FceFit“, kuri buvo patikrinta moksliškai, numato manualinių technikų atlikimą kasdien, vieną kartą dienoje, be jokių pertraukų 14 dienų. Po dviejų savaičių reiktų pasitikrinti, ar yra pozityvi veikiamos veido zonos dinamika, t.y. ar yra pokyčiai (net ir mažyčiai). Palyginus savo darytas iki/po nuotraukas rekomenduočiau tęsti pratimų ir savimasažų atlikimą kasdien nuo 2 iki 12 mėn. (priklausomai nuo būklės, amžiaus ir kt.).