Vis tik įmanoma sulieknėti, keičiant mitybos įpročius, rašoma insider.com.

Šios 10 priežasčių aiškina, kodėl svarstyklių rodomas skaičius nekinta, nors ir laikotės dietos, tam tikro mitybos plano:

1. Dieta nepritaikyta jūsų besikeičiančiai kūno masei

Jeigu laikotės dietos, o svoris jau kažkiek sumažėjo ir toliau nebejuda, vadinasi, medžiagų apykaita prisitaikė prie pokyčių.

Tai reiškia, kad mažesnei kūno masei reikia kitokio kalorijų skaičiaus nei tas, į kurį orientavotės naujo mitybos plano pradžioje, buvo rašyta anksčiau publikuotame „Insider“ straipsnyje.

„Jeigu, medicinos požiūriu, turite antsvorio, kelis mėnesius suvartodami reikiamą kalorijų kiekį, galite sulieknėti 9–13 kg, bet toks lieknėjimo tempas netruks amžinai, aiškino kvalifikuota dietologė Fatimah Fakhoury.

Be to, kai kuriems žmonėms lengviau sportuoti, kai šiek tiek sulieknėja – taigi jie gali daugiau nemažinti kalorijų skaičiaus, bet toliau sėkmingai lieknės.

2. Dietoje per mažai kalorijų

Svoris nemažės, jei suvartojate per mažai kalorijų – pvz., 1 000 kalorijų per dieną.

„Kai per mažai valgote, kūnas badauja, kaupia energiją, kad palaikytų gyvybę, todėl svoris nemažėja“, – aiškino F. Fakhoury.

Stipriai sumažinus kalorijų skaičių, būsite pernelyg pavargę, nesinorės fizinio aktyvumo, jau nekalbant apie tai, kad jausitės nelaimingi“, – teigė ji.

3. Mitybos planas skatina suvartoti didžiąją dalį kalorijų per vakarienę

Praktiškai visas kalorijas gaunant iš vieno valgymo, o ne paskirsčius jas per visą dieną, stipriai sulėtėja medžiagų apykaita ir nebemažėja svoris, aiškino F. Fakhoury.

Ypač rizikinga, jei valgote vėlai – jūs jau būsite peralkę ir valgysite bet ką, užuot rinkęsi sveikesnį maistą.

Tyrimai rodo – svoris efektyviau mažėja, jei daugiausia kalorijų suvartojate ryte, net jei vėliau dieną nevartojate mažiau kalorijų nei įprastai.

4. Per mažai miegate

Norint sulieknėti ir išlaikyti sumažėjusį svorį dažnai pamirštama miego svarba. Vieno tyrimo duomenimis, miegantys ne aštuonias, o keturias valandas, kitą dieną suvartojama 559 kalorijomis daugiau.

Kitas tyrimas atskleidė – 10 naktų iš eilės miegant trimis valandomis trumpiau, besilaikantys dietos žmonės netenka mažiau riebalų ir daugiau liesosios kūno masės (raumenų).

Iš dalies taip yra todėl, kad neišsimiegant aktyvuojami alkio hormonai, be to, ilgiau nemiegant lieka daugiau progų užkąsti, teigė asmeninis treneris Benas Carpenteris.

5. Turite sveikatos problemų

F. Fakhoury praktikoje dažnai būna taip, kad klientai puikiai maitinasi, išsimiega ir vis tik jų svoris didesnis, nei galėtų būti.

To priežastis – sveikatos problemos, pvz., prediabetas, skydliaukės veiklos sutrikimai, hormonų pokyčiai, kaip antai, perimenopauzė, kurios metu dažnai didėja svoris.

6. Naudojatės programėle, kuri neteisingai paskaičiuoja jums reikalingą kalorijų kiekį

Įvairios kalorijas skaičiuojančios ir aktyvumą fiksuojančios programėlės nėra tobulos, kaip ir žmonės.

„Jūs suvalgote daugiau, nei manote, nes neteisingai skaičiuojate“, – aiškino F. Fakhoury.

Pavyzdžiui, išsivirėte garuose brokolių, o alyvuogių aliejaus užpylėte daugiau, nei reikėtų. Arba suvalgėte dvigubai didesnę pusrytinių dribsnių porciją. Ar, tarkime, kalorijas skaičiuojanti programėlė rodo vidutinį aktyvumą, bet šis parametras neatitinka realių jūsų duomenų, todėl jus skatina suvalgyti daugiau, nei reikia jūsų organizmui.

7. Dieta nesubalansuota

Svarbiausia ne tai, kiek valgote, o ką valgote. Subalansuotas mitybos racionas, kuriame gausu visagrūdžių gaminių, skatins lieknėti ir išlaikyti pastovų svorį, nes ilgam suteiks sotumo.

Baltymai – labai svarbi mitybos dalis, norint sulieknėti ir išlaikyti pastovų svorį. Jei 25–30 proc. kalorijų gaunate iš baltymų, tai spartina medžiagų apykaitą, todėl per dieną sudeginama 80–100 kalorijų daugiau, skelbia „Healthline“.

Baltymai taip pat subalansuoja apetitą keliančius hormonus, todėl rečiau norisi prisikirsti nesveiko maisto, užkandžiauti, kas neabejotinai trukdo lieknėti.

8. Šios dietos sunku laikytis pastoviai

Jeigu keturias dienas per savaitę griežtai ribojate tai, ką valgote ir geriate, o kitas tris dienas paleidžiate vadžias ir visiškai savęs nevaržote, tikrai nesulieknėsite ir, tikėtina, netgi sustorėsite.

Būtent todėl reikia rasti sau tinkamą mitybos planą, kurs būtų tiek lankstus, tiek tinkamai subalansuotas. Net jei neturite tikslo sulieknėti, tai būtina, norint gerai jaustis fiziškai ir psichologiškai.

Foto: Shutterstock

9. Dieta prieštarauja sąmoningo valgymo principams

Sąmoningas valgymas – tokia mityba, kai palaikomas sveikas kūno svoris, o tuo pačiu mėgaujamasi maistu. Svarbu valgyti lėtai, negalvojant apie apribojimus, gardžiuojantis kiekvienu kąsniu, paisyti natūralių alkio ir sotumo pojūčių.

Intuityvus valgymas – panašus metodas, kurio laikantis gali sumažėti svoris, nors tai ir nėra tikslas. Intuityvaus valgymo propaguotojai akcentuoja kūno signalų paisymą. Pastebėta, kad intuityvus valgymas stiprina savivertę, emocinę gerovę, psichologinį atsparumą.

10. Galbūt jūsų kūnas natūraliai yra kiek stambesnis

Jeigu laikotės dietos, norėdami atitikti kažkokius socialinius ar pačių susigalvotus standartus, kaip neva turėtumėte atrodyti, tai vargina. Atsiminkite, tyrimai rodo – svoris, kūno masės indeksas nėra svarbiausi sveikatos indikatoriai. Kur kas svarbiau reguliariai mankštintis, sportuoti, tvarkytis su stresu ir valgyti taip, kad būtų naudinga kūnui, psichikai ir netgi santykiams su žmonėmis.

„Galutinis tikslas – valgyti, nes maistas – vienas iš daugelio gyvenimo aspektų, kurie reikalingi mūsų gerovei, o ne suteikti tam perdėtos reikšmės, kai visą laiką galvojate, nerimaujate dėl maisto, mitybos“, – pabrėžė kvalifikuota dietolgė Christy Harrison, tinklalaidės „Food Psych“ autorė.

Pasak jos, intuityvus valgymas suteikia galimybės pagalvoti apie kitus svarbius gyvenimo aspektus.