Savo naujoje knygoje „Be cukraus 3“ („Sugar Free 3“) Michele Promaulayko pateikia vertingų, bet nesudėtingų patarimų, kaip per tris savaites išbraukti iš savo raciono pridėtinį cukrų, perdirbtus angliavandenius ir dirbtinius saldiklius, rašoma straipsnyje menshealth.com.

Autorė dalinasi reikšmingu savo atradimu: „Vien todėl, kad stipriai užsimanei ko nors saldaus ar nori sukrimsti kokį saldumyną, nebūtina valgyti cukraus ar netgi ieškoti cukraus pakaitalo, pvz., vaisiaus.“

Keli kiti autorės patarimai iš knygos, kaip atsispirti saldumynų norui – jūsų dėmesiui. Atsispirti saldumynų troškimui bus lengviau, jei suprasite, kas vyksta. Kartais į naudą paanalizuoti, ką ir kada valgote. Veiksniai, į kuriuos patartina atkreipti dėmesį:

1. Planuokite užkandžius

Jei po pietų mirtinai užsinorite ko nors saldaus, dienotvarkėje numatykite popietinį užkandį. Tai gali būti avokadų užtepėlė su agurkų riekelėmis, plakta rikota su džiovintomis vyšniomis ar netgi kietai virti kiaušiniai.

2. Apgalvokite, ką valgysite

Šiam punktui teks skirti laiko ir pastangų, tačiau įsidėmėkite – svarbu iš anksto planuoti, ką valgysite. Tada dieną neperalksite ir išvengsite užkandžiavimų, persivalgymo.

3. Koreguokite valgymo laikus

Asmeniškai aš pusryčius valgau ryte, pietus – dieną ir t. t. Jei pavargote arba ima kamuoti saldumynų troškimas, užfiksuokite, kelinta valanda.

Pvz., po kelių dienų stebėjimo galbūt pamatysite, kad kasdien apie 15 val. sumažėja energijos, užsinorite ko nors saldaus ir pajuntate stiprų alkį. Tai signalas, kad tokiam dienos metui reikia turėti po ranka baltymingą užkandį – baltymų kokteilį, pora kietai virtų kiaušinių, saują riešutų ar obuolį ir žemės riešutų sviesto.

Po užkandžio ne tik geriau pasijusite – vakare mažiau prisivalgysite, o prieš miegą nekils noras užkandžiauti.

4. Įneškite į racioną įvairovės

Lengvai galima pasiduoti rutinai, kasdien valgyti tuos pačius, vadinamuosius nepavojingus patiekalus. Vis tik sakoma, kad įvairovė – gyvenimo prieskonis, o stengiantis atprasi nuo cukraus, prieskoniai pravers. Gardžių, išskirtinių skonių gausite iš lengvai prieinamų prieskonių, kuriuose nėra pridėtinio cukraus.

5. Stebėkite, ką labiausiai mėgstate

Jei be didelio pasigardžiavimo suvalgėte ant grotelių keptos vištienos su daržovių salotomis, po pietų greičiausiai užsinorėsite ko nors saldaus. Taip nenutiks, jei valgysite, pvz., jums gardžias salotas su žuvimi. Nepagailėkite laiko, stebėkite, ką mėgstate, kad nesijaustumėte atskirti nuo skanaus maisto.

6. Domėkitės

Išbandykite naujus receptus, ragaukite iki šiol nevalgytų vaisių ir daržovių, kurkite naujus patiekalus. Galbūt eksperimentuodami atrasite naują gardų patiekalą, dėl kurio nekantriai lauksite antradienio vakarienės.