Tai reiškia, kad valgydami šiuos maisto produktus kartu, mes gausime didesnę naudą, negu paprasta jų maistinių verčių suma.

Svetainė „Lime Energy“ pristato penkias poras produktų, kuriuos mitybos specialistai rekomenduoja vartoti kartu.

1. Pomidorai ir alyvuogių aliejus

Šis produktų derinys sudaro Viduržemio jūros regiono gyventojų mitybos pagrindą. Riebiosios rūgštys, kurių turi alyvuogių aliejus, kelis kartus sustiprina pomidoruose esančio galingo antioksidanto – likopeno – poveikį. Taigi šis produktų derinys padės išsaugoti jaunystę, užkirs kelią onkologiniams susirgimams ir sustiprins imunitetą.

2. Špinatai ir citrinų sultys

Špinatai turi daug geležies, kuri padeda išsaugoti gerą hemoglobino lygį kraujyje. Kad organizmas geriau pasisavintų geležį, reikia vitamino C. Juo gali aprūpinti citrinos.

3. Obuoliai ir kakava

Flavonolas kvercetinas, dideliais kiekiais aptinkamas obuolių (ypač raudonų) žievelėse, laikomas galinga priešuždegimine medžiaga. Kartu su antioksidantais, kurių turi kakavos pupelės, ši biologiškai aktyvi medžiaga gali padėti valant kraujagysles nuo aterosklerotinių plokštelių. O kalbėti apie skonines tokio derinio savybes net neverta!

4. Žalioji arbata ir citrina

Arbata su citrina ir medumi
Foto: Shutterstock


Mitybos specialistai į žaliosios arbatos puodelį rekomenduoja įmesti citrinos griežinėlį: toks derinys jūsų organizmui duos dar didesnės naudos. Askorbo rūgštis, kurios turi citrinos, padeda organizmui geriau pasisavinti katechinus – stiprius antioksidantus, kurių kupina yra žalioji arbata. Šių medžiagų derinys padeda kovoti su širdies ir kraujagyslių ligomis bei diabetu ir gali tapti gera onkologinių susirgimų profilaktika.

5. Pilno grūdo kruopos ir svogūnai

Pilno grūdo kruopos (kviečiai, laukiniai ryžiai, grikiai, miežiai ir kt.) turi daug cinko bei geležies. Tačiau žmogaus organizmas iš kruopų sunkiai pasisavina šiuos vertingus mikroelementus. Tačiau jei į košę pridėsite svogūnų ar česnakų, minėtos medžiagos bus pasisavintos kur kas lengviau. Gera žinia ta, kad tokį poveikį turi tiek švieži, tiek termiškai apdoroti svogūnai.

Kiti sveikatai naudingi produktų deriniai:

  • Pupelės + pomidorai;
  • Jogurtas + bananai;
  • Obuoliai + braškės;
  • Morkos + avokadai.


Taigi valgyti kai kuriuos produktų derinius yra ne tik skaniau, bet ir naudingiau. Kuriuos iš šių produktų porų vartojate savo mityboje?