Bulvių dieta skamba keistai ir abejotinai, vis tik A. Taylorui, kuris eksperimento pradžioje svėrė 151 kg, ji davė puikių rezultatų. Per savo metus trukusį eksperimentą australas sulieknėjo 53 kilogramais, skelbia portalas prevention.com.

Jis pasakojo iš pradžių planavęs trumpai laikytis bulvių dietos, norėdamas įveikti savo priklausomybę maistui. Viename interviu A. Tayloras teigė: „Mano priklausomybė maistui buvo tokia, kokią kiti turi alkoholiui, todėl nutariau išbandyti panašų į abstinenciją metodą – atsisakiau visų produktų, išskyrus bulves.“

Po bulvių metų A. Tayloras praplėtė mitybos racioną: „Tebevalgau daug bulvių, bet vartoju ir daug kitokių produktų – vaisių, daržovių, ankštinių, viso grūdo miltų gaminių.“

Australas sako, kad bulvių dieta padėjo jam stipriai sulieknėti, be to, jis atsikratė priklausomybės nuo maisto. „Prieš kelias savaites gydytojas mane apžiūrėjo ir buvo patenkintas mano sveikatos būkle“, – pridūrė jis.

A. Tayloras pasakojo, kad iki dietos jautėsi prislėgtas, būdavo nerimo priepuolių, dabar to nebeliko, psichinė sveikata – žymiai geresnė.

Nuotraukose prieš ir po eksperimento – įspūdingi skirtumai, kita vertus, kyla natūralus klausimas – ar bulvių dieta saugi, praktiška? Iš kur A. Tayloras gaudavo baltymų? Ar tokie rezultatai būtų pasiekiami ir ilgalaikiai kitiems žmonėms?

Ar bulvių dieta efektyvi?

Bulvės ant grilio
Foto: Shutterstock


Metus laiko A. Tayloras valgė bulves – taip pat ir saldžiąsias bulves. Bulves jis gardindavo įvairiomis džiovintomis žolelėmis, paprikų arba kepsnių padažais be cukraus, į bulvių košę pildavo tik sojų pieno (be riebalų).

Per visą laikotarpį daugiausia gerdavo vandenį, kartais su draugais išgerdavo bokalą alaus. Kadangi mitybos racione nebuvo mėsos, vartojo B12 vitaminą.

Australas neribojo bulvių kiekio – valgė tiek, kiek norėdavosi, kad nebejaustų alkio. Pirmą mėnesį visiškai nesportavo ir vis tiek svoris sumažėjo 10 kg. Vėliau kasdien skirdavo sportui pusantros valandos.

Iš tiesų tinkamai pagamintose bulvėse yra daug maistingų medžiagų. Bulvėse gausu ląstelienos, lėtai įsisavinamų angliavandenių, kurie ilgam suteikia sotumo, ypač jei bulvės išverdamos, aiškino mitybos specialistas, sertifikuotas dietologas Spenceris Nadolsky‘is, parašęs knygą „Receptas mažesniam svoriui“. Bulvėse taip pat gausu vitamino C, kalio. Saldžiosiose bulvėse yra ir vitamino A.

Ar bulvėse yra kokių nors medžiagų, kurios skatintų lieknėti? Ne visai. A. Tayloro eksperimentas nerodo, kad bulvių valgymas yra raktas į lieknėjimą. Pasak S. Nadolsky‘io, bulvių, kaip ir bet kokios kitokios dietos esmė – kalorijų mažinimas, būtent dėl to ir mažėja svoris. Iš esmės galima pasirinkti bet kokį valgį, netgi picą ir lieknėsite, jei tik sudeginsite kalorijų daugiau nei suvartojate. Bet tai nereiškia, kad tokia mityba yra sveika.

Ar bulvių dieta nepavojinga sveikatai?

A. Tayloras reguliariai tikrindavosi sveikatą, lankydavosi pas profesionalų dietologą. Jis pastebėjo privalumų sveikatai, ne tik mažėjantį svorį: „Mano cholesterolio lygis buvo aukštas, o dabar yra žemas, sumažėjo kraujospūdis, cukraus lygis kraujyje“, – teigė jis „The Independent“.

Tokie rezultatai nestebina, nes mažinant svorį, dažniausiai pagerėja sveikatos parametrai, kurie kelia širdies ligų riziką. Pasak S. Nadolsky‘io, tikėtina, kad naudos davė ir bulvėse esančios maistingos medžiagos.

Per trumpą laikotarpį bulvių dieta nepakenks sveikatai. Kas kita – ilgas laikotarpis, juk jo metu organizmas gauna labai nedidelį kiekį riebalų, baltymų, dėl to gali kilti įvairių pavojų sveikatai – sumažėti energijos, nusilpti imuninė sistema, suprastėti koncentracija, nuolat varginti alkio jausmas.

Bulvės mažai baltymų – vos 4 g vidutinio dydžio bulvėje, o kai trūksta baltymų, gali sunykti raumenų masė, įspėja S. Nadolsky‘is. Raumenys – svarbūs medžiagų apykaitai, vyresniame amžiuje jie padeda judėti, jei maža raumenų, kur kas sunkiau lipti laiptais, nešti sunkius daiktus ir pan.

Foto: Shutterstock

Ar verta išbandyti bulvių dietą, norint sulieknėti?

„Asmeniškai aš jos nerekomenduočiau, – teigė dietologas S. Nadolsky‘is. – Ji stipriai ribojanti. Apskritai ir veganinė, ir keto dietos yra labai ribojančios, ką jau kalbėti apie vienų bulvių dietą.“
Šiaip ar taip, A. Taylorui bulvių dieta buvo veiksminga: „Nuostabiai, puikiai jaučiuosi. Geriau miegu, nebeskauda sąnarių (po senų traumų, patirtų, žaidžiant futbolą), esu kupinas energijos, pagerėjo koncentracija, mąstysena.“

Tiesa, nebūsite apsaugoti nuo negatyvių šalutinių poveikių – nuolatinio silpnumo, alkio, įspėja S. Nadolsky‘is ir priduria, kad bus sunku dar ir dėl to, kad visi kiti maitinsis kitaip.

Norintiems išbandyti bulvių dietą, jis pataria nenukrypti į kraštutinumus ir valgyti ne tik bulves, bet ir įvairaus sveiko, vertingo maisto. Jei norite sulieknėti, mažiausiai 30 proc. jūsų raciono turi sudaryti liesi baltymai iš vištienos ar žuvies. Bulvės tegu bus angliavandenių šaltinis, bet nepamirškite daržovių, ypač avokadų, kurie sveiki širdžiai ir suteikia sotumo.

Apibendrinat pasakytina, kad bulvių dieta efektyvi, norint sulieknėti, tačiau nebūtina apsiriboti vien bulvėmis. Anot S. Nadolsky‘io, bulvių dieta tiks toli gražu ne kiekvienam. Jo teigimu, pasiūlymas „pasistenkite, kad maistas būtų nuobodus, o gyvenimas įdomus“ skamba paprastai ir lengvai, tačiau daugeliui žmonių maistas yra svarbi socialinio gyvenimo dalis.

A. Tayloras irgi mano, kad kiekvienas turi atrasti konkrečiai jam tinkantį dalyką, tad kiekvienam reikėtų pačiam domėtis ir priimti protingus sprendimus: „Nepulkite kažko daryti vien todėl, kad pamatėte, kaip tą daro kažkoks vyrukas internete.“